Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juojille kysymys! Kuka hankkii kahvit seuraavassa tilanteessa?

Vierailija
15.07.2021 |

En juo kahvia mutta vieraillaan työkavereiden kanssa toistemme luona aamuisin kerran viikkoon ja aina on tarjolla kahvia, paitsi minulla joka ei sitä juo. Työkavereita on tiimissä neljä itseni mukaan lukien ja olen uusi jäsen porukassa. Aamuvierailuilla pidetään lyhyt palaveri ja syödään aamupalaa yhdessä. Järkytys oli suuri kun yksi työkavereista saapui ensimmäisenä kotiini ja kyseli heti kahvin perään. Juon vettä tai teetä niin eihän mulla kahvia ollut ja työkaveri joutui poikkeamaan lähikahvilaan hakemaan koko pienelle porukalle kahvit. Tarjosin aamupalaleivät, mutta kahvi puuttui. En halua olla töykeä, mutta mitä kannattaisi tehdä? Ostanko pikakahvia + maitoa vai keittimen ja kahvipuruja ihan työkavereita varten? En juo maitoakaan niin sitäkään ei kotoani löydy.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton käytäntö tuollainen on😳 En kyllä tykkäis itse tuollaisesta viikottaisesta kotipalaverista..

Vierailija
42/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvia ja kauramaitoa tai maitojauhetta kotiin vähintään. Ja makeutusainetta tai sokeria, jos joku käyttää.

Entä smoothiet tai kaakao?

Kauramaitoa???? 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap:n sukulaisetkaan juo kahvia vai ettekö ole väleissä?

Vanhemmillani juon aina vettä tai teetä ja vanhempien ollessa kyläilemässä luonani käyvät ulkona juomassa kahvinsa. Ap

Vierailija
44/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pikakahvi on pahaa. Keittäisin ne pannukahvit. On halvempaakin.

Vierailija
45/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi voisivat juoda teetä. Ei heidän maailmansa siihen kaatuisi.

Vierailija
46/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin osoitti kuinka helvetin addiktoituneita jengi on jostain kahvista ja itketään jos sitä ei ole tarjolla voi helvetti kasvakaa aikuisiksi!!! Aplle neuvoksi et osta niille pikakahvia.

Vierailija
47/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät kahvinjuojia ottamaan mukaan omat aamukahvit termosmukissa. Sitten laitat jotain hyvää tarjottavaa ja vaikka tuoremehua pöytään.

Vierailija
48/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla käy koskaan muita ihmisiä kylässä kuin nämä työkaverit?

Ei kukaan sukulainen tai kaveri, joka juo kahvia?

Käy vieraita kylässä, mutta ystävistä kukaan ei juo kahvia ja silloin harvoin kun vanhemmat käyvät juovat he ulkona kahvinsa.

Vierailija
49/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvinta kahvia mikä maistuukin pahalta ja keitä liian vahvaa. Muahaaahaha! Haluaisin nähdä kahvijuoppojen ilmeet. xD

Vierailija
50/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitä sen verran vierasvaraa olla.

Aplla oli vierasvarat eli eväsleivät tarjottava. En minäkään juo kahvia enkä ala muille kahvilaa pitämään.

Vierailija
51/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat juovat ulkona kahvinsa? Ulkona? Kai he juovatkin ne muualla, kun sinä et tarjoa kahvia.

Vierailija
52/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat juovat ulkona kahvinsa? Ulkona? Kai he juovatkin ne muualla, kun sinä et tarjoa kahvia.

En edelleenkään juo kahvia enkä omista keitintä, siksi vanhemmat juovat aamukahvinsa ulkona. Ovat ihan itse sanoneet ettei kannata ostaa heitä varten keitintä. Ap

Vierailija
53/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin tummpaahtopikakahvi on oikein hyvää eikä purkki paljoa maksa.

Vierailija
54/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset on kahvin orjuuttamaa kansaa. Ymmärrättekö te itsekään teidän addiktiotanne ja kuinka terveellä tasolla se on, jos ei yhtä kahviannosta ilman pärjää, vaan sen sijaan että joisi sitä mitä on tarjolla (myös teessä on kofeiinia), on mielestänne ihan normaalia usuttaa ihminen, joka ei tätä ainetta itse käytä, pistämään omaa rahaansa sen vuoksi että ihmiset ovat liian koukussa johonkin juotavaan?

Ei mikään aine tai elintarvike maailmassa ole tuossa asemassa.

Vierailija
55/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murukahvi on hyvä ratkaisu. Maitoa taas saa 2 dl:n purkissakin. Mielestäni ei kannata ostaa kahvinkeitintä, jos sille ei ole käyttöä muuten.

Toinen vaihtoehto on sopia jonkun kanssa, että hän tuo kahvin kaikille termarissa. Laitat sitten kiitokseksi jotain ekstraa aamupalapöytään.

Vierailija
56/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryin pari vuotta sitten pikakahviin kokonaan kotioloissa kun kahvinkeitin hajosi. Totesin että pikakahvi on ihan yhtä hyvää loppujenlopuksi. Maku on pikkasen eri kuin suodatinkahvissa, mutta pikakahvejakin on oikeasti hyviä. En jaksanut sitten edes ostaa enää kahvinkeitintä vaan kaikki kahvinjuojat luonani juovat mukisematta pikakahvia. Hyvää se on. :)  Hifistelijät ovat hifistelijöitä, mutta kofeiinintarpeeseen se pikakahvi on ihan hyvä. 

Vierailija
57/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirryin pari vuotta sitten pikakahviin kokonaan kotioloissa kun kahvinkeitin hajosi. Totesin että pikakahvi on ihan yhtä hyvää loppujenlopuksi. Maku on pikkasen eri kuin suodatinkahvissa, mutta pikakahvejakin on oikeasti hyviä. En jaksanut sitten edes ostaa enää kahvinkeitintä vaan kaikki kahvinjuojat luonani juovat mukisematta pikakahvia. Hyvää se on. :)  Hifistelijät ovat hifistelijöitä, mutta kofeiinintarpeeseen se pikakahvi on ihan hyvä. 

Minkä merkin pikakahvi olisi parasta tarjottavaa? :) Ap

Vierailija
58/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkin pikakahvi olisi parasta tarjottavaa? :) Ap

Kulta Katriinaa ostan yleensä, se on ihan pehmeää peruskahvia. Tai jos ei ole euroista kiinni niin sitten vähän kalliimpaa mutta tosi hyvää Super Special Organic Coffee: https://www.clipper-teas.fi/product/luomu-super-special/

-sama

Vierailija
59/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmetyttää kahvinjuojien röyhkeys. Minä juon aamulla rooibosta, eikä kukaan sitä minulle keittele. Ei tulisi mieleenkään keittää töissä siis muille kahvia. En ostaisi kahvinkeitintä vieraiden takia, mutta pikakahvi tai kevyt suodatin olisi ok. Ja tietysti muiden pitäisi sitten vastaavasti hankkia minulle sitä rooibosta. Oikeasti töissä keittelen omat juomiseni ja kahvinjuojat saavat huolehtia itsestään.

Vierailija
60/68 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääskaupoissa puolen kilon xtra kahvipaketti maksaa nafti puoltoista euroa. Siitä teet 70 kupillista eli kupillisen hinnaksi tulee pari senttiä. Ei pitäis olla ainakaan taloutta rasittava investointi. Kahvina ihan ok, sellasta juhlamokka kultakatriina osastoa.