Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisittekö 15v ja 14v kotiin keskenään viideksi päiväksi?

Vierailija
11.07.2014 |

Vanhemmat ulkomailla mutta toisen kummitäti sekä isovanhemmat asuvat alle kahden kilometrin päässä ja voisivat katsoa perään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ei siksi, etteivätkö pärjäisi, vaan koska itse muistan, mitä tuossa iässä oli mielessä kun vanhemmat oli poissa. Eli bileitä odotellessa...

Vierailija
2/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En TODELLAKAAN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joka ilta klo 23 kävisi vielä joku aikuinen katsomassa touhua... Silloin pitäisi olla kaverit kotona.

Vierailija
4/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin ne isovanhemmat tai kummin meille "asumaan" siksi aikaa.

Vierailija
5/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma muutin 16vuotiaana omaan kamppaan, no vuokrakamppaan mutta kuitenkin. riippuu nuorista mutta ma parjasin.

Vierailija
6/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun 16- ja 14-vuotiaat voisin jättää (järkeviä nuoria) mutta omaan 15-vuotiaaseen en luottaisi ihan niin paljon. Riippuu siis ihan näistä nuorista. Ja esim siitä, millaiset välit näihin isovanhempiin ym on.

Vierailija
7/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan yksin kyllä jättäisi. Mun vanhemmilla oli tapana aina välillä lähteä viikonlopuiksi pois ja antoivat meidän jäädä päimmä. Bileet tietenkin aina pystyyn ja koko kylä koolle. Näin toimivat myös muut sen aikaiset ikätoverini, jotka jätettiin ilman vanhempien valvontaa. Ehkä olis tosiaan hyvä jos joku näistä läheisistä sukulaisista voisi asua lapsien kanssa sen aikaa tai vähintään käydä tarkastamassa tilanne päivittäin ja varsinkin iltaisin.

Vierailija
8/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin useaankin otteeseen viikon ja pidempään ilman vanhempaa mutta olinkin jo tuossa iässä todella vastuuntuntoinen (olin jo 15v käynyt kolme kertaa ulkomailla kielimatkoilla ilman vanhempaa). Riippuu ihan nuorista, omasta lähipiiristä saisin pitkän listan ketä ei edes 20v voi jättää viikonlopuksi koska menee överiksi. Siispä riippuu millaiset luonteet ja siitä kasvatuksesta että voiko jättää..

Vierailija
9/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 17-vuotiaani oli 5 päivää yksin kotona (täytti samalla viikolla 18v.) Hienosti oli mennyt, kotikin oli suht ok-kunnossa kun tulimme pikkuveljen kanssa reissusta. Tuon ikäisiä en vielä jättäisi.

Vierailija
10/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoraskauksia ja sukupuolitauteja odotellessa.

Vierailija
11/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lapsia teillä oikein on? Itse olen kolmesta lapsesta keskimmäinen ja vanhemmat alkoivat käydä kahdestaan tai yksi lapsista mukana ulkomailla, risteilyillä ja sukulaisvierailuilla siitä lähtien kun minä olin 12-13v. Joskus joku tuttu oli meidän kanssa päivän tai pari tai ainakin kävi vilkaisemassa kerran pari mutta muuten pärjäsimme kyllä. Eikä meillä sen suurempia bileitä pidetty, paikkoja hajotettu enkä ainoana tyttärenä tullut teininä raskaaksi.Kyllä me saatiin kavereita kutsua kylään ja tulivat yökyläänkin mutta kyllä me vastuuta kannettiin myös.

Vierailija
12/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi!! Eikä lain mukaan edes voi

Se on heitteille jättö!

Vierailija
13/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin 13 ja 16 vuotiaat 3 päiväksi. Hyvin pärjäsivät.

Vierailija
14/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muistan itse millainen olin ton ikäisenä. Oli muuten raisu meininki.

Vierailija
15/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi, vaikka olinkin itse ihan rauhallinen ja järkevä tuossa iässä. Jos jotain sattuu, esim. loukkaantuminen tai ihan mitä tahansa, niin lapset tarvitsevat vielä tuossa iässä aikuista paikalle. Ja ruokahuoltokin...

Vierailija
16/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on kiire päästä lapsista eroon

Vierailija
17/17 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Luultavasti pahin ikä...