Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä päin Suomea on mukavimmat ihmiset?

Vierailija
15.07.2021 |

Eli tykkäisin paikasta, jossa ihmiset juttelevat ja hymyilevät vieraillekin ihmisille ilman, että se on samalla tiedonkeruuta juoruilua varten. Mihin siis muuttaisin?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina asunut pk-seudulla. Vantaalla ja Espoossa, Helsingissäkin. En edes ajatellut täkäläisistä mitenkään ylimielisinä/samanlaisena massana kunnes tutustuin karjalaiseen naisystävääni. Hän on sitä itäsuomalaista hyvässä ja hyvin ärsyttävässä määrin :D Yhtä energistä, empaattista, omalaatuista ja nauravaa naista saa hakea. Naiseni saattaa alkaa vitsailemaan vaatekaupassa myyjän kanssa, jutella naapureille ja vaikka ohikulkijalle ilman mitään nolostuksen tunnetta. Jäätävän kova itseironia. Peritty selvästi suvusta, joka on samanlaista. Olen aina ihan kuutamolla ja lopen uupunut kyläilyn jälkeen :D

Vierailija
42/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ainakaan Turussa tai Varsinais-Suomessa tai Satakunnassakaan. Sellaisia piilov*ttuilijoita olen tavannut siltä suunnalta.

Mitä dissaat? Taidat olla Uudeltamaalta. Satakunnassa on Suomen huumorintajuisimmat ja miellyttävimmät ihmiset.

Mä olen useampaan kertaan yrittänyt tälläkin palstalla kysyä, miksi esim. porilaisilla on huono maine. En ole saanut vastausta, millaisia ovat. Jostainhan se "piru oot jos Porist oot, koko perkele jos Kokemäeltä" tulee! Mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas täällä hehkutetaan Lappeenrantaa. Oma kokemukseni ei tosiaankaan ollut kovin myönteinen. Kävin ystävää katsomassa ja tuntui että Lappeenrantalaisilla on kova tarve tulla neuvomaan ja pätemään joka asiassa. Baarissakin joku vieras ukko tuli v**tumaisella asenteella pätemään jotain.

Onko Lappeenrannassa helppo tutustua ihmisiin, jos ei ole sieltä päin juuria?

On, mutta saattaa olla yllätys se höpötyksen ja vitsailun määärä. Koko ajan tarjotaan jotain ja kyläään ei mennä ilman tuomisia. Toki riippuu sielläkin paljon suvusta ja ihmisistä, mutta itse paikallisia tunteneena näin.

Vierailija
44/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä ainakin länsirannikkoa. Ihme sisä*iittosta porukkaa. Pirkanmaan pikkukunnat ovat ainakin aika suloisia. Kiertelen niissä työkseni paljon ja ihanan rento meininki monessa paikassa.

Vierailija
45/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko Pirkanmaalla?

Tylyimmät ihmiset löytyy kyllä sieltä. En missään ole törmännyt niin moukkamaisiin ihmisiin. Kokemus perustuu useamman vuoden asumiseen siellä. Ei koskaan enää takaisin!

Vierailija
46/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina asunut pk-seudulla. Vantaalla ja Espoossa, Helsingissäkin. En edes ajatellut täkäläisistä mitenkään ylimielisinä/samanlaisena massana kunnes tutustuin karjalaiseen naisystävääni. Hän on sitä itäsuomalaista hyvässä ja hyvin ärsyttävässä määrin :D Yhtä energistä, empaattista, omalaatuista ja nauravaa naista saa hakea. Naiseni saattaa alkaa vitsailemaan vaatekaupassa myyjän kanssa, jutella naapureille ja vaikka ohikulkijalle ilman mitään nolostuksen tunnetta. Jäätävän kova itseironia. Peritty selvästi suvusta, joka on samanlaista. Olen aina ihan kuutamolla ja lopen uupunut kyläilyn jälkeen :D

Hahaa, tunnistan itseni!

Olen 100% karjalainen, joka ei ole koskaan edes asunut Itä-Suomessa. Aina olen Helsingissä ja Turussa kokenut, että olen muiden mielestä outo ja "liikaa" juuri noin kuin kuvasit.

Muuten, mitä noloa siinä on, että juttelee ja vitsailee tuntemattomien kanssa?

Etkö ole käynyt ulkomailla?

Vierailija
47/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ainakaan Turussa tai Varsinais-Suomessa tai Satakunnassakaan. Sellaisia piilov*ttuilijoita olen tavannut siltä suunnalta.

Mitä dissaat? Taidat olla Uudeltamaalta. Satakunnassa on Suomen huumorintajuisimmat ja miellyttävimmät ihmiset.

Mä olen useampaan kertaan yrittänyt tälläkin palstalla kysyä, miksi esim. porilaisilla on huono maine. En ole saanut vastausta, millaisia ovat. Jostainhan se "piru oot jos Porist oot, koko perkele jos Kokemäeltä" tulee! Mistä?

Murteesta johtuu. Kuulostaa tylyltä. Toki myös perinteinen juhlatyyli jossa puhutaan vain tutuille voi tuntua jurolta :D  . No nuoret on melko samanlaisia kuin muuallakin.

Vierailija
48/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa

Vierailija
49/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on se, että on sellaista lätkäjoukkueista ja kotiseutuhuumorista rehvastelua ja toisaalta ei saisi mitään positiivista hehkuttaa kuitenkaan eli ovat kateellisia. Ovat nyös helposti hiljaa ja olettavat, että muut osaavat ymmärtää yskän ilman, että sanovat mitään suoraan. Tosin oma otantani on pieni.

Joo, pieni on.

Vierailija
50/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko Pirkanmaalla?

Minun kokemukseni mukaan Tampereella on letkeää ja juttelevaista porukkaa mutta Pirkanmaan pikkukunnat ovat nihkeitä paikkoja. Niissä ei katsota hyvällä hyväntuulista ja ulospäinsuuntautunutta ihmistä. Osa tyytyy mulkoilemaan ja mittailemaan katseellaan päästä varpaisiin, kun toiset saattavat näpäytellä ja tiuskia päin naamaa. Mutulla on tullut mieleen, että siellä päin avoimuus ja positiivisuus tulkitaan veetuiluna, minkä vuoksi iso osa porukasta menee heti puolustuskannalle.

Vierailija
51/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska Österbotten! Måste lära sig ursvenska. 😙

Vierailija
52/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, tunnistan itseni!

Olen 100% karjalainen, joka ei ole koskaan edes asunut Itä-Suomessa. Aina olen Helsingissä ja Turussa kokenut, että olen muiden mielestä outo ja "liikaa" juuri noin kuin kuvasit.

Muuten, mitä noloa siinä on, että juttelee ja vitsailee tuntemattomien kanssa?

Etkö ole käynyt ulkomailla?

Niin siis ei olekaan mitään noloa minun mielestäni. Minusta juuri tuollaista aitoa muista välittämistä ja ilon jakamista olisi hyvä ihmisissä olla! Itseäni vain ehkä nolottaisi alkaa sillä tavalla höpöttelemään yms tai ehkä enemmän ujostuttaisi. Ei ole niin perinteistä täällä. Mutta ihailen tota karjalaisuutta todellaki!

Vierailija
53/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi jonka mielestä Lappeenranta ja Imatra. Välitöntä, ystävällistä porukkaa ja myös paikkakunnalle muuttava löytää helposti kavereita.

Komppaan. En ollut moneen vuoteen käynyt ja nyt tuli perheen kanssa lomailtua pari yötä Imatralla, lyhyehkö taksimatka jne. ja kaikki asiakaspalvelukohtaamiset todella ystävällisiä ja aitoja, ei ollenkaan päälleliimattua.

Vierailija
54/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin juuri tulla kirjoittamaan, että Turusta löytyy Suomen mukavimmat ihmiset.

Satakuntalaisista olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
55/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva muuttaa paikkaan, jossa olisi todella helppoa tutustua uusiin ihmisiin aikuisenakin ja naisena. Ja olisi helppoa löytää aviomies. 🙂 Ehkä ostan pikkuisen talon itäisestä Suomesta siis. Mutta työkuviot pitää selvittää.

No ainakin PK-seudulta on ihan SAIRAAN VAIKEAA löytää aviomiestä, jos etsijänä on nainen 30+. Sen verran vähemmän on miehiä täällä.

No kun niitä kalsarimallikirurgeja kipinällä ei vaan riitä kaikille!

529

Vierailija
56/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kaikkialla mukavia, jos on niille itse mukava. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
57/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä, ollut aina suomen suvaitsevaisuuden kehto!

Vierailija
58/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kävimme aina Lappeenrannassa ja Imatralla katsomassa sukulaisia ja siis asuimme pk-seudulla niin löysin enemmän kavereita sieltä idästä kuin täältä kotoa. Toki itselläni vaikuttaa just tuo että siellä Lpr/Imatra suunnalla on ihania sukulaisia niin tottakai paikan kokee omakseen.

Vierailija
59/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan ruotsinkielisillä alueilla. Ihan oikeasti sosiaalisimpia ja avoimimpia ihmisiä ainakin kun itsekin puhuu ruotsia. Olen asunut myös Seinäjoella ja Espoossa mutta ei niissä ole samaa yhteisöllisyyttä ja vieraanvaraisuutta kuin ruotsinkielisissä pienissä rannikkokunnissa.

Vierailija
60/109 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja Turussa. Siellä saa ihminen elää rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi