Missä päin Suomea on mukavimmat ihmiset?
Eli tykkäisin paikasta, jossa ihmiset juttelevat ja hymyilevät vieraillekin ihmisille ilman, että se on samalla tiedonkeruuta juoruilua varten. Mihin siis muuttaisin?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaalla. Välittömiä ja mukavia ihmisiä.
Asuin joitain vuosia E-P:lla ja osittain voin allekirjoittaa tämän. Sellainen välittömyys ja reippaus kyllä viehätti ja moni oli muutenkin juttelevaista sorttia. Pidemmän päälle alkoi häiritä kuitenkin hienotunteisuuden puute, möläyttely, töksäyttely ja kovuuden ihannointi. Surkuhupaisaa, että näennäisestä räväkkyydestä ja kovuudesta huolimatta moni oli sisimmältään pelokas konformisti. Varsinkin miehillä vaikutti olevan huono itsetunto, jota yrittivät paikata öykkäröinnillä ja nälvimisellä. Ne muutamat tapaamani aidosti mukavat ihmiset olivat huipputyyppejä ja heitä edelleen lämmöllä muistelen. Asumaan en sinne enää lähtisi.
Vaasassa kiustaan jopa sairaalassa - ja etenkin siellä!
Täältä myös ääni Jyväskylälle! Ihmiset suvaitsevaisia, juttelevat ja hymyilevät vieraillekin, helppo tutustua. Asuin aikoinaan 5v, muuttopäivänä naapurit toivat pullaa ja kukkia, toivottivat tervetulleeksi. Takaisin pitäisi päästä muuttamaan tuonne...
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä mainitsee oman kotiseudun tai sukujuurien seudun. On kai sellainen seutu mukava, jossa on valmiiksi tutut, välittävät ihmiset vastassa. Tässä kai haettiin seutua, jossa olisi hyvä olla tuntemattomanakin.
Minä olen asunut ympäri maata, idässä, lounaassa, pitkin rannikkoa, keskellä ja pohjalaisseudulla ja lisäksi reissannut turistina ympäriinsä. Sanoisin, että mukavimpia ihmisiä olen "tuntemattomana" tavannut Turussa. Siellä on helppo rupatella vieraidenkin kanssa, oli sitten mattopyykillä, bussipysäkillä, puiston penkillä tai kaupan kassajonossa. Naapurit moikkailevat ja mummot ovat iloisia. Lienee perintöä siitä, että Turku on ollut tuhannen vuotta kansainvälinen kaupunki ja yhä vielä suuri yliopistokaupunki, jonne tulee porukkaa vähän joka puolelta.
Jos minulla ei olisi perhettä ja asuntolainaa, pakkaisin kamani ja muuttaisin oikopäätä Turkuun.
Enpä huomannut Turussa asuessani tuollaista. Päinvastoin olivat aika varautuneita alkuun, mutta toki sitten pidemmän ajan päästä uskalsivat heittäytyä jutulle. Koskaan ei kukaan juoppoja lukuunottamatta aloittanut spontaania keskustelua bussipysäkillä. Toisin kuin jopa Helsingissä.
Kainuulaiset, siellä on paljon kyläläisiä.
Pohojammaalla kutittelemma puukoolla tai kloppaamma puntarilla knuppihin!
E-Pohjanmaalla on vanha sanonta, "se jostei tykätä, tapetahan"
Kun antaa olla rauhassa, saa olla rauhassa.
Siis ei ihmisiä😅
42 vuoden kokemuksella, eri puolella Suomea asuneena sanoisin, että kaikki riippuu hyvin paljon sinusta itsestäsi<3