Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin Vegaaniystäväni kanssa pizzalle USKOMATONTA

Vierailija
19.07.2014 |

Menin eilen ystäväni kanssa tunnettuun pizzeriaan pk-seudulla. Tiesin, että hän on vegaani, mutta en uskonut tästä kuitenkaan ongelmaa tulevan ja sopivaa ruokaa kyllä pitäisi olla. No pizzeriassa hän sitten rupesi jankuttamaan siitä kuinka pizzassa ei saa olla juustoa. Taikinassa ei myöskään saa maitoa olla tai munia. Näin hän jatkoi ainakin viiden minuutin ajan. Lopulta kysyin mikä sitten kelpaa? Hän sanoi, että terveellinen vegaaniruoka. Sanoin ok tiedän sopivan ruoan ja että mene istumaan ja tilaan molemmille. Tilasin sitten itselleni normaalin pitsan ja annoin hänelle pitsani pahvilaatikon. Siinä vegaaniruokaa ystävälleni.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun vegaanitutut syö pitsoja pitserioissa eikä mitään tuollaista ole ollut. Jokainen vegaani tietää ravitsemuksesta ja ruoanlaitosta tosi paljon ja luonnollisesti tietävät, ettei pitsataikinassa ole munaa eikä maitoa. Ehkä ystäväsi on tuore vegaani, kun ei tota tiennyt? Kasvispitsat ilman juustoa sopivat vegaaneilla, simppeliä ja iisiä.

Vierailija
42/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:06"]Mä en lähtis vegaanin kanssa syömään. Miten siinä voi muka nauttia ruuasta, kun toisella on niin sairas maailmankatsomus, jota ei ollenkaan edes peittele vaan luultavasti haukkuu toistenkin ruuat?

[/quote]

Moi! Itse en syö lihaa, mutta munia ja maitoa kyllä.. En jankuta asiasta muille, enkä koe siihen mitään tarvetta.. Joka ravintolasta löytyy minulle jotain. En pidä asiasta minkäänlaista meteliä, joten moni tuttuni ei varmasti tänäkään päivänä tajua, etten syö lihaa.

Vastasin vain, koska haluan kertoa että kaikki ei ole fanaattisia! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vegaani yleensä tiedä mistä löytyy sopiva ravintola. Tais tämäkin tapahtua Porvoossa!

itse olen sekasyöjä, mutta yksi kaveri vegaani. Ihan kivasti on illanvietot menneet, kerran kutsuimme hänetkin syömään ja kysyin etukäteen, mitä voisin tarjota, toki meille muille oli kalaakin tarjolla Minusta on kunnioitettavaa että joku on kiinnostunut ruoan alkuperästä ja eettisyydestä. Muakin ällöttää eläinten rääkkäys tehotuotannon nimissä, mutten silti niin idealisti ole, että lopettaisin eläintuotteiden käytön...

Vierailija
44/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvittelee olevansa kovinkin nokkela <3 Pitsapohjassa ei ole munaa tai maitoa. Jokainen vegaani osaa tilata itselleen kasvispizzan ilman juustoa. On sulla pieni maailma kun pitää EETTISESTI syöviä jotenkin halventaa. Taitaa kuitenkin pieni omantunnon pistos nipistää tehotuotantolihaa syödessä? Vai oletko umpi-ignorantti juntti?

Vierailija
45/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko, mikä vegaaniudessa on sairasta? Mikä tekee siitä sairaan maailmankatsomuksen? Sinä se sairas taidat olla, kun mietit vaan itseäsi etkä osaa asettua toisen asemaan etkä EDES YRITTÄÄ ymmärtää toisille tärkeitä arvoja! Ja vielä irvailet päälle. Miten sulla edes on ystäviä jos noin käyttäydyt?

Vierailija
46/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi vegaania. Miksiköhän en ole koskaa  kuullut heidän kertovan juttuja tyyliin "mulla oli eilen pöytävaraus Juuressa, otin säälistä sekasyöjäkaverini mukaan, kun se ei oikein osaa liikkua Helsingin keskustassa eikä yksin osaa käydä oikeissa ravintoloissa, no se tuli tietty mukaan, koska oli lukenut Seiskasta, että mm. Jared Leto käy Jenkeistä tuolla syömässä, sit listan nähtyään se kumminkin rupes poraan, ettei ole broileria eikä jauhelihaa, niin mä ammuin vessassa mällit sen suuhun, että sais vähän eläinproteiinia".

Av:n "annoin vegaanille/kälylle/miniälle/teinitytölle/miehen exälle opetuksen" -tarinat = paskaa.

Vierailija
47/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpispizzerioissa kyllä saatetaan valitettavasti käyttää pohjissa kananmunaa, vaikka se ei "oikeaan" pizzataikinaan tietenkään kuulu.

Vierailija
48/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä aloitus ole keksitty vain vastineeksi sille kun enemmistö oli toisessa ketjussa sitä mieltä ettei normaaleille, ei-aggressiivisille kasvissyöjille pääsääntöisesti kukaan ole tyly.

Ohis, mutta mulla on pari sekasyöjäkaveria jotka eivät vain tykkää juustosta ja tilaavat pizzansa ilman juustoa siksi. Ei ole niin eksoottinen pyyntö sekään.

Vierailija
49/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minun mielestäni vegaanit ovat sairaita päästään. Todella ihmettelen koko ilmiön olemassaoloa. Kyseessä on kai jonkinlainen teinien kapinointi yhteiskuntaa vastaan, samalla tavalla kuin esim. saatananpalvonta tai uusnatsismi. Yleensä kai tämä on jonkinlainen teini-iän ahdistukseen liittyvä vaihe, joka menee ohi ihmisen aikuistuttua. Yleensäkin koko ilmiö on syntynyt kun kohonnut elintaso on tehnyt sen mahdolliseksi. Ei varmasti sata vuotta sitten ollut vegaaneja, kun liha oli suurta luksusta. Tuohon aikaan kun lasten ruumiillinen kuritus oli suotavaa, olisi kakarat saaneet kunnolla raippaa, jos olisivat ruuasta nirsoilleet. 

Vierailija
50/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:37"]

Kyllä ainakin minun mielestäni eineslihan syöjät ovat sairaita päästään. Todella ihmettelen koko ilmiön olemassaoloa. Kyseessä on kai jonkinlainen teinien kapinointi yhteiskuntaa vastaan, samalla tavalla kuin esim. saatananpalvonta tai uusnatsismi. Yleensä kai tämä on jonkinlainen teini-iän ahdistukseen liittyvä vaihe, joka menee ohi ihmisen aikuistuttua. Yleensäkin koko ilmiö on syntynyt kun kohonnut elintaso on tehnyt sen mahdolliseksi. Ei varmasti sata vuotta sitten ollut eineslihan syöjiä, kun tuoreet kasvikset olivat 3/4 vuodesta suurta luksusta. Tuohon aikaan kun lasten ruumiillinen kuritus oli suotavaa, olisi kakarat saaneet kunnolla raippaa, jos olisivat ruuasta nirsoilleet. 

[/quote]

Korjasin asiavirheesi. Nyt voit mennä takaisin Chico'sin nuggettiesi pariin ja töräyttää vaikka vähän Hesen majoneesia muovipullosta päälle. Muista vielä Coke Zero. Älä kompastu Crocseillasi matkalla sohvalle. ;)

Vierailija
51/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa ilman JUUSTOA?

Ei sellaista ole.

Vierailija
52/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:45"]

Pitsa ilman JUUSTOA?

Ei sellaista ole.

[/quote]

O.

Vierailija
53/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:37"]Kyllä ainakin minun mielestäni vegaanit ovat sairaita päästään. Todella ihmettelen koko ilmiön olemassaoloa. Kyseessä on kai jonkinlainen teinien kapinointi yhteiskuntaa vastaan, samalla tavalla kuin esim. saatananpalvonta tai uusnatsismi. Yleensä kai tämä on jonkinlainen teini-iän ahdistukseen liittyvä vaihe, joka menee ohi ihmisen aikuistuttua. Yleensäkin koko ilmiö on syntynyt kun kohonnut elintaso on tehnyt sen mahdolliseksi. Ei varmasti sata vuotta sitten ollut vegaaneja, kun liha oli suurta luksusta. Tuohon aikaan kun lasten ruumiillinen kuritus oli suotavaa, olisi kakarat saaneet kunnolla raippaa, jos olisivat ruuasta nirsoilleet. 

[/quote]

No silloinhan niitä vegaaneja juuri oli kun lihaa ei ollut saatavilla. Miten tyhmä pitää olla.

Vierailija
54/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:37"]

Kyllä ainakin minun mielestäni vegaanit ovat sairaita päästään.

[/quote]

Miten se on sairasta, että on välittää eläinten hyvinvoinnista eikä sen takia syö niitä/niistä tehtyjä tuotteita?

Vierailija
55/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:37"]Kyllä ainakin minun mielestäni vegaanit ovat sairaita päästään. Todella ihmettelen koko ilmiön olemassaoloa. Kyseessä on kai jonkinlainen teinien kapinointi yhteiskuntaa vastaan, samalla tavalla kuin esim. saatananpalvonta tai uusnatsismi. Yleensä kai tämä on jonkinlainen teini-iän ahdistukseen liittyvä vaihe, joka menee ohi ihmisen aikuistuttua. Yleensäkin koko ilmiö on syntynyt kun kohonnut elintaso on tehnyt sen mahdolliseksi. Ei varmasti sata vuotta sitten ollut vegaaneja, kun liha oli suurta luksusta. Tuohon aikaan kun lasten ruumiillinen kuritus oli suotavaa, olisi kakarat saaneet kunnolla raippaa, jos olisivat ruuasta nirsoilleet. 

[/quote]

Samaan aikaan kaltaisesi ääliöt nyrpistelee salaateille ja muille kasviksille, joita KAIKKIEN pitäisi syödä säännöllisesti. :D

Vierailija
56/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran syömässä vegaani tutun kanssa. Hän otti espanjalaisen avomunakkaan. Sai sen. Sitten alkoi valittaminen. Tässähän on munaa ja millä öljyllä tää on paistettu ja onko viinissä liivatetta. Huoks....oli mukava ruokailuhetki ryhmällä

Vierailija
57/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjät kyllä kommentoivat mun ruokavaliota niinkuin tässäkin ketjussa on saatu huomata. Syorastan vainotaan. Ja sitten he kuitenkin ajattelevat näin:

"Mä en lähtis vegaanin kanssa syömään. Miten siinä voi muka nauttia ruuasta, kun toisella on niin sairas maailmankatsomus, jota ei ollenkaan edes peittele vaan luultavasti haukkuu toistenkin ruuat?"

Voi nyt vittu :D

Vierailija
58/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika selvä provo. Monikaan kohta ei täsmää.

Vierailija
59/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 16:08"]

No aika selvä provo. Monikaan kohta ei täsmää.

[/quote]

Joku asiasta tietämätön kokee kuvitteelliset vegaanit uhkana hänen sekasyönnilleen ja käsittelee sitä tällä tavalla..

Vierailija
60/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lihassyöjämiehenä arvostan suuresti ihmisiä jotka eivät syä lihaa. Jos kaikki söisivät kuten minä, kusessa oltaisiin.

En söisi itsekään, jos vain osaisin olla syömättä. Minä en vain tiedä mitään niin hyvää kuin liha, enkä ole koskaan syönyt maukasta kasvisruokaa. Mutta heti kun maukas keinoliha tulee Rainbow -hintaluokkaan ja Tuplajuuston väliin, siirryn oitis sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä