Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut helteestä kärsivät saatte ajan kulumaan?

Vierailija
15.07.2021 |

Loma kuluu täällä huonovointisena makoillessa ja kärsiessä. Kaikenlaista pikku puuhaa on yritetty, mutta tämä helle invalidisoi täysin, mitään ei jaksa. (Ja olen hyvänkuntoinen, terve ja hoikka, ettei tartte siitä nyt kenenkään aloittaa). Mitä te muut kärsijät teette? Ootteko keksineet jotain helpotusta, tai jotain, millä unohtaisi tämän kauhujen olotilan edes hetkeksi?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkin kiveshikeä.

Vierailija
22/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä mennään kirjoitti:

Nukkumalla. Unipillereitä päiväksi ja yöllä ulkoilemaan...

Olen aivan tosissani miettinyt tämmöstä vaihtoehdoksi.

Kaipaan niin lenkille raittiissa ilmassa.

No muutama päivä vielä niin on päivälläkin alle hellerajan. Suomen kesä on onneksi joka vuosi lyhyt. Marraskuun loskapaskassa vielä ikävöit lämpimiä kesäpäiviä. 

En todellakaan. Päinvastoin olen iloinen kun jaksan taas ihan siksi kun saan nukuttua ja muistelen tätä voimattomuutta ja tuskaisia öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pillerit? Kyllä kroppa pyytää unta päivällä jos yön valvoo

Vierailija
24/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan saippuaoopperoita.

Vierailija
25/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muutama päivä vielä niin on päivälläkin alle hellerajan. Suomen kesä on onneksi joka vuosi lyhyt. Marraskuun loskapaskassa vielä ikävöit lämpimiä kesäpäiviä. 

Väsynein kommentti IKINÄ. Kaikki jankuttavat tuota, mutta en todellakaan ikävöi. Mikään muu sää ei haittaa eikä aiheuta kipua. Loskaan laitan kumpparit ja kosteutta pitävät vaatteet ja lenkille vaan! Kaikissa muissa säissä ihminen on ihan toimintakykyinen, helle lamauttaa. Ap

Mene hyvä ihminen lääkäriin, jos olet kipeä. Ei ole normaalia tuollainen. Helle on toki tukalaa suurimmalle osalle, mutta kipua se ei terveelle ihmiselle aiheuta. 

Vierailija
26/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävöin minä nytkin lämpimiä kesäpäiviä. Paino sanalla lämpimiä, ei tämmöstä kuumaa hellekidutusta.

Vierailija
27/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla hyväkuntoinen, terve ja hoikka, jos helle saa sinut petipotilaaksi. Helle vaikuttaa noin lähinnä vakavasti sairaisiin, vanhuksiin ja reippaasti ylipainoisiin. 

Haista paska.

Totuus sattuu. Sori siitä. 

Painan 50 kiloa ja urheilen tunnin joka arkipäivä normaalisti + muu hyötyliikunta ja lihaskunto. Kuinka jaksat urheilla jos saat nukuttua 2 tuntia vuorokaudessa? Kuinka paljon suosittelet mulle painon pudotusta?

Lääkäriin mars, jos ei nukuttua saa. Minähän en sanonut, että sinun pitää pudottaa painoa. Sanoin myös vakavasti sairaiden oireilevan helteistä niin, että joutuvat petipotilaiksi. Eli tutkituta ihmeessä, mikä sairas sinulla on. 

Toi ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat erilaisia, toisten kropat reagoivat terveenäkin voimakkaan negatiivisesti kuumuuteen.

Vierailija
28/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en ruikuta palstalla. Vähemmästäkin olo pahenee, kun oikein rypee kurjuudessaan. 

Vierailija
29/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla hyväkuntoinen, terve ja hoikka, jos helle saa sinut petipotilaaksi. Helle vaikuttaa noin lähinnä vakavasti sairaisiin, vanhuksiin ja reippaasti ylipainoisiin. 

Haista paska.

Painan 50 kiloa ja urheilen tunnin joka arkipäivä normaalisti + muu hyötyliikunta ja lihaskunto. Kuinka jaksat urheilla jos saat nukuttua 2 tuntia vuorokaudessa? Kuinka paljon suosittelet mulle painon pudotusta?

Lääkäriin mars, jos ei nukuttua saa. Minähän en sanonut, että sinun pitää pudottaa painoa. Sanoin myös vakavasti sairaiden oireilevan helteistä niin, että joutuvat petipotilaiksi. Eli tutkituta ihmeessä, mikä sairas sinulla on. 

Meinaat, että lekuri antaa pillereitä joiden avulla lämpö tuntuu siedettävämmältä?

Kaikkien keho ei vaan sopeudu.

Vierailija
30/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on hoikka, hyvin vaaleaihoinen ja punatukkainen. Hän ei kestä hellettä ollenkaan vaan lepäilee sisätiloissa päivät. Käy kaupassa ja ulkona ylipäätään vasta myöhään illalla eikä sitäkään joka ilta. Hän ei pysty saunomaankaan, kun tulee huono olo.

Ihmisten lämmönsietokyky on erilainen eikä siinä henkilön painolla eikä iälläkään ole aina merkitystä.

Vierailija
31/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska.

Toi ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat erilaisia, toisten kropat reagoivat terveenäkin voimakkaan negatiivisesti kuumuuteen.

Ja olet tutkinut ap:n, jotta tiedät, että hän on täysin terve? Ihminenhän voi luulla olevansa terve, mutta sitten onkin oikeasti joku sairaus. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos käy tutkituttamassa itsensä. 

Vierailija
32/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsynein kommentti IKINÄ. Kaikki jankuttavat tuota, mutta en todellakaan ikävöi. Mikään muu sää ei haittaa eikä aiheuta kipua. Loskaan laitan kumpparit ja kosteutta pitävät vaatteet ja lenkille vaan! Kaikissa muissa säissä ihminen on ihan toimintakykyinen, helle lamauttaa. Ap

Mene hyvä ihminen lääkäriin, jos olet kipeä. Ei ole normaalia tuollainen. Helle on toki tukalaa suurimmalle osalle, mutta kipua se ei terveelle ihmiselle aiheuta. 

Mulla kyllä reumaoireet pahenee huomattavasti tässä pätsissä. Ei se siitä lääkärin menemällä miksikään muutu. Kyllä, helle sattuu. Ja sattuu muuten ilman reumaakin, tuntuu koko kropassa todella pahalta. Me ei olla kaikki samanlaisia, neuraalisysteemeissä on eroja. Jos sinua ei satu, et voi silti sanoa, ettei muitakaan voi sattua.

Vierailija
33/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen reippaasti ylipainoinen, sairaalloisen jopa, eikä helteestä suurta vaikutusta ole muhun. Käyn töissä normaalisti nyt helteilläkin. Olen kokki, joten lisälämpöä on luvassa rutkasti. Teen pitkää päivää tarvittaessa. Lomat pidän sitten syksyllä, kun on nautittavat säät.

En mä helteestä nauti (enkä pakkasestakaan), mutta pärjään, eikä ongelmia ole. Hikoilen valtavasti, mutta niin näyttää tekevän kaikki muutkin. Jopa hoikatkin.

Helposti uskon, että tämä helle ajaa hyväkuntoisiakin ahdinkoon. Monesti tämä on myös korvien välinen tila. Tietenkin elimistö voi pragaa helposti kuumalla, mutta nuppista on myös paljon kiinni. Monet ovat järjettömän kiukkuisia nyt, eikä kestä tätä kuumaa. Hoikatkin.

Vierailija
34/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on hoikka, hyvin vaaleaihoinen ja punatukkainen. Hän ei kestä hellettä ollenkaan vaan lepäilee sisätiloissa päivät. Käy kaupassa ja ulkona ylipäätään vasta myöhään illalla eikä sitäkään joka ilta. Hän ei pysty saunomaankaan, kun tulee huono olo.

Ihmisten lämmönsietokyky on erilainen eikä siinä henkilön painolla eikä iälläkään ole aina merkitystä.

Joo ja minun kummin kaiman sedän veli on sellainen, että helteellä ei hikoile lainkaan ja vetää maratooneja päivittäin. Niin ne ihmiset ovat erilaisia. 

Vierailija
35/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30kg ylipainoinen eikä tämä tunnu enää missään..olen tottunut lämpöön.

36/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua aurinkoa, joten pyrin olemaan päivällä enimmäkseen sisällä. Katselen videoita ja luen artikkeleita. Päivitän sääennusteita ja iloitsen siitä, että ensi viikolla on (näillä näkymin) taas alle 25 astetta.

Olen luopunut ajatuksesta, että kesällä pitäisi olla hauskaa. Valoisuudesta ja kesän kasvillisuudesta yms. kyllä tykkään, mutta kuumuudesta en. Onneksi koko kesä ei ole hellettä.

Vierailija
37/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin Lapppiin lomailemaan, katsottiin sääkartat etukäteen.Täällä on parasta aikaa + 22ja aurinko pilkistää välillä pilvisellä taivaalta.Mukava ulkoilla ja harrastaa kaikenlaista.

Vierailija
38/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska.

Meinaat, että lekuri antaa pillereitä joiden avulla lämpö tuntuu siedettävämmältä?

Kaikkien keho ei vaan sopeudu.

Saattaa vaikka antaakin. Katsos, kun se lämmön sietämättömyys voi olla oire sairaudesta. Etkö oikeasti sitä tiennyt?

Vierailija
39/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska.

Ja olet tutkinut ap:n, jotta tiedät, että hän on täysin terve? Ihminenhän voi luulla olevansa terve, mutta sitten onkin oikeasti joku sairaus. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos käy tutkituttamassa itsensä. 

Olen terve ihminen. En ole koskaan sietänyt kuumaa, vaan reagoin siihen huonovointisuudella. Se on synnynnäinen ominaisuus, eikä sairaus. Ei normaalin ihmisen kuulukaan hakeutua äärilämpötiloihin, eikä niiden pidäkään tuntua nautittavilta pitkäkestoisina. AP

Vierailija
40/92 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska.

Noh, mistäs tämmöisiä kaiken kattavia tutkimuksia sitten sais?

Ihanko se vaan tapahtuu, että soitto lääkäriin, että yksi läpikotaisin tutkimus kiitos. Sieltä sitten tulee aika ja tutkimukset voi alkaa. Paljonko kustantaa? Tekeekö tähystyksiä suolistoon, onko kuvauksia miten ja entäs verikokeet? Niitä on varmasti aivan älyttömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä