Haluaisin olla tämän päivän teini....
Koen että olen syntynyt väärälle vuosikymmelle. Asuin itse teininä pienellä paikkakunnalla, ei ollut edes nettiä vielä kotona silloin, kirjaston koneelta pääsi vain chattiin joskus harvoin. Rakastin chattaamista, kirjeenvaihtoa, valokuvaamista yms. ja minusta olisi ollut aivan ihanaa jos olisi ollut teini nyt sosiaalisten medioiden valtakautena. Ois löytänyt paljon samanlaisia kavereita, joita ei kotipaikkakunnalta löytänyt. (löysin tosiystävän vasta parikymppisenä) En silti ollut yksinäinen, mutta en kuitenkaan elänyt sitä elämää mitä olisin halunnut. Valokuvaaminekin oli niin turhauttava kun piti kehityttää aina filmi eka jotta näki mitä oli ottanut ja jos kuva oli pilalla, niin se tilanne oli sitten ohi jo monta viikko aiemmin. Lisäksi minusta tuntuu että nykyajan teinit, ainakin tytöt on paljon mukavempia luonteeltaan, suvaitsevaisempia, ystävällisempiä, kehuvat ja kannustavat toisiaan jne. Enemmän sellaisia millainen itsekin olen persoonaltani. Muita jotka kokee näin?
Kommentit (29)
En haluaisi olla nyt teini. Ei olis yhtään mun juttuni tykkäillä ja lirkuttaa kavereitten kuville fb:ssa. Tuntuis tosi tyhmältä ja teennäiseltä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:34"]En haluaisi olla nyt teini. Ei olis yhtään mun juttuni tykkäillä ja lirkuttaa kavereitten kuville fb:ssa. Tuntuis tosi tyhmältä ja teennäiseltä.
[/quote]
Ei ole pakko lirkuttaa niin kenellekkään facessa :) Itse en ole vuosiin kommentoinut kenenkään kuviin yhtään mitään, tykkäillyt olen aina välillä. Joskus saattaa mennä parikin viikkoa kokonaan pois facesta.
t. 16-v teini
Nykyään teinitytöt näyttää kaikki samanlaisilta huorilta jos menevät massan mukana, olen itsekkin teini nyt ja olisin kiitollinen jos olisin voinut olla teini vaikka 1000v sitten..
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:41"]Nykyään teinitytöt näyttää kaikki samanlaisilta huorilta jos menevät massan mukana, olen itsekkin teini nyt ja olisin kiitollinen jos olisin voinut olla teini vaikka 1000v sitten..
[/quote]
Jos menevät, kaikki eivät mene :) Ja sit sua taas syrjitään, jos uskallat olla oma ittes. Vaikeeta.
t. 16-v teini
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 18:41"]Nykyään teinitytöt näyttää kaikki samanlaisilta huorilta jos menevät massan mukana, olen itsekkin teini nyt ja olisin kiitollinen jos olisin voinut olla teini vaikka 1000v sitten..
[/quote]
Jos menevät, kaikki eivät mene :) Ja sit sua taas syrjitään, jos uskallat olla oma ittes. Vaikeeta.
t. 16-v teini
[/quote]
Eivät menekkään, eikä mua ainakaan syrjiminen haittaa, tavallaan nautin siitä.
Mä olin teini 2000-luvun puolivälissä eli oli jo netti, kamerat, puhelin, yms. Se oli ihan kivaa, löysin netistä samanhenkisiä ihmisiä. Mutta kun ne asui muualla kuin minä, ei siinä tuppukylässä, niin ei se mitenkään NIIIN upeaa ollut. Toisaalta netin kautta avautui ihan uusi maailma, musiikkityylit ja kaikki. Olihan se kivaa. Ja varmasti nykyajan teineilläkin on kivaa. Mutta ei se mikään ihmepelastaja ole. Ujosta ei tule megasuosittua vaikka olisi keinot kokeilla luovuutta valokuvaamalla tai musiikin kautta yms, saatikka sitten että saisi jossain instagramissa seuraajia ja tekokivoja kommentteja. Meillä oli teininä irc-galleria, nykyteineillä on insta ja fb.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:13"]
Jos mun kiusaaminen olis tapahtunu netissä en ehkä olis kestäny.
[/quote]
Sama.
Onnittelut ap, ainakin kuulostat teiniltä. :D Ymmärrän tavallaan tuon ajatuksen, mutta ihmiset ovat olleet aina ihmisiä - ei nykyisin ole mitään uutta ihmislajia joka tekee kaiken toisin kuin aiemmat ihmiset. On suosittuja ja epäsuosittuja, toisia kiusataan ja toisia ihaillaan jne.
Mielestäni ongelmasi on jumittaminen menneisiin. Miksi et eläisi sitä hyvää ja hienoa elämää nyt aikuisena. Et olisi teininä nyt yhtään fiksumpi kuin silloinkaan (kuten kukaan meistä ei olisi), joten elämä tuskin olisi hohdokkaampaa. Kannattaa keskittyä niihin kivoihin asioihin, joita voi tehdä nyt. :)
Minä olen tämän päivän teini, ikää 16-v :)
Rakastan nettiä, olen 24/7 netissä ja tuleva ammatti tulee myös liittymään tietokoneisiin ja nettiin.
Ulkonäköpaineita on, mutta niitä on vissiin aina ollut ja tulee aina olemaankin. Instassa en ole, irc-galleriaa en omista, kuvattomiin en koskaan ole tunnusta luonut. Facesta löydyn, muttei sieltä koko mun parin vuoden sielläoloaijalta löydy kuin muutama kuva.
t. 16-v teini