Suostutteko siihen, että poikanne asioista keskustellaan moniammattilisessa ryhmässä?
Poikani asioista aiotaan kuulemma keskustella moniammatillisesti ja en ole siellä paikalla kun työpaikan sisällä. En oikein ymmärrä mitä tämä tarkoittaa? Vatvooko ne siellä kaikki pojan terveystiedot läpi ja sitten tekevät päätöksiä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on suostua.
Ei ole pakko.
En ymmärrä yhtään. En mihin liittyy, enkä edes minkä ikäinen poika.
Poikani on aikuinen, tuskin minun suostumustani kysyttäisiin.
Miksi sitten kysyt, suostuisitteko?
Siis poikasi työpaikalla moniammatillinen työryhmä?
No jos sä sille toivot apua ja tukitoimia, sulla ei ole siihen sanomista. Ei sillä että olisi muutenkaan, jos poikasi siis on aikuinen ja täysivaltainen.
Mulla on toisella lapsella autismikirjon häiriö ja aika pienestä on ollut pakko tottua siihen, että hänen asioitaan virkamiehet pohtii. Päivähoidossa, HUS:n autismiklinikalla, opetustoimessa, Kelassa.
Jos päätökset on olleet mielestäni vääriä, olen valittanut. Mutta ilman päätöksiä poikani ei olisi saanut apua eikä erityisopetuspäätöstä tai paikkaa pienryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
No jos sä sille toivot apua ja tukitoimia, sulla ei ole siihen sanomista. Ei sillä että olisi muutenkaan, jos poikasi siis on aikuinen ja täysivaltainen.
Mulla on toisella lapsella autismikirjon häiriö ja aika pienestä on ollut pakko tottua siihen, että hänen asioitaan virkamiehet pohtii. Päivähoidossa, HUS:n autismiklinikalla, opetustoimessa, Kelassa.
Jos päätökset on olleet mielestäni vääriä, olen valittanut. Mutta ilman päätöksiä poikani ei olisi saanut apua eikä erityisopetuspäätöstä tai paikkaa pienryhmässä.
onko husissa tehty vikapäätöksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko husissa tehty vikapäätöksiä
Ei, Kelassa kyllä.
Mulle tuputettiin jotain moniammatillista kuntoutustiimiä. En mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et
Koen nöyryyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et
Koen nöyryyttäväksi.
Millä tavalla?
Suostuisin. Jos on avuntarvetta/haasteita jollakin elämänalueilla niin kaikki saatavilla apu otetaan kyllä vastaan.
Poikasi on ilmeisesti masentunut tms
Tällöin myös psykiatrien on nähtävä tilanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et
Koen nöyryyttäväksi.
Elä sitten vingu apuakaan, vaan käy töissä hymy huulilla.
Tällaisessa tilanteessa on harvoin vika vain lapsella. Usein myös perheen sisällä on muitakin sosiaalisia ja mielentevreydellisiä ongelmia.
Siksikin näihin keskusteluihin tulisi ottaa osaa myös vanhempien
Jos jotain apua meinaa saada, niin pitäähän sitä olla yhteistyökykyinen ja ottaa sitä apua vastaan.
En suostuisi