Täysimettäjät - milloin teillä alkoi taas kuukautiset?
Mielenkiinnosta kysyn. Itsellä n. 3kk vauva täysimetyksellä eikä kuukautisia näy vaikka jo reilun kuukauden silloin tällöin menkkamaisesti vihlonut alavatsaa. Mietin ennakoiko tuo jo pian alkavia kuukautisia...
Kommentit (48)
Ekat menkat tuli kun vauva oli 2-vuotias. Sitä ennen noita "menkkaoireita" ja "ihan varmasti kohta alkaa!"-oireita oli 1,5 vuotta :D Sitten ne kuitenkin oikeasti tuli täysin oireetta, että ensi kerralla en kyllä yhtään usko mihinkään "kohta alkaa"-oireisiin.
Imetin 12kk, menkat alkoi siitä 3kk kuluttua, eli 15kk synnytyksestä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:03"]Yhden kohdalla(tissitakiainen poika) vasta imetyksen loputtua, toisen(vähän syövä pieni tyttö) kaksi viikkoa jälkivuodon loputtua.
[/quote]
Samantyylustä täällä.
Huonosti syövä tyttö -> 5 vk synnytyksestä
Normaalisti syövä täysimetetty -> 7 kk
Oikein hyvin ja paljon öisin syövä poika nyt 10 kk, menkat ei ole alkanu
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:03"]
Yhden kohdalla(tissitakiainen poika) vasta imetyksen loputtua, toisen(vähän syövä pieni tyttö) kaksi viikkoa jälkivuodon loputtua.
[/quote]
En nyt ymmärrä alapeukkua, koska tarkoitus oli kertoa omasta kokemuksesta, että mitä useemmin/enemmän vauva syö, sitä todennäköisemmin menkat ei ala ihan heti.
[/quote]
Jos joku halus vaan sanoa että onpa huono mäihä.
Mulla alkoi, kun lapsi oli 14 kk eli kuukausi sen jälkeen, kun imetys loppui kokonaan (viimeiset muutaman viikon imetin vain 2 kertaa vuorokaudessa). Mulla on kyllä PCO eli vähän hormonihäikkää.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:03"]
Yhden kohdalla(tissitakiainen poika) vasta imetyksen loputtua, toisen(vähän syövä pieni tyttö) kaksi viikkoa jälkivuodon loputtua.
[/quote]
En nyt ymmärrä alapeukkua, koska tarkoitus oli kertoa omasta kokemuksesta, että mitä useemmin/enemmän vauva syö, sitä todennäköisemmin menkat ei ala ihan heti.
[/quote]
Jos joku halus vaan sanoa että onpa huono mäihä.
[/quote]
Voi olla ja kyllä otti päähän kun huomasin menkkojen alkaneen(siis tytön kohdalla) koska jälkivuotokin kesti 8 viikkoa!
Täysimetys 5kk, sitten aloitettiin kiinteät. Lapsi alkoi heti syödä paljon ja imetys väheni noin 6-7 kertaan vuorokaudessa. Ekat menkat 7kk synnytyksestä. Olin tosi iloinen kun alkoivat. Jotenkin tuntui jo paria viikkoa aikaisemmin että olen palaamassa entiselleni.
Ei alkanut koko imetysaikana. Puoli vuotta lopettamisen jälkeen oli kroppa edelleen sekasin. Imetin 1v 3kk.
5 viikkoa synnytyksestä, ja siitä lähtien aivan säännöllisenä. Täysimetystä oli kummallakin kerralla 6-7 kk, myös useita kertoja yössä. Imetystä kesti 1v3kk ja 1v7kk. Kieltämättä otti päähän, että kroppa toimi näin täsmällisesti..
Kuukausi synnytyksestä, ja heti säännölliset. :P
Hyvin syövä tyttö täysimetyksellä ja kuukausi synnytyksestä alkoi kuukautiset. Täällä myös vähän huijattu olo kun olin kuvitellut että imetysajan saisi olla vielä ilman niitä.
Eivät ole vielä alkaneet. Synnytyksestä on vuosi ja kolme kuukautta.
Mulla alkoi joka kerran vasta, kun imetys loppui kokonaan. Täysimetystä puoli vuotta, lapsia neljä.
Alkoivat vasta kun imetys oli täysin loppu, eli vuosi synnytyksestä.. eipä haitannut :)
Mulla tuli ekat tasan kuukauden päästä synnytyksestä ja siitä lähtien normaalisti tulleet vaikka imetän. Huijattu olo :D
Imetin 1v 1kk ja menkat alko vasta pari kuukautta imettämisen lopetuksen jälkeen...
1. vauva: 8kk synnytyksestä (6kk täysimetystä)
2. vauva: 1v2kk synnytyksestä (5,5kk täysimetystä)
3. vauva: vasta kun imetys loppui 1v3kk iässä (5,5kk täysimetystä)