Tehokkain masennuslääke?
Mikä on tehokkain masennuslääke? Siis ookoo, vaikutukset ovat myös yksilöllisiä, mutta sellainen, joka yleisesti tiedetään tehokkaimmaksi vaikeaan masennukseen? Mikä on tehokkaista paras?
Kommentit (87)
Eikö kuitenkin SNRI-lääkkeitä käytetä enemmän vaikeaan masennukseen kuin SSRI-lääkkeitä?
Venlafaxiini, kauppanimi mm. Efexor
Minulla Citalopram vei kaikki seksihalut ja kyvyn saada orgasmi. Kolme vuotta sitten lakkasin syömästä niitä, kun ahdistus helpotti.Muuten menee ok, mutta libido ei ole palannut, enkä edelleenkään saa orgasmia, vaikka mies tekisi mitä. Olen nelikymppinen, eli pitäisi elää nyt naisen eroottisinta aikaa.
[/quote]
15 euroa kuukaudessa Kela-korvauksen jälkeen on iso raha sinulle lääkityksestä? Voxraan voit saada myös 100% Kela-korvauksen.
[/quote]
No en ole vissin tarpeeksi sairas saadakseni 100 % korvauksen.15 e vertasin nimenomaan cipramiliin,joka maksaa n. 3 e kk annos.
Liikunta ja ystävien kanssa oleminen.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:05"]Eikö kuitenkin SNRI-lääkkeitä käytetä enemmän vaikeaan masennukseen kuin SSRI-lääkkeitä?
[/quote]
näin mäkin olen käsittänyt, diagnoosi vaikea masennus ja edelleen syön ssri-paskaa.. väsyttääkin ku perkele
^ hupsis, en siis ole ap, vaikka lauserakenteesta voisi luulla
Voxra eri tyyppinen ja uusin. Sopii sellaisille joilla ssri lääkket ei käy.
lenkki, uinti, kuntosali nyt ainakin!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:32"]
Voxra eri tyyppinen ja uusin. Sopii sellaisille joilla ssri lääkket ei käy.
[/quote]
Voxra on hyvä jos tykkää kuunnella korvien sointia. Eikä tinnitus loppunut vaikka lopetin lääkkeen syönnin. Masennukseen ei vaikuttanut ainkaan lievittävästi, lisäksi hävyttömän hintainen.
[/quote]
Ihanko totta sulla tuli tinnitus? Mulla alkoi reilu vuosi sitten kyseinen vaiva kun aloitin Lyrican ja ketiapiinin. Psykiatri oli aivan ihmeissään, ettei kyseiset lääkkeet voi aiheuttaa tinnitusta. Myöskään apteekissa ei tiedetty toista tapausta, enkä ole muuallakaan törmännyt toisewn, kelle olisi tullut tinnitus. Hommasin purentakiskot, kun narskuttelen öisin ja ajttelin, että vaiva johtuu siitä. Ei apua. Olen käynyt kaikenmaailman hieronnat, kiropraktikosta lähtien. Vaiva on ja pysyy. Nyt olen tyrmistynyt tiedosta, että jos lopetan lääkkeet, en ehkä pääse sittenkään vaivasta eroon!!?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:05"]
Terveelliset elämäntavat, tasapainoinen ja monipuolinen ruokavalio, liikunta ja säännöllinen päivärytmi. Ilman noita on turha popsia mitään pilsuja ja odotella ihmettä.
[/quote]
Ainakin minun kohdalla lääkkeet olivat ihmeparannus! Toki vointi koheni pikkuhiljaa.
Liikunta ja tarpeeksi ravintoaineita, kokeile ny heti alkuun ottaa ihan reilusti D-vitamiinia :)
Terve ajattelu on paras lääke. Masennus on vain ajatus.
Venlafaksiinia (SNRI) kai pidetään yleisesti aika tehokkaana. Mulla tehtiin just niin, että ensin kokeiltiin SSRI-lääke ja kun ei sopinut / riittänyt, niin sitten Venla. Ja siihen sitten vielä rinnalle Voxra - googleta tuo yhdistelmä, sitä pidetään jonkinlaisena "superyhdistelmänä" :) No eipä auttanut mulla, seuraavaksi testataan kai Aurorix, joka on MAO-estäjä (?).
Diagnoosina vaikea masennus ja vähän muutakin siinä sivussa.
Niin ja eiköhän aika yleisesti tällä hetkellä olla sitä mieltä, että kaikkein tehokkain hoito masennukseen on lääkitys + terapia, kumpikaan yksin ei välttämättä riitä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:30"]
[/quote]
Sanoo ihminen, joka ei ole kokenut helvetillistä masennusta ja ahdistusta.
Et halua tietää, jos haluat vielä olla sängyssä jonkun kanssa. Vie halut loppuikäksi. En suosittele.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:30"]
[/quote]
Sanoo ihminen, joka ei ole kokenut helvetillistä masennusta ja ahdistusta.
[/quote]
Sanoo ihminen, joka ei koskaan ole kokenut helvetillisestä masennuksesta ja ahdistuksesta parantumista.
Niin, kyllä, olen ollut F32.2 kaksi vuosikymmentä, vaan enpä ole enää, enkä tule olemaan. :)
Ei voida nimetä, kas kun se tosiaan yksilöllistä, kellä auttaa SSRI, kellä SNRI, kellä MAO est., kellä trisyklinen jne.jne.