Eron jälkeinen kukoistus
Olen huomannut kuinka monet naiset alkavat kukoistamaan eron jälkeen. Laihtuvat, alkavat huolehtia ulkonäöstään enemmän, ovat vapautuneemman ja iloisemman näköisiä. Ja näin myös silloin kun mies on ollut "syypää" eroon, jättänyt/pettänyt, ollut tyytymätön puolisoonsa ja liittoonsa ja syytellyt puolisoaan.
Kukoistus saattaa alkaa vaikka nainen ei olisi halunnutkaan erota. Se kertoo siitä että hän voi paremmin kuin liitossa. Näin jopa vaikkei hän sitä suostu myöntämään vaan väittää olevansa onneton eron johdosta.
Pettäneelle miehelle tämä voi olla hyvinkin epämiellyttävä yllätys kun exä kaunistuu ja hoikistuu.
Onko teillä tällaisia kokemuksia? Miltä se on teistä tuntunut jos itse olette sen kokeneet?
Kommentit (23)
Mun eksä petti ja alkoi suhteeseen ainokaisemme ollessa 2kk ikäinen, jäi muutaman kuukauden päästä kiinni ja jätti meidät, muutti yhteen (meidän kotiimme) uuden naisen kanssa ja jatkoi kaikella tavalla loukkaamistani. Tapahtuneesta nyt vähän päälle puoli vuotta. Olen laihtunut samoihin mittoihin kuin olin 10 vuotta ennen lapsen syntymää, ruoka ei maistunut ollenkaan ja vauvan hoitaminen vei kaiken energiani. Nyt olen ymmärtänyt, ettei eksä ollut rakkauteni arvoinen jos pystyy tuolla tavalla minua loukkaamaan, selityksenä vain että "asioita tapahtuu". Olen hoksannut, ettei ollut minun syytäni että luotin ja sitouduin, vaan että hän (ja he) kyllä ajan kanssa saavat sen minkä ansaitsevat. Olen saanut uusia ystäviä paljon, valtavasti tukea ja kehuja vahvuudestani selvitä tilanteesta ilman katkeruutta ja vihaa. Samoin olen kuullut paljon kehuja ulkonäöstäni ja siitä, että näytän "sädehtivältä". Vielä on paljon toipumista edessä, mutta uskon että minä selviän ja jotain parempaa on luvassa!
20 , niin olin onneton enkä jaksanut huolehtia itsestäni. Tarvitsin nähtävästi tämän kokemuksen itsenäistymistä varten. Parisuhteessa en saanut riittävästi aikaa itselleni, enkä huomiota toiselta. Olin masentunut melko pitkään. Nyt voin paremmin.
Hyvin sanottu, 20, olisit mieluummin ollut vähemmän kukoistava ja onnellinen parisuhteessasi.
Liikunta meni siis kohdallasi överiksi. Ihan kuin olisit rankaissut itseäsi jotenkin.
Syöminen on myös kummallinen asia. Itse syön aina stressiin, olen lohtusyöjä, ja laihdun vain jos tsemppaan kovasti kokonaishyvinvointini vuoksi. Siihen ei ole merkittävästi vaikuttaneet edes miessuhteet.