Kahvin juojille kysymys! Kuka hankkii kahvit seuraavassa tilanteessa?
En juo kahvia mutta vieraillaan työkavereiden kanssa toistemme luona aamuisin kerran viikkoon ja aina on tarjolla kahvia, paitsi minulla joka ei sitä juo. Työkavereita on tiimissä neljä itseni mukaan lukien ja olen uusi jäsen porukassa. Aamuvierailuilla pidetään lyhyt palaveri ja syödään aamupalaa yhdessä. Järkytys oli suuri kun yksi työkavereista saapui ensimmäisenä kotiini ja kyseli heti kahvin perään. Juon vettä tai teetä niin eihän mulla kahvia ollut ja työkaveri joutui poikkeamaan lähikahvilaan hakemaan koko pienelle porukalle kahvit. Tarjosin aamupalaleivät, mutta kahvi puuttui. En halua olla töykeä, mutta mitä kannattaisi tehdä? Ostanko pikakahvia + maitoa vai keittimen ja kahvipuruja ihan työkavereita varten? En juo maitoakaan niin sitäkään ei kotoani löydy.
Kommentit (68)
Ostaisin edullisen kahvinkeittimen, sen verran pitää olla käytöstapoja että kahvinjuojat saavat sen kahvinsa
Ihan oikeasti, ei tarvitse ostaa mitään keittimiä. Pikakahvi on sitä varten mm. hotelleissa ja se on oikein hyvä vierasvara sille joka ei itse juo. Minä olen kahvinjuoja kyllä ja rakastan hyvää kahvia, mutta pikakahvi on loistava keksintö ja kelpaa kyllä vastaavissa tilanteissa - pääasia että saan kofeiinini.
Eikö sulla käy koskaan muita ihmisiä kylässä kuin nämä työkaverit?
Ei kukaan sukulainen tai kaveri, joka juo kahvia?
Pitäkää vierailu Teboilin baarissa niin selviää samalla muutkin juorut. Saa juomansa valita.
Jos teillä on työpalaveri, niin eikö työnantajan kuulu tarjoilut hommata tai vähintään kustantaa?
Pikakahvia ja kauramaitoa tai maitojauhetta kotiin vähintään. Ja makeutusainetta tai sokeria, jos joku käyttää.
Entä smoothiet tai kaakao?
Ostat kahvinkeittimen ja viet kuitin työnantajalle?
Hassua ettei ole kavereillekaan siis vierasvarakahvia??? Useimmat kuitenkin juovat kahvia. Ja pikakahvi tosiaan ihan hyvä vaihtoehto.
Jesta, n. 90% suomalaisista juo kahvia. Pikakahvi käy ja voithan hankkia purkin maitoa kerran kk. Järkytys olisi, jos kahvia ei aamupalalla saisi. Tarjoaa ne työkaveritkin vuorostaan sinulle teetä, oletan niin.
Korona-aikaan vierailette toistenne luona kerran viikossa. Minä en kyllä tuohon hommaan suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulle tulee vieraat kahville, niin oletus on, että sä tarjoat ne. Jos et aio tarjota, niin olis hyvä kommunikoida etukäteen.
Murukahvi on pahaa. Kaksi vaihtoehtoista strategiaa
1) osta jääkahvia, esim Pauligilla on yhden kupin annoskoossa.
2) osta pressopannu, ei ole kallis eikä vie paljon tilaa. Osta kahvia joko pikkupakkaus tai pakasta loput kahvinporot seuraavaa kertaa varten.
Höpö höpö, mitään laitteita aleta hommaamaan jos ei itse juo. Jos ei pikakahvi kelpaa niin sitten tuo omat juomat. Kahvia/kofeiinia se on pikakahvikin. Sitä purkillinen vierasvaraksi on ihan ookoo.
Eikö sinulla ap ole ketään kaveria joka juo kahvia? Vai voiko noin tympeän•mihmisell• ylipäätään olla kavereita? Eipä varmaan.
Minä pyytäisin esimieheltäni, että sinut pudotettaisiin pois porukasta ja tilalle otettaisiin ihminen joka ei ole noin itsekeskeinen ja pihi.
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeittimen saa ihan parilla kympilläkin, jos siihen päädyt.
Tiedetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulle tulee vieraat kahville, niin oletus on, että sä tarjoat ne. Jos et aio tarjota, niin olis hyvä kommunikoida etukäteen.
2) osta pressopannu, ei ole kallis eikä vie paljon tilaa. Osta kahvia joko pikkupakkaus tai pakasta loput kahvinporot seuraavaa kertaa varten.
Höpö höpö, mitään laitteita aleta hommaamaan jos ei itse juo. Jos ei pikakahvi kelpaa niin sitten tuo omat juomat. Kahvia/kofeiinia se on pikakahvikin. Sitä purkillinen vierasvaraksi on ihan ookoo.
Eikö sinulla ap ole ketään kaveria joka juo kahvia? Vai voiko noin tympeän•mihmisell• ylipäätään olla kavereita? Eipä varmaan.
Minä pyytäisin esimieheltäni, että sinut pudotettaisiin pois porukasta ja tilalle otettaisiin ihminen joka ei ole noin itsekeskeinen ja pihi.
No niin, tuo oli asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haukut minua tympeäksi? En juo kahvia, joten en ollut sitä varannut mutta tarjosin eväsleivät. On minulla aina tarjottavana syötävää, mutta yritän ratkaista kahvi asian. Kukaan ystävistäni ei juo kahvia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti minkälaisia ongelmia ihmisillä on 😆
Mieti? Koronapandemia ollu yli vuoden jne. Valitettavasti nauroin niin paljon aloitukselle että pissat tuli melkein housuun.
Vierailija kirjoitti:
Jesta, n. 90% suomalaisista juo kahvia. Pikakahvi käy ja voithan hankkia purkin maitoa kerran kk. Järkytys olisi, jos kahvia ei aamupalalla saisi. Tarjoaa ne työkaveritkin vuorostaan sinulle teetä, oletan niin.
Olen saanut teetä ja kerran ovat vasta olleet luonani ja tuolloin työkaveri kipaisi hakemassa kahvit muille. Vain minä ja työkaverimies tiedämme tästä ja korvasin jo hälle ostamansa kahvit. En ole epäkohtelias mutta ei minun voida olettaa juovan jatkossa kahvia kun en siitä pidä. Eiköhän tähän löydy joku hyvä ratkaisu. Ap
Eikö ap:n sukulaisetkaan juo kahvia vai ettekö ole väleissä?
Hommaa vaan sitä pikakahvia. Me ollaan jo useamman vuoden juotu pelkästään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua ettei ole kavereillekaan siis vierasvarakahvia??? Useimmat kuitenkin juovat kahvia. Ja pikakahvi tosiaan ihan hyvä vaihtoehto.
Ei ole kahvin juojia kavereissa ja olen kuullut pikakahvin olevan pahaa, niin siksi en sitä ole uskaltanut ostaa. Ap