Paras hellevaate EI ole mahdollisimman pieni ja paljastava toppi vaan löysä ja peittävä pellavapaita
Miksi niin moni vetää jotkut kireät topit ja shortsit jalkaan, vielä jotain hiostavaa tekokuitua materiaaliltaan ja sitten valittaa kun on kuuma "vaikka on niin vähän vaatetta päällä". Pukeudutte ihan väärin! Oikea tapa on valita joku ohut luonnonkangas kuten pellava, ja mahdollisimman väljä ja mielellään peittävä asu. Minulla on pellavainen pari kokoa liian iso kauluspaita, enkä ole kärsinyt kuumuudesta, enkä palanut kertaakaan. Housutkin on pitkät, väljät ja peittävät.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen harmissani, että mikä se on se juttu, mikä pakottaa tytöt ja naiset hirvittävän pieniin vaatteisiin? kun taas katsoo poikia ja miehiä, niin he pukeutuvat normaalisti. Mikä juttu se on?
Kukaan ei pakoita ketän puketumaan mihinkään. Jokainen valitsee itse puketumis tyylinsä.Moni otaa mallia muodista ja muotiahan on pukeutua paljastavasti. Mitä väliä? Miksi huoli muiden puketuminen? Onko asianne niin hyvin että pitää olla huolissa vetto vieraiden puketuminen?Vai eikö teillä ole elämää?
Jos minun pitää nähdä muiden p.reikiä leggareiden läpi tai tursuilevia alapäähuulia shortseista kun olen julkisella paikalla, sillä on silloin väliä. Kotonasi voit olla vaikka alasti ja nihkuttaa oven nuppeihin, ulkona laitat vaatteita päälle etkä näytä miltään bordellin työntekijältä. On käsittämätöntä ettei tähän irstaaseen ja limoja levittävään pukeutumiseen julkisilla paikoilla ole muka mitään lakeja.
Ah kiitos tästä!
Mietin myös, minkälaisen kasvatuksen nämä tytöt saavat? Poikia kehutaan taitavuudesta ja älykkyydestä ja tytölle sanotaan oletpa nätti ja se siitä?? Hämmentää koko tyttöjen ja naisten paljastelukulttuuri.
Suomessa kestää kesä 3 kuukautta Arabiassa 12 kuukautta menkää sinne mutta täällä otetaan kaikki irti 3 kuukaudessa mitä kesästä saa !!!! Arabiassa ei tarvi vetää toppatakki päällä 9 kuukautta putkeen joten kyllä jo äly jotain kertoo teistä että ette yhtään ota huomioon toisia hyvinvointia terveyttä ja liikuntaa tai ilmastoa .
Topissa ja shortseissa, vaikka puuvillaisissa, on kuitenkin kivempi lenkkeillä kuin väljissä ja isoissa pellavavaatteissa.
Nythän ei ole mistään uskonnosta . Ja jos on huoraamassa rannoilla tai muuten sen verran hmisen aivoissa on joku vika . Täällä eletään vapaasti vapaassa maassa ilmaston mukaan .
Katselin Michael Palinin matkaohjelmaa, jossa näkyi hyvin, miten kuumissa oloissa pukeudutaan muualla kuin turistirannoilla. Pitkähihaisia, väljiä ja kevyitä vaatteita.
Aavikoilla, joissa on todella ankarat olot, on tärkeää kulkea pää peitettynä beduiinityyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän saisin pellavapaidan? Paras olisi sellainen vanhanmallin pellava, josta näkee ihan selvästi sen olevan pellavaa, sitten olisi hienoa kulkea sellaisessa pellavasäkissä pitkin kyliä :D
Toisekseen, kyllä minusta on ainakin kiva, että ihokin saa edes joskus hengittää, eli en kyllä allekirjoita tuota, että peittävä olisi parempi, johan se hikikin pääsee paremmin haihtumaan kun ei mikään ole estämässä ja mahdollinen tuulenvire pääsee ihanasti iholle myöskin.
Varmasti eri asia jossain kuivalla aavikolla jossa aurinko oikeasti porottaa ja käryttää ja missä ei tuulenvirettä käy lainkaan ja maakin hohkaa kuumutta.
Se ohut pellavakangas nimenomaan hengittää. Ihmiset, jotka ei ole muuta käyttänyt kuin tiiviitä tekokuituja eivät muusta tiedäkään.
Mun ongelma on, että mun peittävimmätr shortsit on polyesteriä, korkea vyötärö ja pitkät lahkeet. Kaikki puuvillaiset on pikkuruisempia. Siinä sitten arvon, kuljenko peittävämmässä vai mukavammassa.
Pitää saada esitellä muotojaan ja hankkia se rusketus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän saisin pellavapaidan? Paras olisi sellainen vanhanmallin pellava, josta näkee ihan selvästi sen olevan pellavaa, sitten olisi hienoa kulkea sellaisessa pellavasäkissä pitkin kyliä :D
Toisekseen, kyllä minusta on ainakin kiva, että ihokin saa edes joskus hengittää, eli en kyllä allekirjoita tuota, että peittävä olisi parempi, johan se hikikin pääsee paremmin haihtumaan kun ei mikään ole estämässä ja mahdollinen tuulenvire pääsee ihanasti iholle myöskin.
Varmasti eri asia jossain kuivalla aavikolla jossa aurinko oikeasti porottaa ja käryttää ja missä ei tuulenvirettä käy lainkaan ja maakin hohkaa kuumutta.
Se ohut pellavakangas nimenomaan hengittää. Ihmiset, jotka ei ole muuta käyttänyt kuin tiiviitä tekokuituja eivät muusta tiedäkään.
Mun ongelma on, että mun peittävimmätr shortsit on polyesteriä, korkea vyötärö ja pitkät lahkeet. Kaikki puuvillaiset on pikkuruisempia. Siinä sitten arvon, kuljenko peittävämmässä vai mukavammassa.
itse ostit shortsisi.
Mulla on löysät pellavacaprit ja muuten ihan hyvät, mutta istuessa perskannikat kastuu hiestä ja jättää läntit pakaroiden alle. Ihan samallalailla hikoilen siis niissäkin housuissa. Puserona on ihan normi T-paita. En käytä helteellä pitkähihaisia kun en jaksa irtotella jatkuvasti ihoon kiinni tarrautuvia hihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väljän vaatteen idea on juuri siinä, että iho saa hengittää. Kosteus siirtyy iholta vaatteeseen, tuulenvire pääsee ihon alle ja kun aurinko kuivattaa kosteaa vaatetta, niin siitä ihminen viilentyy. Kokeilepa joskus kastella villasukka, laita se olutpullon päälle ja olutpullo sitten tuuliselle paikalle: pian sinulla on viileää olutta.
Okei, no yhtäkaikki, musta on silti kiva edes joskus olla vähemmällä vaatteella ja ei, en tosiaankaan biginit päällä kulje tällä kropalla, mutta hihaton paita on kyllä, pitkät housut on useimmiten kuitenkin jalassa.
No siis riippuu myös siitä löysästä peittävästä vaatteesta. Itsestäni tuntuu alastomalta kulkea vaaleissa läpikuultavissa vaatteissa vaikka ne olisivatkin pitkähihaisia. Usein joudun joka tapauksessa laittamaan sinne alle sen hiostavan topin. Ja sitten taas jos on paksumpi kangas, että ei näy läpi, se onkin sitten jo kuumempi kuin se t-paita tai toppi.
Olen testannut ja koen väljän t-paidan/topin ja shortsit viileämmäksi kuin pitkähihaisen pellavapaidan. Varsinkin, kun kuumimpana aikana viihdyn varjossa tai sisällä. Paras on joku väljä kevyt mekko esim pellavaa tai viskoosia, mielellään saisi peittää hartiat ettei olkapäät pala, mutta ei pitkiä hihoja. Hameiden ja shortsien vyötärökaitale hiostaa kun on kiinni ihossa! Ja ne rintsikat myös, harmi ettei tosiaan kehtaa liikkua missään ohuessa mekossa ilman. Juu, on pienet rinnat.
Oisko se että kerrankin täällä on mahdollista pukeutua toppeihin ja shortseihin. Pitkiä vaatteita kun käytetään useimmiten se 11 kk vuodesta.
Mutta tottahan tuo että väljät vaatteet ovat viileimmät näillä ilmoilla. Antaa ihmisten kuitenkin pukeutua niinkun haluaa. Kohta on taas syksy ja talvi ja saadaan taas kaikki olla päästä varpaisiin puettuina.
Ostin alkukesästä maxi pitkän puuvillamekon Zarasta.
Se on ilmava
Ei kuuma yhtään
Ei rypisty
Oloni on siinä aina puettu.
En ole mitään muuta vaatetta pitääkään kuin
Mekkoani 24/7❤️
Mitä vähemmän kangasta sen paremmin viihdyn. Inhoan sitä kun hiki tarttuu kankaaseen, siksi kainalot pitää olla paljaat ja toppi on paras.
Turhaan ahdistutte toisten vääränlaisesta pukeutumisesta ja ihosta. Keskittykää omaanne.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumisvinkkejä suoraan Saudi-Arabiasta.
Ei ne taida naruolkaimisia pellavatoppeja ja lyhyitä, väljiä pellamekkoja käyttää saudeissa?
Vierailija kirjoitti:
Jälleen ihan rakennettu esitys vol. 3675
En ihan ymmärrä miksi tätä keskustelunaihetta pitää paheksua? Tottahan se on. Pellava on materiaalina aina myös ekologisempi kuin polyesteritopit ja puuvilla-elastaani farkkushortsit.
Näistä voisi keskustella enemmänkin.
Paljastavasti voi pukeutua myös pellavaan, siitäkin voi tehdä istuvia ja läpinäkyviä vaatteita.
Moraalipaniikki alkaa kun tantat näkee ihoa ja alkaa ahdistaa. Jaksamista teille
T. toppi ja shortsit, en vaihda
Itse käytän helteillä toppia (normipituinen, ei napapaita) ja shortseja, koska ne nyt vain mielestäni ovat mukavin vaate ja näyttävät kivalta päällä. Löysät pellavakauhtanat ovat mielestäni yksinkertaisesti rumia! Usein pellava on ryppyistä ja epäsiistiä ja sopii lähinnä +40 -vuotiaille, itse alle 30. Muina vuodenaikoina saa jo ihan riittävästi käyttää pitkiä vaatteita, niin helteellä on ihanaa pukeutua niin, että kädet ja jalat ovat paljaina. Samalla saa hiukan tervettä väriäkin pintaan.