Nyt tuli ekan kerran itku tämän sään vuoksi
Mulla on hirvittävän paha olla, koska koko ajan on niin kuumaa, lämmintä ja lisäksi kosteaa ja seisovaa tämä sää. Ahdistaa ihan hirveästi, tuntuu etten saa happea, huokailen aika paljon. Tukalaa, koko ajan tukalaa.
Ei ole sydämen vajaatoimintaa, en ole läski tms, en vain ole helteen rakastajia ja nyt kun tuo kosteus ja ilman seisovuus lisätään tuohon päivittäin toistuvaan helteeseen niin kärsin ja paljon. Lattialla seisova tuuletin pöhisee aika ajoin, ikkunat on kiinni jne mutta ei ne auta. Kotitöiden tekeminen yhtä tuskaa, astianpesukonettakin kun käyttää niin tekee oikein pahaa se siitä hohkava lisäkuumuus. Ruokaa ei jaksaisi laittaa yhtään, mutta pakkohan se on kun on nuo lapsetkin.
Ihan kamalaa, oikeasti ihan kamalaa, minä en jaksa enää tätä säätä ja koko ensivkokin näyttää samaa helvetin paskaa eli hellelukemia ja yli.
:''(
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:44"]
Muuttakaa te nillittäjät vaikka Grönlantiin. Ei helteet vaivaa.
http://www.foreca.fi/Greenland/Nuuk/15vrk
Islannissa melkein yhtä kylmää ja sadetta tasaisesti.
http://www.foreca.fi/Iceland/Reykjavik/15vrk
Me muut nautitaan helteistä sen hetken kun niitä nyt riittää. Eipä tuo mittari juurikaan yli 30 asteessa ole vielä tänä kesänä ollut, joten mistään kovista helteistä ei voi edes puhua.
"Me muut" nautitaan. Ketkä "me muut"?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:57"]Sun ei vissiin tarvi töihin mennä ens viikolla, joidenkin tarvii...
[/quote]
Öö.. Entäs jos töissäkin on kuuma?
On teillä (osalla) taas ongelmat. Ja sitten kun porukka koittaa keksiä helpotusta tähän teidän kärsivään oloon, niin mikään ei käy, tai kelpaa. Eikä täällä edes ole vielä mitään "paahtavia helteitä", mutta totta kai ikuisen pessimistin pitää liioitella lämpötilakin itselleen mahdollisimman kamalaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:26"]
Joillekin ei sovi mikään ilma. Ei tätä ihanuutta kauaa kestä. Syökää, juokaa, naikaa, naattikaa elämästä.
[/quote]
No kun vatipää tämä on se ainut sää josta me ei pidetä. "Naati" ihan keskenäs, ja tunge se ilmanvaihtopumppu perseeseesi.
[/quote] voi sua kun käytät rumaa kieltä, et kai oo äiti?
En mä itke sentään, mutta en nyt kauheasti jos ollenkaan tykkää näistä helteistä. On kiva kun on lämmin, mutta ei oo kiva kun on tukahduttavan kuuma.
Nuorena tykkäsin helteistä, otin aurinkoa jne.
Enää en vaan näin kuumasta nauti.
Tuleva viikko onkin kuuma. Ei muuta kun jäitä hattuun.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:42"]
Helsingissä on ollut ehkä 2 hellepäivää tänä kesänä, joten jatkuvasta kuumuudesta on ehkä vähän epäkorrektia valittaa. Mutta joo ymmärrän, että joku kärsii kuumasta. Itse kärsin kylmästä. Kärsin siitä ihan hirveästi. Talvet on ihan tuskaa (viime talvi oli mahtavaa vaihtelua <3<3<3). Esim. tänään uimisen jälkeen mulla oli oikeesti kylmä pitkään, olin aivan kananlihalla. Toisen mielestä on tuskaisen kuuma päivä. Näin se vaan menee. Ei siinä auta sanoa, että lopeta nyt iniseminen ja nauti kesästä. Ihan yhtä lailla mulle on aivan turha tulla talvella sanomaan, että se on pukeutumiskysymys, vaatetta päälle ja hiihtämään, nauti raikkaasta ilmasta ja kauniista lumimaisemasta. Ei, kun hengittäminen on vaikeaa, vaatekerroksista huolimatta palelen. Naama jäätyy, nenä vuotaa, silmät tulehtuu kuivuessaan pakkassäässä. Flunssakierteet (kylmä & kuiva ilma pirstaloi limakalvoni). Jatkuva paleleminen niin sisällä kuin ulkona. Nukkuminen on inhottavaa palellen. Auta armias jos jalka uinuessa valahtaa peiton alta, jääkalikkavarpaat on vakio. Iho hilseilee irti ja kutisee sietämättömästi.
Ah, odotan semmosia kunnon helleöitä, kun saa hikisenä nukkua vain lakana peittona! Sellasia ei pariin vuoteen oo kunnolla ollukaan. Ikinä en nuku paremmin.
Eli ollaan erilaisia, eikä se mollaaminen ja motkottaminen mitään auta.
[/quote]
Sinä asut sitten eri Helsingissä kuin minä. Täällä on lämpöä riittänyt pari viikkoa ja ensi viikoksikin on luvattu lämmintä. Joo, ei ehkä ole ollut hellettä joka päivä, mutta on ollut lämmin.
Minä en pidä kummastakaan, kuumuudesta tai kylmyydestä. En ole ääripäiden ihminen. Ilmeisesti synnyin väärään maahan.
[/quote]
Asun Vantaalla ja ei voi puhua lämpimästä kesästä täällä suunnalla. Odotan josko tulisi edes muutama lämpimämpi/helle päivä, tai jopa sen viikon verran, saisi nautiskella kunnolla. Ehkä ensi kesästä tulee parempi kelien suhteen ja saisi uusimaakin helle säät. (ot)
Ihana kesä! Tukehtukaa kuumuuteen inisijät
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:44"]
Muuttakaa te nillittäjät vaikka Grönlantiin. Ei helteet vaivaa.
http://www.foreca.fi/Greenland/Nuuk/15vrk
Islannissa melkein yhtä kylmää ja sadetta tasaisesti.
http://www.foreca.fi/Iceland/Reykjavik/15vrk
Me muut nautitaan helteistä sen hetken kun niitä nyt riittää. Eipä tuo mittari juurikaan yli 30 asteessa ole vielä tänä kesänä ollut, joten mistään kovista helteistä ei voi edes puhua.
"Me muut" nautitaan. Ketkä "me muut"?
[/quote]
Me muut, jotka emme valita helteistä.
Te vaan asutte väärin rakennetuissa taloissa.
Niin yksinkertainen se totuus on.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:05"]No vittu selitä nyt rautakangesta vääntämällä miten terve nuori ihminen ei kestä muutaman asteen lämmön nousua?
[/quote]
Siksi, että Suomessa sellaiseen ei pääse tottumaan. Ollaan enempi sellaista viileän ilman väkeä. Alkoiko yhtään raksuttamaan?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:42"]
Helsingissä on ollut ehkä 2 hellepäivää tänä kesänä, joten jatkuvasta kuumuudesta on ehkä vähän epäkorrektia valittaa. Mutta joo ymmärrän, että joku kärsii kuumasta. Itse kärsin kylmästä. Kärsin siitä ihan hirveästi. Talvet on ihan tuskaa (viime talvi oli mahtavaa vaihtelua <3<3<3). Esim. tänään uimisen jälkeen mulla oli oikeesti kylmä pitkään, olin aivan kananlihalla. Toisen mielestä on tuskaisen kuuma päivä. Näin se vaan menee. Ei siinä auta sanoa, että lopeta nyt iniseminen ja nauti kesästä. Ihan yhtä lailla mulle on aivan turha tulla talvella sanomaan, että se on pukeutumiskysymys, vaatetta päälle ja hiihtämään, nauti raikkaasta ilmasta ja kauniista lumimaisemasta. Ei, kun hengittäminen on vaikeaa, vaatekerroksista huolimatta palelen. Naama jäätyy, nenä vuotaa, silmät tulehtuu kuivuessaan pakkassäässä. Flunssakierteet (kylmä & kuiva ilma pirstaloi limakalvoni). Jatkuva paleleminen niin sisällä kuin ulkona. Nukkuminen on inhottavaa palellen. Auta armias jos jalka uinuessa valahtaa peiton alta, jääkalikkavarpaat on vakio. Iho hilseilee irti ja kutisee sietämättömästi.
Ah, odotan semmosia kunnon helleöitä, kun saa hikisenä nukkua vain lakana peittona! Sellasia ei pariin vuoteen oo kunnolla ollukaan. Ikinä en nuku paremmin.
Eli ollaan erilaisia, eikä se mollaaminen ja motkottaminen mitään auta.
[/quote]
Sinä asut sitten eri Helsingissä kuin minä. Täällä on lämpöä riittänyt pari viikkoa ja ensi viikoksikin on luvattu lämmintä. Joo, ei ehkä ole ollut hellettä joka päivä, mutta on ollut lämmin.
Minä en pidä kummastakaan, kuumuudesta tai kylmyydestä. En ole ääripäiden ihminen. Ilmeisesti synnyin väärään maahan.
[/quote]
Asun Vantaalla ja ei voi puhua lämpimästä kesästä täällä suunnalla. Odotan josko tulisi edes muutama lämpimämpi/helle päivä, tai jopa sen viikon verran, saisi nautiskella kunnolla. Ehkä ensi kesästä tulee parempi kelien suhteen ja saisi uusimaakin helle säät. (ot)
[/quote]
Tampereella 27 ja tien pinta 46. Piti mennä prismaan jähtymään.
99% maapallon ihmisistä asuu paikoissa, jossa on lähes koko ajan 10 astetta enemmän lämmintä kuin suomalainen helleraja.
Ihan oikeesti!!?? Suomessa on suurinpiirtein 2 tai korkeintaan 3 viikkoa VUODESTA näin lämmin ja joku jaksaa itkeä siiitä?? Loppuaika hytistäänkin sit jääkarhun perseessä ja vesisateessa, ihan oikeesti hajotkaa nyt palasiksi. Onko kukaan helleinisijä ajatellut, että voisi vaikka vuoden mittaan vaikka SÄÄSTÄÄ sitä rahaa ja sitten kun kesä (lue; ne hassut pari viikkoa vuodesta) tulee, niin ostaa sen hiton tuulettimen kotiinsa!? Tuuletin ei montaa kymppiä maksa.
Pistäkääpä pitkäaikaistyöttömät ja muut vähävaraiset valittajat tästä lähtien 2e kuussa säästöön, niin ensi kesänä on varaa ostaa edes se pöytätuuletin niin ei tarvitse inistä
Haistakaa te haistattelijat keksi. Mä en tälle sairaudelleni mitään voi, ja kyllä, tää helle on persiistä. Luvattu koko viikoksi 27-29, onneks yöt on sentään viileitä. Viimeistään vaivaistalossa tekin pääsette kärsimään sairauksien ja helteen yhteisvaikutuksista. Eipä sitä terve ihminen osaa aatellakaan mitä se on. Joo, ei tarvi laihduttaa, olen normipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:53"]
Anteeksi vaan, mutta ei heru myötätuntoa. Pari-kolme viikkoa helteitä vuodessa ja jotkut vääntää itkua. Mitä hemmetin pakko on koittaa jatkuvasti tehdä jotain? Hoidat vaan välttämättömimmät hommat ja lepäilet lopun ajan. Jos et osaa olla aloillasi ja sen seurauksena läkähdyt, on vika sinussa eikä helteissä.
Pikkumaista valittamista.
[/quote]
Me kaikki emme asu kaupungeissa talonmiesten ja muiden passattavana. Meillä joillain saattaa jopa olla eläimiä tai muuta työtä kotona, jotka on pakko hoitaa, ja joiden hoitamiseen menee paljon aikaa. Ja kyllä, minun on pakko tehdä töitä joka päivä, ei nuo eläimet ota vapaata elämisessään.
Ja ihan oikeasti kaikkien luonteeseen ei vain kuulu löhöäminen. Et varmaankaan voi sitä ymmärtää, mutta se on taas sinun ongelmasi. Minulle puutarhatyöt ja tilan huoltotyöt ovat sitä rentoutumista.
Olemme kaikki edelleen erilaisia. Pitääpä muistaa olla yhtä empaattinen teille, kun te valitatte lumesta ja pakkasesta (joiden kestämiseen auttaa pukeutuminen).
Te jotka tässä olette epäystävällisiä, tiivistätte kyllä hyvin kaiken san, mikä suomalaisissa mättää. Empatiaa ei löydy kenellekään, joka poikkeaa omasta maailmankuvasta ja jos joku kärsii, tulee häntä morkata entistä enemmän.
Voi hyvänen aika.. Mitä jos investoit ilmastointilaitteiden hankintaan jos on noin kamalaa.
Hyödynnä pakastinta ja jääkaappia. Kylmäkalleja tyynyn sisälle ja niskaan, esimerkiksi!