Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin Vegaaniystäväni kanssa pizzalle USKOMATONTA

Vierailija
19.07.2014 |

Menin eilen ystäväni kanssa tunnettuun pizzeriaan pk-seudulla. Tiesin, että hän on vegaani, mutta en uskonut tästä kuitenkaan ongelmaa tulevan ja sopivaa ruokaa kyllä pitäisi olla. No pizzeriassa hän sitten rupesi jankuttamaan siitä kuinka pizzassa ei saa olla juustoa. Taikinassa ei myöskään saa maitoa olla tai munia. Näin hän jatkoi ainakin viiden minuutin ajan. Lopulta kysyin mikä sitten kelpaa? Hän sanoi, että terveellinen vegaaniruoka. Sanoin ok tiedän sopivan ruoan ja että mene istumaan ja tilaan molemmille. Tilasin sitten itselleni normaalin pitsan ja annoin hänelle pitsani pahvilaatikon. Siinä vegaaniruokaa ystävälleni.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka pahvinen pizzalaatikko olisi vegeruokaa? Laatikon valmistuksessa on varmasti käytetty eläinperästä liima-ainesta, samoin laatikon muovilaminoinnissa. Epic fail tilata tällainen annos vegaanille. 

Vierailija
62/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:45"]

Pitsa ilman JUUSTOA?

Ei sellaista ole.

[/quote]

Itse asiassa juusto ei alunperin kuulu pitsaan. Aidossa alkuperäisessä pitsassa on ainoastaan tomaattikastike ja yrittmausteet, ei muuta. Moni pitää sitä parhaana pitsana, tietenkin taidolla valmistettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaisessa alkuperäispizzassa on sitten täytteenä? Vai onko siis idea alunperin ollut juurikin niin, että lätty, tomaattikastike, mausteet + se mitä on sattunut olemaan?

Sinänsä kuullostais ihan loogiselta, mutta pohjolan kalpeanaama kaipaa juustoa pizzalleen.

Vierailija
64/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla ex-kaveri tämän jälkeen.

Vierailija
65/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:06"]

Mä en lähtis vegaanin kanssa syömään. Miten siinä voi muka nauttia ruuasta, kun toisella on niin sairas maailmankatsomus, jota ei ollenkaan edes peittele vaan luultavasti haukkuu toistenkin ruuat?

[/quote]

Ihanaa, juuri näin olisin kirjoittanut.

Vierailija
66/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtis vegaanin kanssa syömään. Miten siinä voi muka nauttia ruuasta, kun toisella on niin sairas maailmankatsomus, jota ei ollenkaan edes peittele vaan luultavasti haukkuu toistenkin ruuat?

[/quote]

Todellisuudessa en ole vegaaneitten kanssa missään tekemisissä. Rakastan naudansisäfilettä ja moni muu liharuoka on suurta herkkuani. Lihat ostan suoraan tuottajalta, joten eettisyys ja nautojen ruokinta on tiedossani.

Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Eläimiä tulee hoitaa hyvin ja niitä saa käyttää ravinnokseen. Jos vegaanin on niin vaikea ymmärtää tuota alkuasetelmaa, ei minulla ole hänen kanssaan mitään jaettavaa.

Vierailija
67/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 16:32"]

[/quote]

Todellisuudessa en ole vegaaneitten kanssa missään tekemisissä. Rakastan naudansisäfilettä ja moni muu liharuoka on suurta herkkuani. Lihat ostan suoraan tuottajalta, joten eettisyys ja nautojen ruokinta on tiedossani.

Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Eläimiä tulee hoitaa hyvin ja niitä saa käyttää ravinnokseen. Jos vegaanin on niin vaikea ymmärtää tuota alkuasetelmaa, ei minulla ole hänen kanssaan mitään jaettavaa.

[/quote]

Hyvä kiitos, kaltaisiasi jäyheitä paksukalloja emme seuraamme kaipaisikaan. Vegaani hyväksyy ja sietää sekasyöjiä. Sekasyöjä väheksyy, pilkkaa, karsastaa, yrittää "oikoa" vegaania. Joten joo, rupsahda rauhassa rakkaani mun.

Vierailija
68/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 16:32"]

[/quote]

[/quote]

No en todellakaan ala tekemään numeroa ruokavaliostani, juuri tästä syystä - "vegaani haluaa luultavasti vain korottaa itsensä". Joo juuri tuollaista huomiota jokainen aikuinen ihminen haluaa... Kerron vain jos on pakko, esim. jos kysytään mukaan syömään pihvipaikkaan. En vaadi kasvisravintolaa, vaan paikan jossa kaikille on jotain mieleistä (ei ole mahdotonta useimmissa paikoissa). Ja keskityn ihan omaan ruokaani, en kommentoi muiden ruokia.

Ihmisillä voi mennä kuukausia ennen kuin tajuavat että olen vegaani, ja yleensä reaktio on "mutta sähän vaikutat ihan normaalilta". Niin, ihan normaali ihminen olenkin. Se mitä ihmiset usein odottavat vegaanilta, on se hipinnäköinen feministi, joka pauhaa tulikivenkatkuista saarnaa aina ja kaikkialla. Ei. Ei se useinkaan näy päälle, ihmiset. Mutta pakkohan se on sanoa, jos vaikka kutsut minut kotiisi syömään. Tai paikkaan, jonka menussa ei ole edes lakto-ovo-vaihtoehtoa. Tietysti kerron kyllä miksi olen vegaani. Jos kysyt. En muuten. Mutta jos kysyt, älä valita ettei vastaus miellytä.

Vierailija
69/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:45"]

Pitsa ilman JUUSTOA?

Ei sellaista ole.

[/quote]

Pizza Marinara, se aito ja alkuperäinen, ja PARAS italialainen, on ilman juustoa ja vegaaninen. Aina syön sen, kun menen Italiaan, ja tilaan usein Suomessakin. 

Kuten muutkin tässä ketjussa ovat todenneet, vegaani (kuten minä) pyytää pizzeriassa kasvispizzan ilman juustoa. Ei mitään ongelmaa. Ei pizzapohjassa ikinä ole maitoa eikä munia. Tosi kehno provo, ap! 

t. vegaani

Vierailija
70/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vegaaniystävä" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, ap. Tosin taisi olla mielikuvitusystävä. 

terv. grammar nazi

Vierailija
71/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä tekee mielessään vegaanista jotain mitä on helppo inhotan vasten todellisuuttakin.

Olen aivan VAKUUTTUNUT siitä, että vegaaniviha johtuu useimmiten siitä että jossain mielensä perukoilla ymmärtää itsekin syövänsä sikamaisen epäeettisesti. Mitä tulenkatkuisempi viha sitä voimakkaampi on itseinho, pelko tai epävarmuus omasta tavastaan elää. Vegaani on sinut valintansa kanssa eikä (muutamaa teinikettutyttöä lukuunottamatta) koe tarpeelliseksi turhaan ärsyttää kanssasyöjiään arvostelemalla heidän ruokiaan.

Homofoobikot, vahvoja naisia vihaavat miehet, rasistit, ateisteja vihaavat uskovaiset.. Kaikki samaa kamaa.

Vierailija
72/76 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 16:19"]

Mitä sellaisessa alkuperäispizzassa on sitten täytteenä? Vai onko siis idea alunperin ollut juurikin niin, että lätty, tomaattikastike, mausteet + se mitä on sattunut olemaan?

Sinänsä kuullostais ihan loogiselta, mutta pohjolan kalpeanaama kaipaa juustoa pizzalleen.

[/quote]

Googlaa Pizza Marinara. Se on se aito ja alkuperäinen, paras italialainen pizza. Täysin vegaaninen. 

Siihen tulee tomaattikastiketta, oliiviöljyä, valkosipulia ja oreganoa. On muuten todella hyvää. 

t. vegaani

Vierailija
73/76 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa saa pizza biancaa jossa on pelkkä läpyskä ilman mitään täytteitä tai edes tomaattikastiketta sekä pizza rossaa jossa tomaattikastike. Hyvää oli pizza rossa ainakin, samoin marinara jota söin toisaalla italiassa. Näin kevyttäytteisiä pizzoja söivät ihan raavaat italialaismiehetkin, suomessa vaan on se periaatteena vissiin että ruoka ei ole syömäkelpoista ellei sitä ole kuorrutettu eläinrasvalla.

Vierailija
74/76 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka olet tyhmä. Kehottaisin ottamaan asioista selvää ennenku auot päätös. Nolaat vain ittes.

Onneks ei oo omassa lähipiirissä nuin kapekatseisia juntteja.

Vierailija
75/76 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ei siis ole kapeakatseinen juntti, kuten kaikkiruokainen kuoma. Tämä on hyvä tietää. Tuttavapiiriini ei kuulu yhtään vegaania, joten me olemme kaikki samanlaisia juntteja, tietämättämme. Täytyneepä valaista moisesta. Syömällä vegaanisti karistaa junttiuden. Oivaa!!

Vierailija
76/76 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syömättä jättäminen on saatanan palvontaa. Kerro niille Pasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme