Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli ekan kerran itku tämän sään vuoksi

Vierailija
20.07.2014 |

Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.

Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.

Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.

:''(

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää taas. Tänä kesänä on ollut niin huonot säät, ja joku kehtaa valittaa kun parina päivänä on mittari näyttänyt yli 20 astetta. Aurinkokaan ei paista, jo on surkeaa jos ei tällaisia säitä kestä kuumutta valittamatta.

Verratkaa siihen talveen, paskat säät kestävät 9 kuukautta, hellettä on hyvällä tuurilla kaksi viikkoa.

Vierailija
22/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aste sinne tänne. Onhan tuo 22 ihan normaali sisälämpötila esimerkiksi työpaikoilla. Aika erikoista, että siellä ei tarvitse talvisin huutaa että en kestä tätä kuumuutta.[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:22"]

Kaikilla ei todellakaan ole talvella sisälämpötilana 23. Todella epäekologista pitää noin korkeaa lämpötilaa sisällä talvella.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:09"]

Jep, "kiitoksia" vain kommenteista. Joillekin oikeastikin kiitos :)

Eräille tiedoksi että kaikilla, kuten minulla, ei ole vanhempia joilta lainata rahaa ja tupakkaan tai alkoholiin minulla ei rahaa mene, koska en kys nautintoaineita käytä. 

ap

[/quote]

Jos oikeasti kärsii helteistä (kuten minä) niin hankkii ne rahat jostain ja ostaa sen ilmastointilaitteen. Elämänlaatu paranee hetkessä. 

Vierailija
24/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:27"]

Voi hyvää päivää taas. Tänä kesänä on ollut niin huonot säät, ja joku kehtaa valittaa kun parina päivänä on mittari näyttänyt yli 20 astetta. Aurinkokaan ei paista, jo on surkeaa jos ei tällaisia säitä kestä kuumutta valittamatta.

Verratkaa siihen talveen, paskat säät kestävät 9 kuukautta, hellettä on hyvällä tuurilla kaksi viikkoa.

[/quote]

Täällä päin se pari päivää on ollut pari viikkoa. Ensi viikosta tulee kolmas. Onneksi töissä ja kotona on ilmastointi, muuten en jaksaisi. 

Vierailija
25/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei auta valittaa, kun muistaa mitä säät olivat kesäkuussa!! Ja talvikin sieltä tulossa rospuuttoineen ;))

Päivällä kannattaa pitää ikkunat kiinni, ettei lämmin ilma tule sisään, verhot kiinni, bloggaa sen auringonpaisteen sillä pois. Yöksi sitten ikkunat auki, viileä sisään. Ja tosiaan, suihkussa lämmintä vettä ja sillä pesee, kylmän suihkun jälkeen hikoilee kahta kauheammin. Ja tässä tuhansien järvien maassa, menkää ihmiset uimaan!

Vierailija
26/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pihalle iso uima-allas, ja siihen loppui liika kuumuus. Jos tulee tukala olo, niin hyppää lasten kanssa altaaseen. Mitään kesälomareissuja ei sitten tehdäkään, mutta ei haittaa, on tuo joka euron arvoinen :)

Vierailija
27/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ollut ehkä 2 hellepäivää tänä kesänä, joten jatkuvasta kuumuudesta on ehkä vähän epäkorrektia valittaa. Mutta joo ymmärrän, että joku kärsii kuumasta. Itse kärsin kylmästä. Kärsin siitä ihan hirveästi. Talvet on ihan tuskaa (viime talvi oli mahtavaa vaihtelua <3<3<3). Esim. tänään uimisen jälkeen mulla oli oikeesti kylmä pitkään, olin aivan kananlihalla. Toisen mielestä on tuskaisen kuuma päivä. Näin se vaan menee. Ei siinä auta sanoa, että lopeta nyt iniseminen ja nauti kesästä. Ihan yhtä lailla mulle on aivan turha tulla talvella sanomaan, että se on pukeutumiskysymys, vaatetta päälle ja hiihtämään, nauti raikkaasta ilmasta ja kauniista lumimaisemasta. Ei, kun hengittäminen on vaikeaa, vaatekerroksista huolimatta palelen. Naama jäätyy, nenä vuotaa, silmät tulehtuu kuivuessaan pakkassäässä. Flunssakierteet (kylmä & kuiva ilma pirstaloi limakalvoni). Jatkuva paleleminen niin sisällä kuin ulkona. Nukkuminen on inhottavaa palellen. Auta armias jos jalka uinuessa valahtaa peiton alta, jääkalikkavarpaat on vakio. Iho hilseilee irti ja kutisee sietämättömästi.

Ah, odotan semmosia kunnon helleöitä, kun saa hikisenä nukkua vain lakana peittona! Sellasia ei pariin vuoteen oo kunnolla ollukaan. Ikinä en nuku paremmin.

Eli ollaan erilaisia, eikä se mollaaminen ja motkottaminen mitään auta.

Vierailija
28/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:23"]Ei tässä varmaan aloittajallakaan ollut pointtina se kuinka monta astetta ulkona on?

Mä asun Helsingissä, ihan meren rannalla mutta... Tänne paistaa koko ajan aurinko ja tälläkin hetkellä makuuhuoneessa on +34,9°. Aamulla saattaa olla vain +30°. Siitä se sit taas nousee jne. Ei mun tarvitse tykätä siitä et nukun pätkissä pari kolme tuntiä yössä ja sit teen päänsärkyisenä töitä. Joskus pitäis ihmisen saada levätä.

Taloyhtiö kieltää ilmastointikoneen laiton eikä noista pyörivistä ole paljoa apua kun ne vaan pyörittäää tätä kuumaa ilmaa.

Miksi mä en sais sanoa, että voimat on pois ja toivon ilman viilenevän? Kiva teille jos teillä on mahis lojua rannalla tai istua järvessä niinkuin joku ehdotti. Mulla on töitä vielä monta viikkoa ennen lomaa.

[/quote]

Mitäs asut pätsissä. Olen talossa jossa on 20 astetta ja ilma kulkee.

Vierailija
29/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa te nillittäjät vaikka Grönlantiin. Ei helteet vaivaa. 

http://www.foreca.fi/Greenland/Nuuk/15vrk

Islannissa melkein yhtä kylmää ja sadetta tasaisesti. 

http://www.foreca.fi/Iceland/Reykjavik/15vrk

Me muut nautitaan helteistä sen hetken kun niitä nyt riittää. Eipä tuo mittari juurikaan yli 30 asteessa ole vielä tänä kesänä ollut, joten mistään kovista helteistä ei voi edes puhua.

Vierailija
30/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:55"]

Oih, että jotkut jaksavat valittaa pientä kuumuutta :) Eihän tämä Suomen kuumuus ole vielä mitään. Nyt nautiskelen kun kerrankin tarkenee shortseissa ulkona. Kohta vielä iltalenkille nin saa hien pintaan!

[/quote]

Mikäs lölläpöksy se siellä inisee pakkasista. Voin sanoa että 30 miinusastetta ei tunnu missään, mutta tollaset vinkuiitat jaksaa valittaa niistä aina. Eikä se -30 oikeesti vielä oo edes mitään. Et oo ikinä tainnu käydä Siperiassa? Noi sun ulkomaan matkas vain turistikohteita tai jotain nyhveröitten Keski-Euroopan turistilöysäilyä.

Juma mitä läperöitä.

Vierailija
31/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Miten niin paskat? Nää helteet on ainoat paskat säät, muissa ei ole mitään vikaa. Tartteeko olla tollanen paskapöksy ettei kestä tavallisia suomalaisia säitä?

Vierailija
32/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta ei heru myötätuntoa. Pari-kolme viikkoa helteitä vuodessa ja jotkut vääntää itkua. Mitä hemmetin pakko on koittaa jatkuvasti tehdä jotain? Hoidat vaan välttämättömimmät hommat ja lepäilet lopun ajan. Jos et osaa olla aloillasi ja sen seurauksena läkähdyt, on vika sinussa eikä helteissä.

Pikkumaista valittamista.

Vierailija
33/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:42"]

Nyt ei auta valittaa, kun muistaa mitä säät olivat kesäkuussa!! Ja talvikin sieltä tulossa rospuuttoineen ;))

Päivällä kannattaa pitää ikkunat kiinni, ettei lämmin ilma tule sisään, verhot kiinni, bloggaa sen auringonpaisteen sillä pois. Yöksi sitten ikkunat auki, viileä sisään. Ja tosiaan, suihkussa lämmintä vettä ja sillä pesee, kylmän suihkun jälkeen hikoilee kahta kauheammin. Ja tässä tuhansien järvien maassa, menkää ihmiset uimaan!

[/quote]

Ei mulla ainakaan mikään lämmin ilma tule sisään, kun pidän ikkunoita ja partsin ovea auki koko päivän. Päinvastoin, sieltä tulee sopivasti tuulen mukana viileämpää ilmaa sisälle, muutenhan täällä sisällä olisi kuin saunassa, jos lävet olis kiinni. Ja mä ainakin pidän niin kauan verhoja auki kunnes viimeinenkin auringonsäde on painunut piiloon, pakko imee valoa iteensä, jotta taas jaksaa talven pimeydet, joihin en varmaan ikinä kunnolla sopeudu. Ihme neuvoja joillakin, "Ole pimeässä tukalassa asunnossa päivät", noin voisi tiivistää ylemmän kirjoittajan jutut.

Vierailija
34/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mä asun onneksi järven rannalla niin voi toteuttaa sen "hyppää järveen" kehotuksen kun tulee liian kuuma. En mä tätä hellettä missään kaupungissa kestäis.

Vierailija
35/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:42"]Helsingissä on ollut ehkä 2 hellepäivää tänä kesänä, joten jatkuvasta kuumuudesta on ehkä vähän epäkorrektia valittaa. Mutta joo ymmärrän, että joku kärsii kuumasta. Itse kärsin kylmästä. Kärsin siitä ihan hirveästi. Talvet on ihan tuskaa (viime talvi oli mahtavaa vaihtelua <3<3<3). Esim. tänään uimisen jälkeen mulla oli oikeesti kylmä pitkään, olin aivan kananlihalla. Toisen mielestä on tuskaisen kuuma päivä. Näin se vaan menee. Ei siinä auta sanoa, että lopeta nyt iniseminen ja nauti kesästä. Ihan yhtä lailla mulle on aivan turha tulla talvella sanomaan, että se on pukeutumiskysymys, vaatetta päälle ja hiihtämään, nauti raikkaasta ilmasta ja kauniista lumimaisemasta. Ei, kun hengittäminen on vaikeaa, vaatekerroksista huolimatta palelen. Naama jäätyy, nenä vuotaa, silmät tulehtuu kuivuessaan pakkassäässä. Flunssakierteet (kylmä & kuiva ilma pirstaloi limakalvoni). Jatkuva paleleminen niin sisällä kuin ulkona. Nukkuminen on inhottavaa palellen. Auta armias jos jalka uinuessa valahtaa peiton alta, jääkalikkavarpaat on vakio. Iho hilseilee irti ja kutisee sietämättömästi.

Ah, odotan semmosia kunnon helleöitä, kun saa hikisenä nukkua vain lakana peittona! Sellasia ei pariin vuoteen oo kunnolla ollukaan. Ikinä en nuku paremmin.

[/quote]

Suomi on paljon muutakin, kuin Helsinki. Terveisiä Oulusta jossa lämpömittari näytti taas tänään lähes 30 astetta.

Vierailija
36/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:54"]

Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.

Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.

Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.

:''(

[/quote]

Paljokos itku auttoi?

Mullois semmonen auto, että voi jäähdyttää viileäksi.  Siinä lämpötilassa vois harrastaa vaikka seksiä.

Missäpäin asut, voitais jäähdytellä.

Vierailija
37/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä paidan alle ja tissien vakoon. 

Vierailija
38/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa viileä suihku, jota kylmennän asteittain kunnes ollaan ihan sietokyvyn rajalla. Kylmä jalkakylpy auttaa kans.

Vierailija
39/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:42"]

Helsingissä on ollut ehkä 2 hellepäivää tänä kesänä, joten jatkuvasta kuumuudesta on ehkä vähän epäkorrektia valittaa. Mutta joo ymmärrän, että joku kärsii kuumasta. Itse kärsin kylmästä. Kärsin siitä ihan hirveästi. Talvet on ihan tuskaa (viime talvi oli mahtavaa vaihtelua <3<3<3). Esim. tänään uimisen jälkeen mulla oli oikeesti kylmä pitkään, olin aivan kananlihalla. Toisen mielestä on tuskaisen kuuma päivä. Näin se vaan menee. Ei siinä auta sanoa, että lopeta nyt iniseminen ja nauti kesästä. Ihan yhtä lailla mulle on aivan turha tulla talvella sanomaan, että se on pukeutumiskysymys, vaatetta päälle ja hiihtämään, nauti raikkaasta ilmasta ja kauniista lumimaisemasta. Ei, kun hengittäminen on vaikeaa, vaatekerroksista huolimatta palelen. Naama jäätyy, nenä vuotaa, silmät tulehtuu kuivuessaan pakkassäässä. Flunssakierteet (kylmä & kuiva ilma pirstaloi limakalvoni). Jatkuva paleleminen niin sisällä kuin ulkona. Nukkuminen on inhottavaa palellen. Auta armias jos jalka uinuessa valahtaa peiton alta, jääkalikkavarpaat on vakio. Iho hilseilee irti ja kutisee sietämättömästi.

[/quote]

Sinä asut sitten eri Helsingissä kuin minä. Täällä on lämpöä riittänyt pari viikkoa ja ensi viikoksikin on luvattu lämmintä. Joo, ei ehkä ole ollut hellettä joka päivä, mutta on ollut lämmin. 

Minä en pidä kummastakaan, kuumuudesta tai kylmyydestä. En ole ääripäiden ihminen. Ilmeisesti synnyin väärään maahan. 

Vierailija
40/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:09"]

Jep, "kiitoksia" vain kommenteista. Joillekin oikeastikin kiitos :)

Eräille tiedoksi että kaikilla, kuten minulla, ei ole vanhempia joilta lainata rahaa ja tupakkaan tai alkoholiin minulla ei rahaa mene, koska en kys nautintoaineita käytä. 

ap

[/quote]

Jos oikeasti kärsii helteistä (kuten minä) niin hankkii ne rahat jostain ja ostaa sen ilmastointilaitteen. Elämänlaatu paranee hetkessä. 

Kerro meille muillekin, että mistä hankkii ne rahat pitkäaikaistyötön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi