Missä päin Suomea on mukavimmat ihmiset?
Eli tykkäisin paikasta, jossa ihmiset juttelevat ja hymyilevät vieraillekin ihmisille ilman, että se on samalla tiedonkeruuta juoruilua varten. Mihin siis muuttaisin?
Kommentit (109)
Miksei kukaan ole maininnut Rovaniemeä?
Iloinen Itä-Suomi, Lappeenranta etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola!!!!!!
Kai tämä oli vitsi?😂
Jyskyläs on ihunimmat ihmiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko Pirkanmaalla?
Tylyimmät ihmiset löytyy kyllä sieltä. En missään ole törmännyt niin moukkamaisiin ihmisiin. Kokemus perustuu useamman vuoden asumiseen siellä. Ei koskaan enää takaisin!
Samaa mieltä. Ilkeitä ja pahantahtoisia ovat siellä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvola!!!!!!
Kai tämä oli vitsi?😂
Jyväskylän puolesta puhuja täälläkin, kotoisin Pohjanmaalta, asuin Helsingissä ja Espoossa, nyt Jyväskylässä ja loppuikäni täällä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikkialla mukavia, jos on niille itse mukava. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Niinkö? Just tytär kertoi menneensä ravintolaan, tervehtineensä ja tarjoilija kysyi, mitäs sinä sitten olet vailla? Oliko mukava vastaus tervehdykseen?
Eri kaupungeissa asuneena tällaiset kysymykset tuntuvat jotenkin hassuilta. Jos on Lappeenrannasta kotoisin, mutta asunut sittemmin Turussa ja Helsingissä, niin mitä kaupunkia tässä oikein itse edustaa? Tosi vaikea lokeroida itseään tai muita vain jonkin kaupungin edustajiksi.
Juhani72 kirjoitti:
Oulu,Vaasa ja Raahe akselilta löytyy kaksinaamaisimmat. Ei voi kenenkään sanaan luottaa. Ei ole selkärankaa siellä päin. Jyväskylässä on mukavimmat ihmiset.
Allekirjoitan tiedän Raahesta sellaisen pelimies porukan jolla on jo ikää mutta edelleen viestikapuloivat. Valehtelevat asuvansa muualla joten on siellä päin varmaan miehillä jo kyseenalainen maine.
Moni täällä mainitsee oman kotiseudun tai sukujuurien seudun. On kai sellainen seutu mukava, jossa on valmiiksi tutut, välittävät ihmiset vastassa. Tässä kai haettiin seutua, jossa olisi hyvä olla tuntemattomanakin.
Minä olen asunut ympäri maata, idässä, lounaassa, pitkin rannikkoa, keskellä ja pohjalaisseudulla ja lisäksi reissannut turistina ympäriinsä. Sanoisin, että mukavimpia ihmisiä olen "tuntemattomana" tavannut Turussa. Siellä on helppo rupatella vieraidenkin kanssa, oli sitten mattopyykillä, bussipysäkillä, puiston penkillä tai kaupan kassajonossa. Naapurit moikkailevat ja mummot ovat iloisia. Lienee perintöä siitä, että Turku on ollut tuhannen vuotta kansainvälinen kaupunki ja yhä vielä suuri yliopistokaupunki, jonne tulee porukkaa vähän joka puolelta.
Jos minulla ei olisi perhettä ja asuntolainaa, pakkaisin kamani ja muuttaisin oikopäätä Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla muualla paitsi pk-seudulla. Täällä ihmiset ovat ylimielisiä. Heti kun mennään esim Itään päin alkaa ihmisten herkyvä karjalaisuus astua esiin.
Ympäri Suomea on saman laisia ihmisiä.On kivoja ja toisten mielestä huonoja.Jospa kyse on siitä,miten itse kohtelet edessä olevaa ihmistä? Sen mukaan ihmiset kohtelevat sinua!
Ylläolevasta kommentista mallia niin olisiko junteimmat kaupungit Pori, Tampere, Kouvola ja Kotka?
Lähdin opiskelemaan Jyväskylään Rovaniemeltä, ja tämä tuntuu heti kodilta! Ihanaa porukkaa, niin naapurissa kuin yliopistolla, joka paikassa palvelu on loistavaa!
Oulu,Vaasa ja Raahe akselilta löytyy kaksinaamaisimmat. Ei voi kenenkään sanaan luottaa. Ei ole selkärankaa siellä päin. Jyväskylässä on mukavimmat ihmiset.