Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku liikutaa harrastamaton perustella, miksi ei liiku?

Vierailija
20.07.2014 |

Jos nyt jätetään sairaudet, jotka oikeasti estävät liikunnan, pois.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa siitä mitään iloa. Vastenmielistä lähteä, liikkuessa odotan vain että pääsee jo kotiin. Siksi kaikki suunnitellut kunnon kohotusohjelmat jää toteuttamatta ja itsetunto laskee entisestään. Olen ollut aina huono liikunnassa. En osaa uida, en jaksa nostaa isoja painoja. Sopivan lajin löytäminen on ollut haasteellista. Sellaista ei ole, 40- vuotiaille ei ole telinevoimistelu- ja alkeisbalettiryhmiä. Niissä voisin olla hyvä :)

Näin vanhempana huomaa miten tärkeää olisi liikkua säännöllisesti ja ikäisistäni huomaa kyllä kuka liikkuu ja kuka ei. Vaan minkäs teet kun ei kiinnosta. Pohjimmaisena syynä minulla on luullakseni jonkinlainen lihasheikkous, huono koordinaatio.

Vierailija
22/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:03"]En tykkää kuntosaleista tai ryhmäliikunnoista. Joukkuepeleistä ainoastaan pesäpallo oli joskus mukavaa, enää en lähtisi siihenkään.

Yleensä ilmeisesti liikunnalla tarkoitetaan juuri kuntosaleilua tai ohjattuja ryhmiä. Ei kiinnosta vähääkään itseään esittelevät naiset vetimissään.

Liikun luonnossa valokuvaten, patikoin ja uin luonnon vesissä. Kunto on varmasti erinomainen.

[/quote]

esittelevät naiset? mitä helvetin vittua. miten sinne kuntosalille pitäisi pukeutua? burkhaan? jumaliste jos trikoot ja urheilutoppi on itsensä esittelemistä niin voi kyynel. menen sinne salille tekemään töitä ja valitsen siihen sopivat vaatteet. mahtaa olla dulla heikko itsetunto.

[/quote]

Kohota sinä kuntoasi ja itsetuntoasi siellä. Minulla on toiset keinot molempiin.

[/quote]

ei mun tartte kohottaa mun itsetuntoa. siinä ei oo mitään vikaa. en vaan tajua että miksi sun mielestä kaikki naiset keikistelee kuntosalilla. joo, on niitä meikkipellejäkin jotka on puolialasti mutta aika perseestä on tommonen yleistöminen.

[/quote]

Muutama ikävä ihminen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:03"]En tykkää kuntosaleista tai ryhmäliikunnoista. Joukkuepeleistä ainoastaan pesäpallo oli joskus mukavaa, enää en lähtisi siihenkään.

Yleensä ilmeisesti liikunnalla tarkoitetaan juuri kuntosaleilua tai ohjattuja ryhmiä. Ei kiinnosta vähääkään itseään esittelevät naiset vetimissään.

Liikun luonnossa valokuvaten, patikoin ja uin luonnon vesissä. Kunto on varmasti erinomainen.

[/quote]

esittelevät naiset? mitä helvetin vittua. miten sinne kuntosalille pitäisi pukeutua? burkhaan? jumaliste jos trikoot ja urheilutoppi on itsensä esittelemistä niin voi kyynel. menen sinne salille tekemään töitä ja valitsen siihen sopivat vaatteet. mahtaa olla dulla heikko itsetunto.

[/quote]

Kohota sinä kuntoasi ja itsetuntoasi siellä. Minulla on toiset keinot molempiin.

[/quote]

ei mun tartte kohottaa mun itsetuntoa. siinä ei oo mitään vikaa. en vaan tajua että miksi sun mielestä kaikki naiset keikistelee kuntosalilla. joo, on niitä meikkipellejäkin jotka on puolialasti mutta aika perseestä on tommonen yleistöminen.

[/quote]

Muutama ikävä ihminen riittää.

[/quote]

tervetuloa maailmaan murunen. suurinosa ihmisistä on perseestä. deal with it.

Vierailija
24/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:14"]Yksi syy on pysyä pois kuntosaleilta ja liikuntaryhmistä on esimerkiksi nro 11-tyyliset ihmiset. Pinna kireällä jo aamuvarhain. Mä nautin elämästäni kotona, syön kaikkea ja ihan hoikka olen.

[/quote]

ei mulla oo ollenkaan pinna kireällä :) pelkäätkö että joku puree sua salilla perseeseen? :D

[/quote]

Kirjoitustyylisi on sikäli ala-arvoista, ettei oikein nohevaa kuvaa sinusta tule ja mikäli aines salillasi muutenkin on tuota tasoa, on parempi harrastaa kotikuntosalissa.

Vierailija
25/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt liikunnasta. Lapsena olin kömpelö läski, sittemmin ulkonäön vuoksi joudun tarkkailemaan syömisiä ja hyötyliikkumaan (työmatkapyöräily ym.). Ei vain ole mun juttuni. Bmi 22.

Vierailija
26/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko termiä "liikunta". On ihan sairasta, että ihmisten elämä on muuttunut sellaiseksi, että muu aika istutaan ja sitten varta vasten "harrastetaan liikuntaa". En pysty polkemaan pyörällä tai juoksemaan ympyrää saatikka paikallaan ilman muuta päämäärää kuin kunto tai ulkonäkö. Elämäntavan pitää olla LIIKKUVA, "liikunnan harrastaminen" on elämälle vierasta ja järjetöntä.

Vierailija
27/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus. Ja kuten muuan aiempi vastaaja perusteli, niin joudun elämässäni tekemään jo muutenkin aika monia epämieluisia asioita, joten miksi vielä lisäisin niiden määrää vapaa-aikana? Liikunta ei tuota mielihyvää, vaan tuntuu aina samanlaiselta pakkopullalta kuin muutkin velvollisuudet kuten tiskaus, siivous jne.

Vierailija
28/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, en tykkää liikkua. En ole löytänyt sopivaa lajia, ryhmäliikunnasta en pidä. Inhoan sitoavia aikatauluja vapaa-ajalla. Kotisohva voittaa liikkumisen.

Vierailija
29/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta. Olen hoikassa kunnossa ja vähän löytyy lihaksia, lisäksi en liho vaikka söisin mitä. Voin syödä vaikka jokapäivä roskaruokaa ja herkkuja ja se ei näy painossa :) En koskaan tarkkaile syömisiäni tai kaloreita vaan syön miltä tuntuu ja milloin tuntuu. Liikunta ei oo mulle mitenkään tärkeetä eikä oo mitään motivaatiota esim käydä salilla/juoksemassa :) t.19 vuotias tyttö

Vierailija
30/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut liikunnasta mitään kicksejä tai hyvänolontunnetta. Lähinnä velvollisuudesta työmatkapyöräilen, että edes jotain liikuntaa tulee. Jos jotenkin pitää liikkua, teen sen mieluiten yksin kaukana muista ihmisistä. Eli ratsastus, pyöräily, ulkoilu on eniten mun juttuja. Pahin painajainen on joku joukkuepeli tai salilla käynti (niiden itseään esittelevien naikkosten keskellä). On se kumma ettei pysy paita päällä vaan pitää urheilurintaliiveissä liikkua.

Vierailija
31/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt monta monituista liikuntaharrastusta. Kaikista tulee vain paha mieli, kroppa kipeäksi tai se on muuten vaan tylsää. Koiran lenkittäminen on ainoa vähän liikuntaa muistuttava, mitä suostun tekemään.

Vierailija
32/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse harrasta liikuntaa kovin paljoa, koiran ulkoilutusta ja satunnaista lenkkeilyä lukuunottamatta, mutta...

Liikunta on niin halpa "henkivakuutus", että on suorastaan idioottimaista olla vaan sohvaperunana.

Vierailija
33/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun ilman harrastamista

Vierailija
34/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun kävellen ja pyörällä mahdollisimman paljon, samoin lapseni. Tamppaan mattoja ja siivoan, nostelen kauppakasseja ja kannan niitä lähikaupasta kotiin, hakkaan halkoja, teen ulkotöitä, sienestän ja marjastan pitkin metsiä jne. Tykkään ilmaisesta arkihyötyliikunnasta.

En ymmärrä sitä, että hyötyliikunta on minimissä, kuljetaan autoilla kiireessä ja sitten mennään tunniksi teholiikkumaan neljän seinän sisälle salille tai uimaan allasta päästä päähän. Ja maksetaan isojakin summia tuosta.

Vierailija
35/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi kysyä miksi keskivertokansalainen ei harrasta oopperaa. En pidä liikunnasta "harrastuksena". Vihaan ryhmäliikuntaa, lenkkeilyä ilman määränpäätä tmsp. Pyöräilen tai juoksen työmatkat. Kesälomalla uin järvessä.

Vierailija
36/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:47"]Liikun ilman harrastamista

[/quote] minäkin kykyään näin. Olin ennen aktiiviliikkuja, mutta jossain vaiheessa huomasin, että oikea elämä liukuu ohi. Nykyään liikun harrastamatta eli pyöräilen töihin,, kävelen asiointimatkat, marjastan yms. Ei haittaa, vaikka kuolen muutaman vuoden aikaisemmin

Vierailija
37/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen pitkittyessä liikunta ja melkein kaikki muukin aktiivisuus on jäänyt. En jaksa enää pakottaa itseäni pelkästä velvollisuudentunnosta. Nykyään en tee oikeastaan mitään, huono juttuhan se on. Löytäisinpä itsestäni sen entisen tekijän, jolla virtaa riitti vaikka mihin.

Vierailija
38/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:21"]

Ei vaan kiinnosta. Olen hoikassa kunnossa ja vähän löytyy lihaksia, lisäksi en liho vaikka söisin mitä. Voin syödä vaikka jokapäivä roskaruokaa ja herkkuja ja se ei näy painossa :) En koskaan tarkkaile syömisiäni tai kaloreita vaan syön miltä tuntuu ja milloin tuntuu. Liikunta ei oo mulle mitenkään tärkeetä eikä oo mitään motivaatiota esim käydä salilla/juoksemassa :) t.19 vuotias tyttö

[/quote]

Onko äitisi samanlainen eli hoikka vaikka syö ihan mitä sattuu? Monella noin sanovalla alkaa kymmenen vuotta myöhemmin vatsa ja perse kasvaa.

Itse liikun sään salliessa vain työmatkat pyörällä tai kävellen. Olen vuosien varrella kokeillut vain mitä, mutta missä ihmeessä viipyy se "ihana, koukuttava tunne"? Eipä ole näkynyt.

Vierailija
39/39 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:21"]

[/quote]

Onko äitisi samanlainen eli hoikka vaikka syö ihan mitä sattuu? Monella noin sanovalla alkaa kymmenen vuotta myöhemmin vatsa ja perse kasvaa.

[/quote]Kasvaminen ei ole väistämätöntä, mutta perse alkaa kyllä roikkua +30v iässä ellei sille mitään tee. Eikä mikään oo niin rumaa kuin roikkuva, laiha perse :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi