Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli ekan kerran itku tämän sään vuoksi

Vierailija
20.07.2014 |

Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.

Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.

Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.

:''(

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:47"]

Ostin viime kesänä sellaisen siirrettävän ilmastointilaitteen. Viilentää yhden huoneen (olohuone), mutta enempää ei tarvita, oleskelen siellä. Ja kun on itsellä viileä olo, vähän lämmin makuuhuone ei häiritse niin paljon. Laitan sen poistoletkun pihaoven raosta ulos. Enkä kärsi enää helteistä. Suosittelen. Maksoi muutaman satasen. 

[/quote]

Mistähän kesän työttömänä oleva pätkätyöläinen repäisee sen muutaman satasen? 

[/quote]

Hätätilanteessa lainaa vaikka vanhemmiltaan. Jos ei kestä kuumuutta, niin varautuu siihen. Se ei ole mikään luksusjuttu, vaan yhtä välttämätön kuin ruoka tai nettimaksu.

Vierailija
2/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:32"]

Ruikuti x 34566. Samat tyypit valittaa tästä joka kesä mutta mitään ei voi tehdä asialle eikä mikään vinkki kelpaa

[/quote] 23C ei ole mikaan helle! Kaikillahan on tuon verran sisalampotilaa talvella, miten se sitten on siedettavampaa? 30-40 astetta on valittamisen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva talvi-ilma on siedettävämpää kuin tämä kosteus. Mutta haloo ruikuttajat, eihän vielä edes ole kuuma!

Vierailija
4/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te helteistä nauttivat tässä ketjussa olette empatiakyvyttömioä, itsekeskeisiä kusipäitä. Mä toivon, että kun joku asia teille aiheuttaa tuskaa, siihen tullaan joukolla riekkumaan, että TÄÄ ON JUST IHANAA!!!  Ja se teille tuskaa aiheuttava asia kestää mahdollisimman kauan.

Vierailija
5/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu selitä nyt rautakangesta vääntämällä miten terve nuori ihminen ei kestä muutaman asteen lämmön nousua?

Vierailija
6/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun oikeassa paikassa, jossa ei ole ongelmia. Mitä tästä voitte päätellä?

Vierailija
7/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene saunaan:-) Auttaa varmasti vaik ei uskois:-)

Vierailija
8/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ikkunat, elämä ilman läpivetoa on meidän kämpässä helvettiä.

Vierailija
9/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:05"]No vittu selitä nyt rautakangesta vääntämällä miten terve nuori ihminen ei kestä muutaman asteen lämmön nousua?[/quote]

no kun kaikki eivät ole terveitä, mutta kiitos empatiastasi.

Vierailija
10/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei todellakaan ole talvella sisälämpötilana 23. Todella epäekologista pitää noin korkeaa lämpötilaa sisällä talvella.

Vierailija
11/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:03"]

Vittu te helteistä nauttivat tässä ketjussa olette empatiakyvyttömioä, itsekeskeisiä kusipäitä. Mä toivon, että kun joku asia teille aiheuttaa tuskaa, siihen tullaan joukolla riekkumaan, että TÄÄ ON JUST IHANAA!!!  Ja se teille tuskaa aiheuttava asia kestää mahdollisimman kauan.

[/quote]

Johan täällä on ohjeitakin annettu. Kai minäkin vinkuisin kuin pistetty sika, jos kävisin vain kylmissä suihkuissa ja joisin jääkaappikylmiä nesteitä... En edes miettisi tuulettimen vaihtoehtoa, taikka vaikka kodista poistumista. Sellainen minituuletinkin vois olla jees. Tai vaikkapa viuhka.

Jos nämä avut eivät kelpaa, nii sit suu suppuun tai googlesta lisäneuvoja.

Vierailija
12/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:29"]Mä oon huomannut sen että sitä kuumempi ja ahdistavampi olo tule, mitä enemmän tuskailee sitä kuumuutta. Yritä olla ajattelematta ja tuskailematta sitä, ja yhtäkkiä huomaatkin että eihän se nyt ookaan niin kuuma.

[/quote]

Samaa mieltä. Ja juo tarpeeksi vettä. Ja tietysti se uiminen.

Vierailija
13/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 jatkaa, että voihan myös olla että eri ihmiset kokevat lämpötilan eri tavoin. Itselläni on ollut uimarannalla käynnin jälkeen jopa vähän liian viileää.

Vierailija
14/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:26"]

Joillekin ei sovi mikään ilma. Ei tätä ihanuutta kauaa kestä. Syökää, juokaa, naikaa, naattikaa elämästä. 

[/quote]

Vähän vaikea tehdä mitään noista, kun mikään noista ei houkuta millään tavalla.

Ja millä tavalla se järvessä istuminen auttaisi? Järviin paahtaa aurinko täysillä, ja siellä palaa herkemmin. Plus lisänä ne kaikki kiljuvat ja huutavat lapset ja aikuiset, ja plääääh. 

Minä olen niitä, jotka eivät osaa olla jouten. Sairaanakin. Saan tunnontuskia jos en ole saanut mitään oikeasti aikaiseksi. Ulkona ollessa pitää olla jotain puuhaa, että saan ajan kulumaan. Illalla voi sitten rauhoittua ja lukea tai kutoa, mutta muuten en vain osaa löhötä. Joku rantaloma olisi yhtä helvettiä minulle. 

Tälläistä paahtavaa hellettä vihaan. Ulkona ei voi tehdä yhtään mitään, ja vaihtoehdot ulkona tekemisen tuloksiksi ovat ihon paha palaminen tai auringonpistos. Jos olen näillä keleillä ulkona, saan takuuvarmasti migreenin. Estolääkitystä ei ole, kun lääkäri totesiettei kohtauksia ole tarpeeksi usein.. Olen lisäksi tälläisillä keleillä aina, poikkeuksetta, koko päivän pahalla tuulella ja kaikki menee pieleen.

On muuten aika käsittämätöntä, ettei paahteesta saisi valittaa. Me ihmiset kun ollaan tässäkin asiassa erilaisia. Minä en muuten pidä myöskään saunomisesta. Sehän se vasta synti onkin.

Vierailija
15/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nyt on näin tukahduttavan kuuma? Lähellä tretta nyt ainakin ihan hyvä ilma ja kunavaa ovet niin viilenee kämppäkin . Päivällä oli kuumaa mutta kyllä sen kesti.

Vierailija
16/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:15"]

Vaatteet päällä se suihku. Vaatteista haihtuva vesi jäähdyttää sinua uskomattoman pitkään.

[/quote]

tässä vinkissä on itse asiassa pointtinsa. Kostea pyyhe paljailla hartioilla viilentää yllättävän tehokkaasti eikä se vaadi extra-euroja. 

Vierailija
17/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:02"]

SUOMALAISET ON VALITTAVAA KANSAA. TALVELLA LIIAN KYLMÄ JA KESÄLLÄ LIIAN KUUMA.

[/quote]

Onko koskaan käynyt mielessä, että ne jotka valittaa helteestä, eivät välttämättä ole samoja ihmisiä kuin pakkasilla valittavat? Nimimerkillä rakastan kovia pakkasia ;)

Ymmärrän ap tuskasi, mulla alkaa aina särkeä päätä kun ilma on hiostava ja painostava. Kuumuus ei haittaa, mutta tällainen nihkeän kostea, painostava, kuuma ilma ilman minkäänlaista tuulenvirettä on inhottava. Kannattaa käydä vaikka pikasuihkuissa muutaman kerran päivän aikana. Mulla hikoilee jalat kovasti, suihkutan niitä välillä kylmällä vedellä. Ohuet, ilmavat vaatteet tuntuvat mukavammilta kuin kireät tai todella niukat vaatteet, mielestäni paljas, hikisen nihkeä iho tuntuu ikävältä. Ilmalämpöpumppua ei ehkä tuosta vain hanki, mutta ihan perustuuletinkin auttaa. Jos pakastimessa on tilaa, laita tyyny ja lakana sinne. Jos ei mahdu, laita joku pienempi kangas (tai kastele kylmällä vedellä) ja heitä hartioille viilentämään.

Vierailija
18/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, "kiitoksia" vain kommenteista. Joillekin oikeastikin kiitos :)

Eräille tiedoksi että kaikilla, kuten minulla, ei ole vanhempia joilta lainata rahaa ja tupakkaan tai alkoholiin minulla ei rahaa mene, koska en kys nautintoaineita käytä. 

ap

Vierailija
19/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ilmat ovat yhtä tuskaa täälläkin. En pidä helteistä, minusta sopiva on 20-22. Tämä kuuma ja kosteus verottaa voimia ja odotan vain kesän loppumista.

Vierailija
20/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä varmaan aloittajallakaan ollut pointtina se kuinka monta astetta ulkona on?

Mä asun Helsingissä, ihan meren rannalla mutta... Tänne paistaa koko ajan aurinko ja tälläkin hetkellä makuuhuoneessa on +34,9°. Aamulla saattaa olla vain +30°. Siitä se sit taas nousee jne. Ei mun tarvitse tykätä siitä et nukun pätkissä pari kolme tuntiä yössä ja sit teen päänsärkyisenä töitä. Joskus pitäis ihmisen saada levätä.

Taloyhtiö kieltää ilmastointikoneen laiton eikä noista pyörivistä ole paljoa apua kun ne vaan pyörittäää tätä kuumaa ilmaa.

Miksi mä en sais sanoa, että voimat on pois ja toivon ilman viilenevän? Kiva teille jos teillä on mahis lojua rannalla tai istua järvessä niinkuin joku ehdotti. Mulla on töitä vielä monta viikkoa ennen lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme