Jos autoilette, kumpi yleensä ajaa: miehesi vai sinä?
Meillä pitkillä matkoilla ajetaan suunnilleen puoliksi, muuten mies. Jos ollaan mun autolla liikenteessä, ajan aina itse ja mies saa olla valmiilla.
Kommentit (55)
Minä ajan aina pitkät matkat, mies kuorsaa vieressä. Muuten ajellaan aika tasan, paitsi nykyään myös esikoisella on kortti ja hän on innokas kuski.
Minusta autoilu on mukavaa.
Minä ajan 90% yhteisistä ajomatkoista. Se on minun autoni ja minulla on enemmän ajokokemusta. Mies on kaupunkilainen eikä ole koskaan edes omistanut autoa, ja on siis vasta nyt minut tavattuaan alkanut pitkän tauon jälkeen taas ajaa autoa. Kyllä se ihan hyvin ajaa, päivä päivältä paremmin, mut annan hänen itse valita koska haluaa ajaa. Pitkät matkat ajan yleensä minä, koska mies silloin lukee tai käyttää tietokonetta. Itselleni tulisi matkapahoinvointia jos edes yrittäisin. Itse asiassa rakastankin ajamista juuri siksi, että ratin takana ei koskaan okseta. :D
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:03"]
Mä ajan yleensä, koska mies ajaa ammatikseen rekkaa, niin ei hänen tarvitse jatkuvasti istua ratin takana. Hän ei myöskään paljon nauti henkilöautolla ajamisesta huonon ajoasennon vuoksi, niin siksikin ajan mieluummin. Minä kuitenkin taas tykkään ajella autolla. Pitkillä matkoilla voidaan vaihtaa jossain vaiheessa, mikä ei mua haittaa, mieheni ajaa hyvinkin järkevästi liikenteessä. Ymmärtää että autoa n turha rääkätä kiihdytyksillä ja ohituksilla, kun sen kuitenkin joutuu itse korjaamaan ja maksamaan. Ammattinsa puolesta myös tietää kuinka ärsyttäviä ne perseessäroikkujat ja viimetingan ohittelijat on...
[/quote]
Meillä sama, mutta mies ajaa kyllä ihan mielellään h-autoakin, tosin perheen ainoa auto on mun ja enimmäkseen siis mulla työmatkakäytössä. Harrikan ajo on sit miehen vastuulla.
Minä. Aina. Olen ollut mieheni kyydissä vain seurustelummme alkuaikana, kun minulla ei ollut vielä itsellä korttia. Ei tykkää yhtään ajamisesta, eikä minua toisaalta haittaakaan kun kuitenkin tykkään ajamisesta, eikä mies valita ajotaidoistani. :D
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:46"]
Yleensä minä sillä en kestä mieheni ajotyyliä. Roikutaan edellämenevän puskurissa kiinni ja ihan pakko lähteä letkan perältäkin ohittelemaan. Lisäksi voi kännykällä pelata jotain peliä ajon aikana. Poliisin nähdessä räplätään vasta turvavöitä. Niin raivostuttavaa. Kasvaisi jo aikuiseksi
[/quote]
Pitääkö turvavyötä kiinni, kun sinä ajat? Minä nimittäin en suostu ajamaan ennen kuin kaikilla autossa on vyöt kiinni. Olen saanut siitä moitteita, mutta näillä mennään. En todellakaan riskeeraa omaa elämääni jonkun idiootin vuoksi.
Itse ajan aina, sillä tällä hetkellä ei ole muita ajotaitoisia taloudessa. Kun olin vielä naimisissa, ajoin aika paljon silloinkin. Tykkään ajaa, joten on kiva istua ratin takana. Minulla otti vain aivoon se, että mies nukkui, kun minä ajoin. Sillä minusta on mukava jutella niitä näitä ajellessa.
Kun olin nuori, vanhempani pistivät minut aina ajamaan, jos yhdessä lähdimme jonnekin. Ihan vain siksi, että ajotaito karttuisi.
Minä ajan. Olisi kivaa jos mies ajaisi mutta kun ei hän oikein osaa.
Mies ajaa yhteiset matkat. Mutta muuten minä ajan kyllä paljon enempi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:03"]
Mä ajan yleensä, koska mies ajaa ammatikseen rekkaa, niin ei hänen tarvitse jatkuvasti istua ratin takana. Hän ei myöskään paljon nauti henkilöautolla ajamisesta huonon ajoasennon vuoksi, niin siksikin ajan mieluummin. Minä kuitenkin taas tykkään ajella autolla. Pitkillä matkoilla voidaan vaihtaa jossain vaiheessa, mikä ei mua haittaa, mieheni ajaa hyvinkin järkevästi liikenteessä. Ymmärtää että autoa n turha rääkätä kiihdytyksillä ja ohituksilla, kun sen kuitenkin joutuu itse korjaamaan ja maksamaan. Ammattinsa puolesta myös tietää kuinka ärsyttäviä ne perseessäroikkujat ja viimetingan ohittelijat on...
[/quote]
Meillä sama, mutta mies ajaa kyllä ihan mielellään h-autoakin, tosin perheen ainoa auto on mun ja enimmäkseen siis mulla työmatkakäytössä. Harrikan ajo on sit miehen vastuulla.
[/quote]
Mun mies on niin pitkä ettei oikeasti kunnolla mahdu henkilöautoon, kun meinaa pää ottaa kattoon vaikka penkki on maassa. Myös autoon meneminen ja ylösnouseminen on hankalaa, mutta ollaan justiinsa ostamassa jonkunnäköinen tila-auto, joka on normifarmaria korkeampi. Ja on siitä sekin hyöty, että sieltä näkee paremmin. Ainiin, mulla ei ole kuorma-autokorttia, joten silloin istun vaan kyydissä kun ajellaan miehen pakettiautolla ( joka siis rek. kuorma-autoksi).
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:46"]
Yleensä minä sillä en kestä mieheni ajotyyliä. Roikutaan edellämenevän puskurissa kiinni ja ihan pakko lähteä letkan perältäkin ohittelemaan. Lisäksi voi kännykällä pelata jotain peliä ajon aikana. Poliisin nähdessä räplätään vasta turvavöitä. Niin raivostuttavaa. Kasvaisi jo aikuiseksi
[/quote]
Pitääkö turvavyötä kiinni, kun sinä ajat? Minä nimittäin en suostu ajamaan ennen kuin kaikilla autossa on vyöt kiinni. Olen saanut siitä moitteita, mutta näillä mennään. En todellakaan riskeeraa omaa elämääni jonkun idiootin vuoksi.
Itse ajan aina, sillä tällä hetkellä ei ole muita ajotaitoisia taloudessa. Kun olin vielä naimisissa, ajoin aika paljon silloinkin. Tykkään ajaa, joten on kiva istua ratin takana. Minulla otti vain aivoon se, että mies nukkui, kun minä ajoin. Sillä minusta on mukava jutella niitä näitä ajellessa.
Kun olin nuori, vanhempani pistivät minut aina ajamaan, jos yhdessä lähdimme jonnekin. Ihan vain siksi, että ajotaito karttuisi.
[/quote]
En aja metriäkään jos kaikilla ei ole turvavyöt kiinni. Ihan kotona opittu tapa.
Riippuu kenen autolla mennään. Yleensä mun autolla ja minä ajan. Kesällä varsinkin, kun vain mun autossa on ilmastointi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:46"]Yleensä minä sillä en kestä mieheni ajotyyliä. Roikutaan edellämenevän puskurissa kiinni ja ihan pakko lähteä letkan perältäkin ohittelemaan. Lisäksi voi kännykällä pelata jotain peliä ajon aikana. Poliisin nähdessä räplätään vasta turvavöitä. Niin raivostuttavaa. Kasvaisi jo aikuiseksi
[/quote]
Minä en tuollaisen miehen kyytiin edes menisi!
Yleensä minä ajan. Molemmat ollaan ammattikuljettajia, mutta minulla myös liikenneopettajan koulutus. Mies ei jaksa kuunnella, kun joskus mulla menee työrooli päälle, jos istun vieressä.
Mies ajaa pitkät matkat ja kotona Helsingissä aina ajaa, ellen minä ole juoppokuskina. Kun menemme minun pienelle kotipaikkakunnalle minä ajan. Ellei taas mies juoppokuskaa minua. :D
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:43"]
Mies ajaa koska se ei anna minun ajaa rauhassa. Valittaa koko ajan jos yritän pitää turvaväliä edellä ajavaan. Muuten yksinäni olen jatkuvasti auton ratissa.
[/quote]
Yleensä naiset ovat parempia, joten annan ajaa naisen mieluummin. Siskoni kyydissä pelkään, muita ei nyt tule mieleen.
Itsellä ammattikortti, joten on tullut seurattua monenlaista menijää.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:24"]
Yleensä minä ajan. Molemmat ollaan ammattikuljettajia, mutta minulla myös liikenneopettajan koulutus. Mies ei jaksa kuunnella, kun joskus mulla menee työrooli päälle, jos istun vieressä.
[/quote]
No, ei se koulutus ole kuitenkaan sinulle sisäistynyt, (aikuiskasvatuksen abro) jos sellaista pääsee tapahtumaan. Saati sellainen että kunnioittaa toista, aikuista.
Mies ajaa lähes aina, itse en tykkää ajamisesta. Lisäksi ajan autolla töihin, mies ei, joten mulle sitä ajamista tulee kuitenkin enemmän.
Mies koska minulla ei ole ajokorttia.
Meillä on yleensä kiinni siitä kumman autolla ollaan. Jos ollaan miehen autolla, hän ajaa ellei ole hyvää syytä miksi ei ajaisi, ja päinvastoin.
Emme ole koskaan erityisesti päättäneet tätä, mutta näköjään homma menee niin että minun aloitteestani tapahtuviin menoihin mennään minun autollani ja päinvsstoin.
Ei ole miestä, joka ajaisi, joten itse on ajetteva aina, jos tarvetta on.
Meillä on vain yksi auto, miehen nimissä joten hän luonnollisesti ajelee lyhyemmät matkat. Pitkät reissut laitetaan puoliksi, tosin jos pitää ajaa peräkärry perässä niin minä ajan - mies ei suostu ajamaan jos joutuu peruuttamaan :D
Olen rekkakuski.