Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lähihoitajan koulutuksella päästä töihin labran näytteenottoon?

Vierailija
20.07.2014 |

Vai pitääkö olla laboratoriohoitaja/bioanalyytikko? Minulla on myös laboratorioalan koulutus ( ei terveydenhoitopuolelta).

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto. Osaako joku nyt vihdoin vastata, että miten lähihoitajana pääsee näytteenottoon töihin? Missä pitää kouluttautua ja miksikä? Googlettaminen ei tuottanut tulosta.

Itselläni kyseessä pääkaupunkiseutu.

Ihan yksinkertaisesti haet näytteenottoon (esim. Huslab) töihin. Sinut perehdytetään siellä erikseen siihen työhön, jokainen perehdytetään oli koulutus mitä tahansa.

Vierailija
82/86 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele valinnainen tutkinnon osa nimeltä Näytteenotto ja asiakaspalvelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sairaanhoitaja ja varsinkin bioanalyytikko varmaan menevät yleisesti haussa lähihoitajan edelle (näin kärjistetysti sanottuna), mutta kyllä käsittääkseni ihan lähihoitajiakin on labraan palkattu, en tiedä minkä verran. Kuten joku jo totesikin niin pitkä perehdytys siihen tietenkin on.

Vierailija
84/86 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näytteenottoon pääsee töihin, sehän on puhdas tekniikkalaji, mutta analysoinnit ja muut tekee sitten siihen koulutettu bioanalyytikko. Eli hae vaan, jos sinua työpaikkana kiinnostaa.👍

Vierailija
85/86 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 

Ainakin fimlab kouluttaa näytteenottajia varmaan jotkin muutkin laboratoriot ym.

Vierailija
86/86 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vakituinen toimi Fimlabilla ja olen lähihoitaja. Työpaikka koulutti, kun aloitin 3 vuotta sitten.