Jos autoilette, kumpi yleensä ajaa: miehesi vai sinä?
Meillä pitkillä matkoilla ajetaan suunnilleen puoliksi, muuten mies. Jos ollaan mun autolla liikenteessä, ajan aina itse ja mies saa olla valmiilla.
Kommentit (55)
Ehkä useammin minä, tosin tykätään molemmat ajamisesta :)
Minä silloin kun mies on kännissä tai krapulassa ja usein muulloinkin. Mies ajaa jos se on jostain syystä viitseliäs tai jos sitä ärsyttää minun ajotyylini.
Mies ajaa koska se ei anna minun ajaa rauhassa. Valittaa koko ajan jos yritän pitää turvaväliä edellä ajavaan. Muuten yksinäni olen jatkuvasti auton ratissa.
Onko meillä erikoinen perhe, kun aina ajaa ajokortillinen lapsi, jos on mukana. Kumpikin meistä aikuisista on saanut ajaa aivan tarpeeksi eikä pidä ajamisesta. Riippuu tilanteesta ja autosta, mutta molemmat ajavat.
Yleensä minä sillä en kestä mieheni ajotyyliä. Roikutaan edellämenevän puskurissa kiinni ja ihan pakko lähteä letkan perältäkin ohittelemaan. Lisäksi voi kännykällä pelata jotain peliä ajon aikana. Poliisin nähdessä räplätään vasta turvavöitä. Niin raivostuttavaa. Kasvaisi jo aikuiseksi
Riippuu vähän minne mennään. Molemmat ajaa aika 50-50. Jos mennään mun autolla niin mä ajan. Ja jos miehen autolla niin paikasta riipppuen. Yleensä mies, mutta toisinaan ajan osan matkasta.
Ihan sama kuin ketjun aloittajalla.
Mies ajaa, mulla ei ole ajokorttia (vielä).
Mies ajaa, minulla ei ole korttia.
Meillä mies ajaa aina. Pitkillä matkoilla saatan joskus ehdottaa kuskin vaihtoa, mutta ei. On ammattikuski ja tykkää ajamisesta. Minä taas en ajais kun on pakko. Alkaa aina niin väsyttää ajaessa.
Mies yleensä koska haluaa. Minä välillä ehdotan, että voin mäkin ajaa, mut miehen mukaan alkavat kylillä puhumaan jos hän istuu pelkääjän paikalla :-D asutaan siis pienessä kaupungissa, olikohan täällä noin 6000 asukasta.
Joskus kun ollaan muksujen kanssa valmiina lähtöön ennen miestä, köytän lapset kyytiin ja loikkaan itse rattiin :-) sitten mies vähän kurjana istuu viereen :-D
Silloin kun mennään mun audilla, ajan yleensä minä. Mies ajaa Toyotallansa lyhyemmät reissut. Nautin vauhdista ja tehokkaista autoista, joten mielelläni ajelen ;)
Molemmat ajetaan, kenellä nyt sattuu olemaan avaimet kädessä. Harrikkaa ajaa yleensä mies kun yhdessä ollaan liikkeellä, itse ajan sitä mielummin ilman ukkoa :-)
Mä ajan yleensä, koska mies ajaa ammatikseen rekkaa, niin ei hänen tarvitse jatkuvasti istua ratin takana. Hän ei myöskään paljon nauti henkilöautolla ajamisesta huonon ajoasennon vuoksi, niin siksikin ajan mieluummin. Minä kuitenkin taas tykkään ajella autolla. Pitkillä matkoilla voidaan vaihtaa jossain vaiheessa, mikä ei mua haittaa, mieheni ajaa hyvinkin järkevästi liikenteessä. Ymmärtää että autoa n turha rääkätä kiihdytyksillä ja ohituksilla, kun sen kuitenkin joutuu itse korjaamaan ja maksamaan. Ammattinsa puolesta myös tietää kuinka ärsyttäviä ne perseessäroikkujat ja viimetingan ohittelijat on...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:34"]
Tätä kun lukee, niin tulee sellainen vaikutelma, että miehet ajavat tosi vähän autoa!
[/quote]
Jep, taitaa olla niin että tähän innostuvat vastaamaan lähinnä autoilevat naiset. En usko, että tämän ketjun vastaukset vastaavat ihan todellista tilastoa. Siitä huolimatta, että itsekin kuulun niihin naisiin jotka ajaa (miehellä ei korttia).
Meillä menee aika lailla tasoihin. Ajetaan kummatkin yleensä omilla autoilla, kummalla nyt satutaan olemaan liikenteessä ja joskus aina vaihdetaan niinkin että minä ajan miehen autolla ja hän minun.
Kenen auto, se ajaa. Todella harvoin ollaan yhtä matkaa liikenteessä, vuodessa ehkä 3 kertaa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:49"]
Huvittavaa, kun suurin osa naisista sanoo ajavansa. Kerran liikenneruuhkassa katselin ohi ajavia autoja pitkän aikaa, ja AINA kun nainen ja mies olivat yhdessä liikkeellä, oli mies ratin takana. Vain yksinään tai lasten kanssa näki naisen ajavan. Kyllä ne perinteiset sukupuoliroolit jyllää tälläkin alalla ;)
[/quote]
No, meillä ajetaan aika fifty-fifty, paitsi, että talvella mies ajaa enemmän, koska inhoan ajaa liukkaalla ja pimeällä (nämä moniteholasit eivät ainakaan auta tilannetta).
Kotikaupungin ajossa ajetaan suunnilleen tasan. Koska penkin, peilien ja turvavyön korkeuden säätämiset ovat tylsiä, se ajaa useamman kerran peräkkäin, kummalle säätämiset on tehty. Kun lähdemme minun entisen kotikaupunkini suuntaan, minä ajan, koska tykkään ajaa vanhaa tuttua tietä ja tiedän perillä risteykset ja kaistanvaihdot etc paremmin kuin mies. Kun lähdemme mihin tahansa muualle, minä ajan aina alkumatkan ja vaihdamme kuskia jossain vaiheessa, sillä vieraassa kaupungissa hermoilen kaistanvaihtoja - minun pitää vähintään kaksi risteystä etukäteen tietää, milloin olemme kääntymässä pois pääkadulta. :D
Minä olen kyllä kamala apukuski, minusta mies ajaa usein liian lähellä edellä ajavaa eikä miehen vaihteiden käyttö ole yhtä sujuvaa kuin minun. Yritän kyllä hillitä kieltäni, koska eihän se kivaa ole. Vasen jalkani kyllä usein jarruttaa mukana, vaikka hanttimiehen penkillä istunkin, ja aina ennen kuin mies tekee sen oikeasti. :D