Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla tämän päivän teini....

Vierailija
21.07.2014 |

Koen että olen syntynyt väärälle vuosikymmelle. Asuin itse teininä pienellä paikkakunnalla, ei ollut edes nettiä vielä kotona silloin, kirjaston koneelta pääsi vain chattiin joskus harvoin. Rakastin chattaamista, kirjeenvaihtoa, valokuvaamista yms. ja minusta olisi ollut aivan ihanaa jos olisi ollut teini nyt sosiaalisten medioiden valtakautena.  Ois löytänyt paljon samanlaisia kavereita, joita ei kotipaikkakunnalta löytänyt. (löysin tosiystävän vasta parikymppisenä) En silti ollut yksinäinen, mutta en kuitenkaan elänyt sitä elämää mitä olisin halunnut. Valokuvaaminekin oli niin turhauttava kun piti kehityttää aina filmi eka jotta näki mitä oli ottanut ja jos kuva oli pilalla, niin se tilanne oli sitten ohi jo monta viikko aiemmin. Lisäksi minusta tuntuu että nykyajan teinit, ainakin tytöt on paljon mukavempia luonteeltaan, suvaitsevaisempia, ystävällisempiä, kehuvat ja kannustavat toisiaan jne. Enemmän sellaisia millainen itsekin olen persoonaltani. Muita jotka kokee näin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas koen, että nykyajan teinitytöt on kaikkea muuta kuin ystävällisempiä, mukavampia, kannustavampia jne

Vierailija
2/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oisin halunnu olla teini ennen 2000-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi saa kertoa että ovatko nykyajan teinitytöt tosiaan kivempia muidenkin mielestä. En tunne kunnolla oikein ketään, facessa ja instagramissa yms. olen vain huomannut että kehuvat ja kannustavat aina toisiaan. 

-ap

Vierailija
4/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joku kirjoittikin tuosta teinityttöjen mukavuudesta jo samaan aikaan, kun kirjoitin omaa viestiäni. Ehkä face ja instagram on sitten luonut mulle väärän kuvan...

-ap

Vierailija
5/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ihmiset on aina ollu ihan samanlaisia. Nii tuskin ne nykyään on sen mukavempia kuin 30 vuotta sitten. Nykyään on vaan vaikeampi olla sosiaalinen, kun on toi netti. Onneksi on teineys ohi nyt. Olisi voinut olla kivempia aiemmin. Muutenkaan en tykkää nykyajasta paitsi terveydenhoidon kannalta. -3

Vierailija
6/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos oisit ollut teini 60-luvulla, niin oisit voinut nähdä Hendrixin Kulttuuritalolla. Aika eri asia kuin nykyajan instagramit ja kardashianit.

Vierailija
7/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ei edes ollut tietokoneita edes kirjastossa, hyvä niin :)

Vierailija
8/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kiusaaminen olis tapahtunu netissä en ehkä olis kestäny.

Vierailija
9/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, et halua. Median vahvistumisen myötä kaikenlaiset ulkonäköpaineet sun muut ovat lisääntyneet valtavasti. Inhoan tätä somekulttuuria. Itse olisin halunnut syntyä reilusti aiemmin.

t. teini, 18v

Vierailija
10/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte pitää mua kalkkiksena tai ihan minä vaan. silti olen onnellinen etten ole tämän some ajan nuori, ja sain viettää teini ja nuoruusvuoteni 80-luvulla. huh huh,paljon on maailma muuttunut.

Vierailija
11/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.Itselläni teinityttö ja teinipoika (14 ja 15v) ja olen niille sanonutkin, miten ihanaa olisi tällä järjellä ja mahdollisuuksilla olla teini.. Tilata EMP:stä ihania provosoivia vaatteita tai vaan bändivaatetta, olla luvan kanssa erilainen gootti, rock, tai vaan tavis. Nörtitkään ei ole enää niitä kiusattuja nykyään, joten rillitkään ei olis este.

Vierailija
12/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että ovat yhtään mukavempia. Nettikin vain edesauttaa kiusaamista ja tekee siitä entistä helvetillisempää. Paljon helpompi puhua pahaakin toisen selän takana ja levittää juoruja yhä laajemmalle alueelle.

Toki netissä on paljon hyvääkin, kuten tuo samanhenkisten ihmisten löytäminen.

Vierailija
13/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:20"]

Usko pois, et halua. Median vahvistumisen myötä kaikenlaiset ulkonäköpaineet sun muut ovat lisääntyneet valtavasti. Inhoan tätä somekulttuuria. Itse olisin halunnut syntyä reilusti aiemmin.

t. teini, 18v

[/quote]

hmm.. ihan oikea pointti, mutta jos olet "teini 18v.", niin aika erikoista etää tiedät millaiset ulkonäköpaineet oli ennen somekulttuuria.

Vierailija
14/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäisin vielä, että suuri osa tuosta tyttöjen mukavuudesta on esittämistä. Ollaan olevinaan niin ihania ja kannustavia, mutta todellisuudessa sitten haukutaan selän takana. Toki aidostikin hyväntahtoisia ihmisiä on, mutta harvassa.

-se teini 18v-

Vierailija
15/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:24"]

t. teini, 18v

[/quote]

hmm.. ihan oikea pointti, mutta jos olet "teini 18v.", niin aika erikoista etää tiedät millaiset ulkonäköpaineet oli ennen somekulttuuria.

[/quote]

ellet sitten ole todellinen historian syväharrastaja.

t: edellinen postaaja

Vierailija
16/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:24"]

t. teini, 18v

[/quote]

[/quote]

Totta, käsitykseni perustuu ainoastaan oletukseen. Mutta ihmiset eivät ainakaan pyrkineet ennen näyttämään samalta kuin nykyään (kauneuskirurgia, meikki, hiustenpidennykset, rakennekynnet, pukeutuminen jne.). Ulkonäköihanne ei ollut niin raadollinen. 

Vierailija
17/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulkonäköpaineiden kasvaminen on kyllä varmaan totta. Tosi usein näkee teinejä ja parikymppisiä viimeisen päälle laittautuneena ripsenpidennyksineen yms.. Se ois kyllä sitten mullekin negatiivinen asia, paitsi jos ois vaan ollut niin vahva itsetunto että ois ollut piittaamatta siitä, mutta oisko se voinut sitten olla teininä niin vahva vielä. Minäkin kyllä laihdutin teininä ja parikymppisenä aika rajuin keinoin kun halusin olla tosi hoikka, mutta eipä siihen aikaan sitten muuten laittauduttu läheskään yhtä paljon kuin osa monet laittautuu nykyään.

Harmi jos tuo facebookissa ja instagramissa toisten kehuminen onkin vain esittämistä, olen ollut siinä uskossa että teinien sukupolvi ois henkisesti kasvanut edellisistä sukupolvista

-ap

Vierailija
18/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 02:37"]

Tuo ulkonäköpaineiden kasvaminen on kyllä varmaan totta. Tosi usein näkee teinejä ja parikymppisiä viimeisen päälle laittautuneena ripsenpidennyksineen yms.. Se ois kyllä sitten mullekin negatiivinen asia, paitsi jos ois vaan ollut niin vahva itsetunto että ois ollut piittaamatta siitä, mutta oisko se voinut sitten olla teininä niin vahva vielä. Minäkin kyllä laihdutin teininä ja parikymppisenä aika rajuin keinoin kun halusin olla tosi hoikka, mutta eipä siihen aikaan sitten muuten laittauduttu läheskään yhtä paljon kuin osa monet laittautuu nykyään.

Harmi jos tuo facebookissa ja instagramissa toisten kehuminen onkin vain esittämistä, olen ollut siinä uskossa että teinien sukupolvi ois henkisesti kasvanut edellisistä sukupolvista

-ap

[/quote]

Paine on tosiaan valtavaa, eikä kohdistu ainoastaan ulkonäköön, vaan suunnilleen kaikkeen mitä teet. Siltä on vaikeaa välttyä. 

Esittämistä tuo kehuminen valitettavasti suurimmilta osin on, ainakin näin teinin silmissä. Kehuja kirjoitellaan lähinnä siksi, että niitä saadaan takaisinkin. Sama tykkäysten kanssa - tykätään ahkerasti muiden kuvista, jotta itsellekin satelisi tykkäyksiä. 

Uskon kuitenkin, että jokaisella vuosikymmenellä on plussansa ja miinuksensa. Onhan netti ja somekin antanut meille paljon, mutta tuonut mukanaan myös ikäviä juttuja.

- teini 18 v

Vierailija
19/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla kyllä mielenkiintoinen kokemus olla päivän ajan nykyajan teini :)

Vierailija
20/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en haluaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä