Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut loukkaantuvat kun heitä pyydetään näyttämään henkkareita?

Vierailija
19.07.2014 |

Esim. alkoholia ostaessa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena babyfaceni oli vähän arka asia, kun oma aikuisuus oli ylpeyden aihe ja tuntui nöyryyttävältä näyttää ulkomaailman silmissä lapselta. En järjestänyt asian tiimoilta mitään kohtauksia, mutta joskus kyllä sanoin että on ihme kun vielä näinkin vanhana kysellään (siihen aikaan raja ei ollut 30-vuotiaalta vaan 18-vuotiaalta näyttäminen), ja sain vastaukseksi että "sitten vanhempana olet imarreltu jos kysytään papereita"... kyllä kyllä, mutta on eri asia olla nuorekas nelikymppinen kuin 25-vuotias joka näyttää alaikäiseltä lapselta.

Nykyään olenkin tosiaan periaatteessa ihan imarreltu kun kysytään papereita ostaessani alkoholia, mutta silti tuntui aivan absurdilta kun joskus ne eivät olleet mukana ja myyjä kieltäytyi myymästä minulle paria siideriä. Kysyin että eikö nyt kuitenkin ole päivänselvää että olen huomattavan paljon yli 18-vuotias (olen 41-vuotias) ja siis kelvollinen ostamaan alkoholia, ja myyjä sanoi että totta kai se on päivänselvää mutta hän ei silti saa myydä alkoholia kun minulla ei ole henkkaria mukana. Kyllähän hän toimi teknisesti ihan oikein, mutta tuntui silti tyhmältä. Ei loukkaavalta, mutta pelleilyltä. Jos 95-vuotiaalla mummollani ei satu olemaan henkkarit mukana niin hänellekään ei saa myydä siideriä kun ei voi todistaa olevansa 95. Älytöntä.

Vierailija
22/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan just niin tommosia, ei henkkareita, ei voi myydä jollekin nelikymppiselle. Argh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:21"]

Siks koska se on typerää pelleilyä. Olen n 40 v ja polttanu tupakkaa 25 vuotta. On naurettavaa kaivaa joka kerta ajokortti, kun ostan Malluni. Odotan edelleen sitä tupakoinnin vanhentavaa vaikutusta!

[/quote] No jos se onkin vanhentanut enemmän sisältä päin ja pian alat maksella kalavelkoja tuosta 25 vuodesta? Niin aikaisin olet kyllä aloittanut tupakoinnin, että sinuna kävisin säännöllisesti lääkärissä, jotta tuho havaittaisiin ajoissa.

[/quote]

Olen lääkäri. Tiedän haitat varsin hyvin. Kuntoni on kyllä hyvä. Niin kauan, kun aamut alkaa 10 km juoksulenkillä, olen tyytyväinen.

[/quote] Vai että oikein lääkäri. Lääkärinä varmaan tiedät, ettei kynttiläänsä kannata polttaa molemmista päistä. 10 kilometrin juoksulenkki on suuri rasite elimistölle ja vielä, kun polttaa röökiä päälle niin ai jai jai. Ei se lenkki sinua suojele, tai ole mikään terveyden mittari. Hukkaan menee pitkä koulutuksesi tuota menoa, kun joudut pahassa lykyssä ennen aikaisesti mullan alle.

[/quote]

Juoksulenkki todellakin on terveyden mittari monessa kohtaa.

[/quote] Höpö höpö. Tätini tuupertui juoksulenkilleen. Aivoinfarkti. Muita riskitekijöitä ei tupakoinnin lisäksi ollut. Tätä ennen oli "terve", vaan eipä ole enää.

[/quote]

Tätisi ei kuunnellut kehoaan. Tyypillinen tapaus. Juostaan, kun on 50 v juostu, vaikka kuinka rintaan pistäis tai silmissä sumenee. Toki aivoinfarkti voi tulla vanhemmalla iällä vaikka sukkaa kutoessa. En nyt jaksais tästä jankata. Et sinä inttämällä saa minusta huonokuntoista. Voin mainiosti. Piste.

[/quote] Tämä paljastaa viimeistän, ettet ole mikään lääkäri. Muutoin tietäisit, että aivoinfarkti iskee usein täysin ilman ennakko-oireita. Olet itsesuggestiolla saanut itsesi uskomaan, että voit mainiosti, mutta kylmä totuus on, että ihminen, joka on tupakoinut 25 vuotta ja vielä aloittanut todella nuorena ei voi mainiosti.

Vierailija
24/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää koska koen sen kiusantekona. Ei niin myyjien puolelta mutta koen sen alentavana ja holhoavana yhteiskunnalta. Minulla kirjaimellisesti vituttaa se, että 42-vuotiaana näyttelen papereita joka Herran kerta kun ostan siideriä, punkkua tai tupakkia. Tässä iässä arvostaisin sitä rauhaan jättämistä.

Vierailija
25/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 28 ja kyllä se vaan ärsyttää joka ikinen kerta näytellä niitä henkkareita.

Vierailija
26/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must on vaan kiva :)

t. 32 ja just alkossa kysytty.

Vierailija
27/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 16:27"]

Mä oon 28 ja kyllä se vaan ärsyttää joka ikinen kerta näytellä niitä henkkareita.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
28/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaivan paperit esille automaattisesti kun ostan jotain mihin ne tarvitsen. Ikää on 20 vuotta. Mutta voin kuvitella miten ottaa päähän kun vielä 40 vuotiailta kerran kysellään ja ei voida myydä jos ei ole henkkareita mukana..

Vierailija
29/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihihih... Mulla on 18 v hankituissa ajokortissa ja PASSISSA 14 v otettu luokkakuva :)... Myös opiskelijakorttiin pistin saman kuvan, vaikka olin jo 21v silloin x)....En vaan jaksanu käydä passikuvassa ja vanhat meni läpi :) ... Nykysin hieman harmittaa joku ajokortin kuva kun näin 33v on kulunu kuvasta jo 19 vuotta.... Multakin kysytään aina paperit, 18 v asti polttanu. No, kyl se rupsahdus tapahtuu seuraavan 10 v sisällä varmasti.