Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehokkain masennuslääke?

Vierailija
18.07.2014 |

Mikä on tehokkain masennuslääke? Siis ookoo, vaikutukset ovat myös yksilöllisiä, mutta sellainen, joka yleisesti tiedetään tehokkaimmaksi vaikeaan masennukseen? Mikä on tehokkaista paras?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:33"]

Ei ne masennus lääkkeet aina seksuaalisuutta pilaa. Itse olen käyttänyt kaikkea mitä tässä on jo mainittu + monia muita lääkkeitä ja vain yksi vei halut pois, lopetin käytön ja palasi normaaliksi. Se on yksilökohtaista, voit kokeilla eri lääkkeitä huoletta.

[/quote]

Miksi Ruotsissa tutkitaan sitten erästä lääkettä pysyvän seksuaalisuushäiriön aikaansaamisesta ja USA:ssa lääkintäviranomainen varoittaa sellaisen mahdollisuudesta kun tapauksia on tullut niin paljon jo vastaan? Suurimmassa osassa lääkkeitä ei ole ongelmaa, osa jopa parantaa libidoa. Silti sekaan mahtuu lääkkeitä joista voi miehelle tulla elinikäinen erektiohäiriö ja haluttomuus, naiselle se haluttomuus ja orgasmin saamisen vaikeus. Jos sinulla meni hyvi, se ei ole todistus siitä että kaikilla muilla tulee menemään hyvin. Ole onnellinen omasta tuuristasi, mutta älä uskottele muille ettei riskejä olisi.

Vierailija
42/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valdoxan auttoi uusiutuneeseen vaikeaan masennukseen.sai itsetuhoajatukset kuriinja pikkuhiljaa toimintakyky parani.söin Valdoxsania noin 1.5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:50"]

Koiranpentu. Vastuu saa ajattelemaan jotain muuta kuin itseä ja lisäksi tulee ulkoiltua ja kuntoiltua paljon. Lenkillä tapaa paljon ihmisiä ja tulee sosiaalisia tilanteita.

[/quote]

Ei todellakaan pientä suojatonta koiranpentua vakavasti masentuneelle! Jos ei jaksa edes suihkussa käydä, pedata sänkyä, vastata puhelimeen tai viedä roskia, niin tämä on vihoviimeinen ajatus! Koiranpentu tarvitsee PALJON huomiota, rakkautta, hoivaa, eikä masentuneesta ole niitä antamaan. Tuskin pystyy varaamaan aikaa eläinlääkäriltäkään. 

Vierailija
44/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:30"]

Terve ajattelu on paras lääke. Masennus on vain ajatus.

[/quote]

Sanoo ihminen, joka ei ole kokenut helvetillistä masennusta ja ahdistusta.

[/quote]

Sanoo ihminen, joka ei koskaan ole kokenut helvetillisestä masennuksesta ja ahdistuksesta parantumista.

Niin, kyllä, olen ollut F32.2 kaksi vuosikymmentä, vaan enpä ole enää, enkä tule olemaan. :)

[/quote]

Olen kyllä eri mieltä tuosta terveestä ajattelusta. Ehkä voi auttaa lievemmässä masennuksessa tuo ajattelutapa. Mutta jos on vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö plus siihen päälle epävakaa, niin ei sitä niin vain parannuta mukavia ajatellen.

Vierailija
45/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Venlafaxin on tuonut suurimman muutoksen parempaan.

Vierailija
46/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet kannattaa aloittaa vain VAIKEAAN masennukseen, ei lievään/keskivaikeaan masennukseen. Niiden tehtävä on tavallaan nostaa ihminen pahimmasta suosta ja avata" portit" terapiaa varten, tehdä ihminen vastaanottavaisemmaksi terapialle.

Itse käytin Seronilia (fluoksetiini) masennukseen ja bulimiaan(hillitsee ahmimista) ja se alkuun nosti vähän mielialaa mutta aikani käytettyä en ollut enää oma itseni vaan täysin tunteeton ja välinpitämätön "ihan sama" -ihminen, enkä oikeasti tuntenut enää mitään tunteita. Itkeminen ja orgasmin saaminen oli täysin mahdotonta. Olin saanut masentuneenakin seksistä iloa mutta lääke pilasi senkin.

Vaikka en ole syönyt lääkettä enää 4vuoteen, mikään ei nykyäänkään tunnu samalta kuin ennen eikä tuota mielihyvää enää. Voxraa kokeilin "aktivoimaan"mutta siitä tuli niin kauhea oksetus ja mahakivut että lopetin sen melko nopeasti.

masentavat lääkkeet-dokumentissa juurikin kerrottiin, että lääkkeet tehoavat vain n. 1:llä seitsämästä ihmisestä (suunnilleen taisi olla) kuitenkin luku oli todella huono, ja että niissä liikkuu niin suuri raha,että ei taida ihan puhtaat paperit kaikilla asiaan liittyvillä olla. Lisäksi lääkefirmat julkaisevat vain itseään hyödyttävät tutkimukset ja jättävät joitakin tutkimuksia julkaisematta.

Itselläni kilpirauhaslääkitys ja reilu omega 3 rasvahappojen määrä on auttanut paljon enemmän masennukseen kuin yksikään mielialalääke ikinä. Lisäksi kilpirauhasarvoni olivat vielä viitteessä ja joidenkin lääkäreiden mielestä normaalit, kun sain kilpirauhaslääkkeen.

Vierailija
47/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis ylivoimaisesti paras, mutta ei sovi kaikille

Vierailija
48/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:32"]

Voxra eri tyyppinen ja uusin. Sopii sellaisille joilla ssri lääkket ei käy.

[/quote]

Voxra on hyvä jos tykkää kuunnella korvien sointia. Eikä tinnitus loppunut vaikka lopetin lääkkeen syönnin. Masennukseen ei vaikuttanut ainkaan lievittävästi, lisäksi hävyttömän hintainen.

[/quote]

15 euroa kuukaudessa Kela-korvauksen jälkeen on iso raha sinulle lääkityksestä? Voxraan voit saada myös 100% Kela-korvauksen.

[/quote]

15 euroa kuukaudessa on minulle iso raha lääkkeestä, joka ei tehoa. 100% korvausta ei saa, ei edes 65%. Näin kertoili psykiatri. Sitäpaitsi en tuota huolisi ilmaiseksikaan.

Vierailija
49/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis ei todellakaan auta masennukseen tai mielialahäiriöihin! voi hetkellisesti tulla parempi fiilis mutta pidemmällä tähtäimellä tekee ihmisestä työkyvyttömän ,passiivisen luuserin jonka pää ei ihan toimi... eikä mikään jaksa kiinnostaa. Kannabis sotkee aivokemiaa vielä vähän lisää.. saa jotkut jopa psykoosiin asti (jos yhtään on altis psyykkisille häiriöille). Masennusta se ei ainakaan helpota.

Vierailija
50/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkotyö

Vierailija
51/87 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt sähköhoidossa. Ei sekään mikään ihmehoito ole, joskin auttoi mut pois pahimmasta helvetistä, edelleen olen masentunut ja työkyvytön. :-( Tosi rankka ja ahdistava hoito, mutta epätoivoisena sitä kokeilee mitä vaan. Pahat muistiongelmat tuli hoidon aikan. Suurin osa palautui, mutta ihan kaikki ei. Lääkkeenä nyt Aurorix, aika turhalta napilta tuntuu, sivuvaikutuksia ei onneksi ole. Itse uskon omalla kohdalla lääkkeettomien keinojen olevan ratkaisu tervehtymiseen.

Vierailija
52/87 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen ja hyvä seksi. Ei saa reseptillä ja vaikutus lakkaa parissa vuodessa.

Vierailija
53/87 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen ja hyvä seksi. Ei saa reseptillä ja vaikutus lakkaa parissa vuodessa.

Vierailija
54/87 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin ssri-lääkettä nimi tais olla serotonil? se toimi ainakin minun kohdalla

Vierailija
55/87 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten masennuslääkitys latistaa seksielämän? Mikä siinä on se mekanismi? Itse pyysin lääkäriltä Voxraa juurikin siksi ettei seksielämä kärsisi, mutta valitettavasti olinkin allerginen sille.. Nyt venlafaksiini käytössä neljättä viikkoa ja orgasmin saanti jo vaikeaa :(

Vierailija
56/87 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:49"]

Et halua tietää, jos haluat vielä olla sängyssä jonkun kanssa. Vie halut loppuikäksi. En suosittele.

[/quote]

ikäksi? Iäksi kai.

Vierailija
57/87 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:50"]Koiranpentu. Vastuu saa ajattelemaan jotain muuta kuin itseä ja lisäksi tulee ulkoiltua ja kuntoiltua paljon. Lenkillä tapaa paljon ihmisiä ja tulee sosiaalisia tilanteita.
[/quote]

Täällä taas kaikki " asiantuntijat" jakaa neuvoja...voi helvetti.

Vierailija
58/87 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Voxra toimi muuten, paitsi että se aiheutti ahdistusta ja vähensi entisestään unen määrää. Ei kyllä masentanut, se täytyy sanoa. Nyttemmin olen kokeillut mindfulnessia, meditaatiota yms, ja huonoja hetkiä varten on bentso. Yritetään jotenkin selvitä. En halua enää jatkuvalle lääkitykselle. Koin sen muuttavan persoonaani. 

Ssri:stä tuli vain huono olo ja seksihalut katosivat. 

Yksi asia jonka olen huomannut auttavan, on paasto. Ajatukset jotenkin kirkastuvat sen aikana. Pidän viikon paastoja säännöllisesti. 

Vierailija
59/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:11"]

Kertokaapa tuosta voxrasta lisää. Moni sanonut että ihmelääke..?

[/quote]

Todellinen ihmelääke. Ei muuta vaikutusta kuin tyhjentyvä lompakko ja jatkuva korvien sointi vielä kuukausia lääkkeiden käytön jälkeen.

Vierailija
60/87 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:49"]

Miksi kyselet, kun tuskin itsellesi voit kuitenkaan lääkkeitä määrätä? Anna lääkärin tai psykiatrin arvioida tilanteesi. Moni kärsii masennuksen ohella myös muista vaivoista, kuten ahdistuksesta tai unettomuudesta. Asiantuntija osaa määrätä sinulle oikean annoksen ja tarvittaessa eri valmisteita. Pliis oikeasti, luota ammattilaisiin, sieltä saat enemmän apua kuin ikinä tältä palstalta. Valmistaudu siihen, että ensimmäinen lääke ei ehkä autakaan toivotunlaisesti. Voi joutua kokeilemaan useampia valmisteita, koska vaikutus on aina hyvin yksilöllinen.

[/quote]

Jos olisin tiennyt esim Venlafaxinin aiheuttavan vuosia, kenties loppuelämän kestävän erektiohäiriön, olisin kiertänyt kaukaa tuon lääkkeen, niin varmaan moni muukin. Jos olisin tiennyt Voxran ainoan vaikutuksen minulle olevan tinnitus, arvaa olisinko koskenut tuohonkaan lääkkeeseen. Molemmat olivat asiantuntijoiden määräämiä ja kummankaan sivuvaikutuksista ei etukäteen kerrottu.