Mitä yksinäinen mies voi tehdä parantaakseen asemaansa parisuhdemarkkinoilla
Kuntoilla? Opetella kokkaamaan? Edetä uralla? Joku muu taito mikä kannattaisi opetella?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta ei tarvi opetella kuin sosiaalisia taitoja.
Mulla on kuule ihan hyvä sosiaaliset taidot, tulen ihmisten kanssa toimeen ja puhun neljää kieltäkin sujuvasti. Ongelma vaan on, että olen introvertti ja väsyn ihmisten keskuudessa eli pakko saada paljon omaa aikaa. Siksi minulla ei ole juurikaan läheisiä kavereita.
AP
Kannattaa sitten ainakin parisuhteet unohtaa. Parisuhde vaatii vähän enemmän sosiaalista sitoutumista, kuin kaverisi. On toki kaltaisiasi introverttinaisiakin, mutta monella menee ihan hyvin ilman miestäkin. Ektrovertteja taas ei kiinnosta sinun jaksamisesi ehdoilla mateleva parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Missä ujot naiset&miehet voisivat tavata toisiaan ylipäätänsä? Ekstrovertit ja ulkonäkökeskeiset on tietenkin Tinderissä, mutta mites me muut
Miksei introvertti voi olla Tinderissä? Jos introverttiys on sillä tasolla, ettei kykene edes vastaamaan toisen ihmisen viestiin, niin kannattaa miettiä kuinka paljon sitä parisuhdetta oikeasti haluaa. Eikä introverttiys automaattisesti tarkoita huonoja sosiaalisia kykyjä tai kyvyttömyyttä kommunikoida. On jotain muuta ongelmaa silloin.
Tää ei tajuu millainen on perhekeskeinen nainen. Miksi mies haluaa sellaisen?
Tuo ilmi kaveri- ja työympäristössäsi, että ois parisuhdekelpoinen nainen hakusessa.
Sana leviää aika nopeasti, että nyt ois tuttu kunnollinen kaveri tosimielellä liikkeellä.
Mutta maineesi menetät nopeasti ja lopullisesti, jos yrität vain samantien nopeasti seksiä saada tarjokkailta - niitä nimittäin aletaan ehdotella aika nopeasti, ja kesäöisin ikkunat ja ovet alkaa täyttymään kandidaateista.
Suhtaudu kaikkiin tarjokkaisiin ystävinä vaikka kemiaa ei olisikaan eikä johtaisi edes lyhyeen tapailuun. Näin maineesi leviää, ja johtaa uusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta ei tarvi opetella kuin sosiaalisia taitoja.
Mulla on kuule ihan hyvä sosiaaliset taidot, tulen ihmisten kanssa toimeen ja puhun neljää kieltäkin sujuvasti. Ongelma vaan on, että olen introvertti ja väsyn ihmisten keskuudessa eli pakko saada paljon omaa aikaa. Siksi minulla ei ole juurikaan läheisiä kavereita.
AP
Kannattaa sitten ainakin parisuhteet unohtaa. Parisuhde vaatii vähän enemmän sosiaalista sitoutumista, kuin kaverisi. On toki kaltaisiasi introverttinaisiakin, mutta monella menee ihan hyvin ilman miestäkin. Ektrovertteja taas ei kiinnosta sinun jaksamisesi ehdoilla mateleva parisuhde.
Tuo on tylysti sanottu, mutta itse asiassa tunnen tapauksen, jolle parisuhde on liian raskas, siis yhdessä asuminen. Ei jaksa ihmisiä. Silloin herää kysymys mihin sitä perhekeskeistä naista kaipaa? Jos väsyy ihmisten kanssa, niin onko aikeissa hankkia perheen, lapsia? Ei siitä voi vetäytyä omaan rauhaan. Onko ap:n ajatus edes realistinen, kun hän puhuu perhekeskeisestä naisesta? Sellaisiakin miehiä on, jotka ovat naiselle kuin yksi lapsi lisää katraassa, pahimmillaan kuin kiukutteleva murrosikäinen.
Jos viihtyy omassa rauhassaan, niin sekin tietysti pitää kokea jaksaako edes koko parisuhdetta. Se kun ei tapahdu vain toisen ehdoilla kuten kommentoimani huomauttaa. Ilmeisesti ap ei ole vielä seurustellut, joten ei voi tietää miten kävisi.
en tee mitään.ellen kelpaa sellaisena kuin olen niin pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olla siellä markkinoilla eikä tällä palstalla. Ja olen ihan vakavissani. Tänäänkin mahdollisuutesi ovat nolla koska olet täällå meidän mammojen kanssa etkä siellå, missä sinkkunaiset.
Ihan hyvä huomio, mutta ei kaikki tänne kirjoittelevat ja kyselevät kuitenkaan ole täällä koko ajan. Kirjoitin tänne joku aika sitten terapiakokemuksesta ekan kerran, jolloin joku kirjoitti siihen, että olen "terapiahullu" eli joku joka muka kirjoittelee tänne koko ajan terapiasta? Ja sitten viesti poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Oma havaintoni on, että naiset haluavat miehen olevan aina luonnostaan jotain. Karvattomuus on kuumaa, mutta karvojen ajaminen ei. Lihaksikkuus on kuumaa, mutta 5x viikossa salilla ei. Yliopistokoulutus on kuumaa, mutta yliopistolla viihtyminen ei. Statustyö on kuumaa, mutta statustyön vaatima työviikko ei. Eli vinkki sinulle ap: Mitä hienoja juttuja ikinä teetkin niin esitä, että olet saanut ne ilman efforttia ts. luonnostaan.
Hah, kai tuossa vähän perää on, vaikka pari kuumaa asiaa onkin kylmää.
Aika tyhmä nimittäin pitää olla, jos haluaa kovapalkkaisen miehen, mutta ei tajua miten paljon töitä sellaiset tekevät. Useimmiten heillä onkin nainen, joka tekee vastaavanlaista työtä tai muuten ymmärtää sen luonnostaan. Ja karvaton, ajeltu mies on kuin kynitty broileri :) Yliopistolla viihtyvä tutkija ja professori ei ole ehkä maailman kuuminta, mutta ei mikään miinus kuitenkaan. Yleensä tuollaiset viihtyvät kampusalueilla ympäri sivistynyttä maailmaa eli työ on aika kansainvälistä ja omalla tavallaan hyvin vapaata ja itsenäistä toisin kuin isoissa yrityksissä, joissa on iljettävän muodollista ajatuksen, imagon ja tyylin suhteen (ja tämä koskee myös vapaa-aikaa). Tuollaiset tehtävät ovat oikeasti aika raskaita, vaikka palkka onkin iso. Rahasta ei ehdi kuitenkaan kovin paljon nauttimaan ja vapaa-ajallakin vastataan työpuheluihin. Siksi urapolku onkin pitkä, kun katsotaan kenestä oikeasti näihin tehtäviin on - ne kun vaativat kohtalaista parempaa paineensietokykyä ja korkeaa älykkyyttä sekä hyviä sosiaalisia taitoja ammattiosaamisen lisäksi.
AP, oot siis työn perässä muuttanut johonkin uuteen kaupunkiin mistä et tunne juuri ketään työkavereiden lisäksi? Siinä tapauksessa, vietä paljon aikaa ulkona ja tutustu tähän uuteen kaupunkiisi. Onko siellä museoita? Urheiluseuroja joiden peleissä haluaisi käydä? Mitä enemmän liikut ulkona ja olet aktiivinen niin sitä todennäköisemmin ystävystyt uusien ihmisten kanssa sekä kenties myös tapaat sen naisen:)
Mä muutin aikoinaan työn perässä Amsterdamiin ja kiertelin jatkuvasti paikoissa (kävin museoissa, futispeleissä, baareissa, sinkkujenilloissa, pyöräilin ympäriinsä, olin mukana kaikissa työpaikan tapahtumissa jne.) Seuraa löytyi joka paikasta ja myös miesystävä löytyi aika nopeasti:)
Vierailija kirjoitti:
AP, oot siis työn perässä muuttanut johonkin uuteen kaupunkiin mistä et tunne juuri ketään työkavereiden lisäksi? Siinä tapauksessa, vietä paljon aikaa ulkona ja tutustu tähän uuteen kaupunkiisi. Onko siellä museoita? Urheiluseuroja joiden peleissä haluaisi käydä? Mitä enemmän liikut ulkona ja olet aktiivinen niin sitä todennäköisemmin ystävystyt uusien ihmisten kanssa sekä kenties myös tapaat sen naisen:)
Mä muutin aikoinaan työn perässä Amsterdamiin ja kiertelin jatkuvasti paikoissa (kävin museoissa, futispeleissä, baareissa, sinkkujenilloissa, pyöräilin ympäriinsä, olin mukana kaikissa työpaikan tapahtumissa jne.) Seuraa löytyi joka paikasta ja myös miesystävä löytyi aika nopeasti:)
Hyviä vinkkejä introvertille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä introvertille
Niinpä. Yksinäisyyttä selittävät samat asiat kuin pariutumisen vaikeuttakin. Jos on vaikeutta olla ihmisten kanssa tekemisissä, niin totta kai se merkitsee vaikeutta myös tutustua seurustelukumppaniehdokkaisiin. Kyseessä on iso vyyhti asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ilmi kaveri- ja työympäristössäsi, että ois parisuhdekelpoinen nainen hakusessa.
Sana leviää aika nopeasti, että nyt ois tuttu kunnollinen kaveri tosimielellä liikkeellä.
Mutta maineesi menetät nopeasti ja lopullisesti, jos yrität vain samantien nopeasti seksiä saada tarjokkailta - niitä nimittäin aletaan ehdotella aika nopeasti, ja kesäöisin ikkunat ja ovet alkaa täyttymään kandidaateista.
Suhtaudu kaikkiin tarjokkaisiin ystävinä vaikka kemiaa ei olisikaan eikä johtaisi edes lyhyeen tapailuun. Näin maineesi leviää, ja johtaa uusiin.
Tässä keskustelussa on kyllä todella todellisuudesta vieraantunutta juttua. Vaikka minulla on paljon läheisiä työkavereita ja kaksi muuta kaveriporukkaa (yhteensä noin 30 ihmistä), joista jokainen tietää, että etsin elämänkumppania, niin yksikään heistä ei tunne yhtäkään sinkkunaista, johon voisin tutustua. He ja heidän sisaruksensa ovat jo vakaissa parisuhteissa eivätkä pariutuneet ihmiset yleensä vietä aikaa sinkkujen kanssa. Kaikissa kiinnostavissa tapahtumissakin on vain miehiä ja heidän tyttöystäviään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on kyllä todella todellisuudesta vieraantunutta juttua. Vaikka minulla on paljon läheisiä työkavereita ja kaksi muuta kaveriporukkaa (yhteensä noin 30 ihmistä), joista jokainen tietää, että etsin elämänkumppania, niin yksikään heistä ei tunne yhtäkään sinkkunaista, johon voisin tutustua. He ja heidän sisaruksensa ovat jo vakaissa parisuhteissa eivätkä pariutuneet ihmiset yleensä vietä aikaa sinkkujen kanssa. Kaikissa kiinnostavissa tapahtumissakin on vain miehiä ja heidän tyttöystäviään.
Et taida asua Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin, vaan Kuopiossa ja Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja asun Helsingissä. Ongelma ei koske minua, mutta ei tuo menetelmä kyllä kovin tehokkaalta kuulosta, koska jos tullaan 30+ ikäryhmään ja vähän allekin, niin kaikki perhekeskeiset ovat todellakin pariutuneet jo. Osa 10 vuotta sitten. Ystäväpiirit eivät nyt siinä tapauksessa ole kovin hyvä keino löytää ketään, pariskunnat tapaavat keskenään jne. Ellei sitten iske varattua. Se aiheuttaa kyllä kuhinaa kaveripiirissä sitten.
Kokkaustaito on hyvästä. Kaikkea ei toki tarvi osata, mutta joku bravuuri ( burgerit? ) kyllä sulattaa sydämiä. Ja onhan siitä iloa itsellekin, että osaa laittaa hyvää ruokaa 🙂
Vierailija kirjoitti:
Tää ei tajuu millainen on perhekeskeinen nainen. Miksi mies haluaa sellaisen?
Ellet tiedä millainen on perhekeskeinen nainen, niin miten päättelet ettei mies voi sellaista haluta?
Ala harrastamaan jotain kädentaitoja, esim. piirtämistä, maalaamista, valokuvausta, hopeapunontaa, takomista, nahkatyötkin on nyt muotia, jne. ja mene kansalaisopiston kurssille.
Melkeinpä aiheesta riippumatta ne ovat täynnä naisia. Harrastuksesta löytyy jutun juurta myös muiden naisten kanssa.
Hymyilevä olemus ja silmuin katsominen on hyvä alku. Sitä voi treenata vaikka kotona peilin edessä ja julkisilla paikoilla kenen tahansa vastaantulijan kanssa. Jos jatkuvasti hymyilet samoille ihmisille, niin on helpompi mennä sitten juttelemaankin jollekin naamatutuksi tulleelle naiselle, joka vastaa hymyysi ja katseeseesi.
Käy suihkussa, käy parturissa, pese hampaat, vaihda puhtaat siistit vaatteet päälle. Ihan ehkä siisti t-paita ja vaikka cityshortsit, tennarit tai sandaalit. Tinderissä on paljon naisia, sieltä moni muukin löytää seuraa.