Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä lapsi yökyläilemään kaukana asuvien isovanhempien luo?

Vierailija
18.07.2014 |

Lapsi on ennen ollut tässä samassa kaupungissa asuvan mummon luona max 2 yötä kerrallaan. 

Lapsen toinen mummo asuu 5 tunnin päässä. 

Itse olin ajatellut mahdollisia viikonloppureissuja heille päin kouluiässä, mutta toinen mummo alkoi itse puhua asiasta jo nyt. Ajateltiin että voitaisiin joskus sinne ajellessa jättää lapsi mummon hoiviin ensin muutamaksi tunniksi ja sitten toisella kertaa yhdeksi yöksi, jääden itse lähistölle jos sattuukin tulemaan ikävä tai muita ongelmia.

Lapsi ei nää tätä mummoa kovin usein, koska välimatkaa on kovasti mutta tykkää kyllä mummon seurasta. Lapsi täyttää 5 tänävuonna. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli yksivuotiaana viikon mummolassa, sitä aiemmin oli jo ollut yökylässä ja isovanhempia nähtiin (ja nähdään) usein, ja vajaa 2-vuotiaana viikon toisessa mummolassa kun olin kuopusta hakemassa synnäriltä. Sen jälkeen ovat olleet keskimäärin viikon vuodessa kummassakin mummolassa, yleensä kesäaikaan kun töiden takia pitää lomia järjestellä. Kivempi lasten on mummolassa kuin päikyssä, mielellään menevät. Hyvin on sujunut, mikä johtunee mm. siitä, että mummot ovat innokkaita hoitajia (ja tarpeeksi nuoria ja hyvässä kunnossa!) ja että isovanhemmat ovat nähneet lapsia säännöllisesti välimatkasta huolimatta. Molempiin mummoloihin kolmen tunnin ajomatka. Mutta kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla