Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli ekan kerran itku tämän sään vuoksi

Vierailija
20.07.2014 |

Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.

Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.

Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.

:''(

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei vissiin tarvi töihin mennä ens viikolla, joidenkin tarvii...

Vierailija
62/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:55"]Miksette lähde vaikka uimaan??

[/quote]

totta. Järvovesi nyt kyllä viilentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä; tämä helle on syvältä! Toivottavasti syksy saapuisi mahdollisimman pian ja toisi viileämmät säät. Ennen oli kesät sopusuhtaisia, nykyään ne ovat pelkkää kärsimystä!

Vierailija
64/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
65/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä 7 jonkinsortin vajakki, kun et ymmärrä lukemaasi??!!!!!!

ap

Vierailija
66/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä on paha nyhjäistä eli investoida. Olen pätkätyöläinen, ollut kaikki työvuoteni mm kesät=3kk/vuodesta työttömänä, lisäksi palkka jota nautin on ns matalapalkka-alan liksa eli siitä ei sivuun jää mitään. Ja nyt tänävuonna olen vain opiskellut joten tulot sitäkin pienemmät. Mutta ehkä jatkossa jää sijoitettavaksikin erinasioihin, koska sain vakituisen työpaikan juhannuksen alla ja se alkaa ensikuussa.

ap

Vierailija
67/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele viilentämään itseäsi, lupaan, että se jeesaa.

Vierailija
68/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:02"]Tyhjästä on paha nyhjäistä eli investoida. Olen pätkätyöläinen, ollut kaikki työvuoteni mm kesät=3kk/vuodesta työttömänä, lisäksi palkka jota nautin on ns matalapalkka-alan liksa eli siitä ei sivuun jää mitään. Ja nyt tänävuonna olen vain opiskellut joten tulot sitäkin pienemmät. Mutta ehkä jatkossa jää sijoitettavaksikin erinasioihin, koska sain vakituisen työpaikan juhannuksen alla ja se alkaa ensikuussa.

ap

[/quote]

No se koneella istuminen ja valittaminen ei auta. Mene järveen istumaan, tai kylmään suihkuun.

Vierailija
69/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tunnen niin tuskasi. Itselle tulee näillä keleillä ihan fyysisesti paha olo, päätä särkee, olo on vetämätön eikä ruoka maistu. Vettä täytyy koittaa kiskoa väkisin.

Kesä on kiva mutta helle ei!

Vierailija
70/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama homma, normaalipainoinen ja terve nuori olen. Kokoajan on iho nihkeä ja märkä, pyörryttää, vatsa kuralla ja kiertää muutenkin ja heikko oksettava olo kokoajan. Väsyttää kamalasti ja parhaimpina päivinä tulee nestehukka/auringonpistos. Ei vaan kroppa kestä, tullut tämä vaiva parin vuoden aikana. Pienenä ei ollut mitään :(

Vierailija
71/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ilmalämpöpumppu ja lopeta valittaminen

Vierailija
72/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, veit sanat suustani. Asutaankohan samassa maassa...? Ja vastaukseksi ap:n puolesta, miksi minäkään en mene uimaan. Siksi, koska tällaisilla helteillä uimahallit ovat niin täynnä, ettei siellä sopassa pysty edes liikkumaan ja hygienia on vähän toista luokkaa kuin Suomessa. Hyi oksetus.

Vierailija
73/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin itse sairauden takia kosteudesta ja kuumuudesta. Helposti tuppaa tulemaan lämpöhalvauksen oireita. Otan välillä viileän suihkun. Jos oikein huonolta tuntuu, haudon kehoa jääpakkauksilla: yhden laitan niskaan ja toisen sisäelinten päälle. Yritän hengittää syvään ja rauhallisesti.

Kestän päivällä viikonpäivinä paremmin, koska töissä on viileä. Yöllä on aika tukala nukkua, meidän talossakin ilmastointi on huono. Avaan kaikki ikkunat ja parvekkeen oven aamuyöllä kun on vilpoissa, laitan sitten päiväksi sälekaihtimet kiinni ettei asunto kuumene liikaa. Tuulehtin hyrrää vähänväliä kotona. Uimassa käyn iltasella. Silti alkaa olla univelkaa jo viikkojen ajalta, saatan nukahdella mihin sattuu...

Oikein odotin tänään että ukonilma ja sade olisi tullut meille asti, mutta ei satanut ei. Onneksi yöt alkaa olla pimeämpiä ja siksi viileämpiä.

Voisitko sä käydä päivällä jossain missä on koneellinen viielä ilmastointi? Museoissa on usein viileä... tai selvitä missä on tuulisin paikka järven tai meren rannalla, joku paikka jossa pääsee varjoon. Itse käyn välillä marketissa pakastealtaan lähettyvillä viilenemässä...

On vaan todella surkuhupaista kun kaikki muut on innoissaan kun on helle... odotellaan me pakkasta :-)

Vierailija
74/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puhaltimia muutama kappale. ei tää sää ikuisesti kestä. Seuraavalla viikolla voi olla sateet, eikö ala akkojen viikko? Käy kylmässä suihkussa muutaman kerran päivässä. 

Vierailija
75/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa vettä ja syökää välillä hiukopalaa. Järveen istumaan, järvi suomen valittajia kai nää on. Itse asun meren tutnumassa Hgissä ja muutakin on kierretty ku tahkoa. Viime vuonna Sisiliassa heinäkuussa 2 viikkoa ja elokuussa viikko Palermossa. En valita. 

Vierailija
76/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lähikaupassa viilentymässä. Siellä tuli melkein vilu.

Vierailija
77/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi AP teillä on ikkunat kiinni??? Kunnon läpiveto auttaa aina. Mulla on ikkunat auki ja parvekkeen ovi ja sisällä mukavan oloista, eli mukavan lämmintä, mutta ei tukahduttavaa. Nytkin tulee hentoinen tuulenvire sisälle. Yöllä taas on jo senverran vilpoisaa, että ei tule hiki nukkuessa.

Vierailija
78/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä suihku useamman kerran päivässä, ikkunaverhot kiinni, varjonpuoleiset ikkunat auki, tuuletin päällä koko ajan ja säästä rahaa siihen ilmalämpöpumppuun tai ilmastointikoneeseen (sekin on muuten tehokas mutta poistoilma pitää saada jotenkin ulos ja voi olla monissa kodeissa haasteellista). Jäitä juomiin ja kauratyyny pakastmeen. Älä tee mitään kotitöitä päivällä, valmista lapsillekin ruoat illalla/yöllä valmiiksi.

Vierailija
79/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mistä näitä "PAKKO HEI TYKKÄÄ HELTEIST" - ääliöitä sikiää joka ketjuun. Tässä haetaan VERTAISTUKEA, ei teidän urpoja helteen ylistyksiä tai valitusta siitä, että toiset valittaa. 

Vierailija
80/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei sovi mikään ilma. Ei tätä ihanuutta kauaa kestä. Syökää, juokaa, naikaa, naattikaa elämästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi