Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli ekan kerran itku tämän sään vuoksi

Vierailija
20.07.2014 |

Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.

Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.

Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.

:''(

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:26"]

Joillekin ei sovi mikään ilma. Ei tätä ihanuutta kauaa kestä. Syökää, juokaa, naikaa, naattikaa elämästä. 

[/quote]

No kun vatipää tämä on se ainut sää josta me ei pidetä. "Naati" ihan keskenäs, ja tunge se ilmanvaihtopumppu perseeseesi. 

Vierailija
82/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut sen että sitä kuumempi ja ahdistavampi olo tule, mitä enemmän tuskailee sitä kuumuutta. Yritä olla ajattelematta ja tuskailematta sitä, ja yhtäkkiä huomaatkin että eihän se nyt ookaan niin kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat on kyllästyneitä tohon ainaiseen valitukseen.

Vierailija
84/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuskaisen epätoivoinen olo.

Accuweather lupaa tätä samaa paskaa vielä 2 viikkoa e-suomeen, koko ajan vähintäänn 23 astetta.

Vierailija
85/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:35"]

Accuweather lupaa tätä samaa paskaa vielä 2 viikkoa e-suomeen, koko ajan vähintäänn 23 astetta.

[/quote]

Asun Etelä-Suomessa ja eihän täällä ole vielä kunnon lämpöä/helteitä ollutkaan, joten ihan hyvä vaan, että tännekin saadaan lämpöä/hellettä. Ne hyvät ilmat ovat olleet pohjoisemmassa. Toivottavasti kerrankin lupaukset pitävät. Nimittäin niin paljon on kaikkea tännekin lupailtu, mutta ei ei.

Vierailija
86/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on ihanaa, kunpa tämä jatkuisi aina vaan.
Koko talven rospuuttoaika on edessä kohta... ai niin mutta onneksi on muutama parin viikon matka jo varattuna.

Vierailija
87/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon (jääkaappi-) kylmää vettä. Valuta ranteillesi kylmää vettä, niin olosi viilenee.

Vierailija
88/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime kesänä sellaisen siirrettävän ilmastointilaitteen. Viilentää yhden huoneen (olohuone), mutta enempää ei tarvita, oleskelen siellä. Ja kun on itsellä viileä olo, vähän lämmin makuuhuone ei häiritse niin paljon. Laitan sen poistoletkun pihaoven raosta ulos. Enkä kärsi enää helteistä. Suosittelen. Maksoi muutaman satasen. 

Vierailija
89/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Keski-Euroopassa ja tähänkin kellonaikaaN meillä on 34 varjossa. Eli jos lopettaisit tyhjästä valittelun, ei voi kuin nauraa :-D

Vierailija
90/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, että jotkut jaksavat valittaa pientä kuumuutta :) Eihän tämä Suomen kuumuus ole vielä mitään. Nyt nautiskelen kun kerrankin tarkenee shortseissa ulkona. Kohta vielä iltalenkille nin saa hien pintaan!

Vierailija
91/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä miten helteistä ei saisi suomessa valittaa koska a) kesä on niin lyhyt tai b) muualla maailmassa on vielä kuumempaa. 

Kun minun on nyt tukala olla helteen takia niin kyllä minä sen ääneen saan sanoa. Ilmastointilaitetta en nyt mistään tähän hätään taio, uimassa käydään mutta se on vähän tyhjän kanssa kun kuljetaan pyörillä niin hiki tulee taas kotiin polkiessa. Vanha kivitalo, rakenteet on imeneet kuumuuden itseensä eikä tämä viilene edes yöllä. 

Kun minä en puolestani talven pakkasista tai lumisateesta valita enkä myöskään kiellä sitä muilta niin saisinko kiitos sanoa että nämä säät riittää nyt minulle :(

Vierailija
92/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mukava olla. Ei ole kuuma. Tiedätkö miksi?

Vierailija
93/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMALAISET ON VALITTAVAA KANSAA. TALVELLA LIIAN KYLMÄ JA KESÄLLÄ LIIAN KUUMA.

Vierailija
94/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:35"]

[/quote]

Accuweather lupasi myös juhannukseksi normaalia lämpimämpää säätä ja ettei koko kesäkuussa laske lämpötilat alle +15 asteen, mutta juhannusviikolla oli yöpakkasia ja satoi lunta. Accuweather lupasi myös, että heinäkuussa ei olisi hellettä ollenkaan, mutta hellettä on ollut paljon. En paljon laskisi tuon sääennusteen varaan, sen puljun "ennusteet" ovat pikemminkin arvauksia kuin ennusteita. Mutta nyt sää näyttää helteisenä jatkuvan.

Vierailija
95/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:02"]Tyhjästä on paha nyhjäistä eli investoida. Olen pätkätyöläinen, ollut kaikki työvuoteni mm kesät=3kk/vuodesta työttömänä, lisäksi palkka jota nautin on ns matalapalkka-alan liksa eli siitä ei sivuun jää mitään. Ja nyt tänävuonna olen vain opiskellut joten tulot sitäkin pienemmät. Mutta ehkä jatkossa jää sijoitettavaksikin erinasioihin, koska sain vakituisen työpaikan juhannuksen alla ja se alkaa ensikuussa.

ap

[/quote]

No se koneella istuminen ja valittaminen ei auta. Mene järveen istumaan, tai kylmään suihkuun.

[/quote]

Tämä on täysin väärä ohje. Kylmään suihkuun meneminen viilentää siellä suihkussa, mutta jälkeenpäin elimistä yrittää lämmittää jäähtynyttä kehoa ja tulee entistä kuumempi. Täytyy käydä kuumassa suihkussa.

Vierailija
96/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot valittanut samaa asiaa jo niin kauan, että olisit moneen kertaan ehtinyt hommata sen ilmastointilaitteen. Ja kai sulla ny saatana kylmää vettä tulee suihkusta?

Vierailija
97/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Mä olenkin kamala läski, eikä tää helle tunnu missään. Naureskelenkin salaa kaikille luuviuluille, jotka mukamas kuolevat tähän helteeseen.

Suosittelen kuumaa suihkua, se oikeasti viilentää, kun keho alkaa jäähdyttämään itse itseään. Ei myöskään kannata juoda kylmää vettä, vaan haaleampaa. Käykää uimassa, tai vaikkapa pyörimässä kaupoissa. Niissä on hyvät ilmastoinnit :)

Vierailija
98/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä oli kyllä aika tuskaista äsken lenkittää koiria. Ihmetyttää miten tähän aikaan ainakin täällä helsingissä on tukahduttavan kuuma. Tein yövuoroa viimeiset 5 päivää joten tämä on ensimmäinen päivä kun huomaan tämän kuumuuden.

Mutta mua ei haittaa. Asun uudessa kerrostalossa ja meillä on sisällä ihan miellyttävän viileää ilmastoinnin vuoksi.

Vierailija
99/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ilma toivottavasti jatkuis vielä pitkään

Vierailija
100/110 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää helle on ihana! Pystyn hengittämään kunnolla (kylmässä vaikea hengittää, talvet on ihan tuskaa), eikä tartte vuorata itteään vaatteilla :)

T. Nainen 21v ja reilusti ylipainoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi