raskaana vai ei ?
Hei, osaiskohan joku auttaa. Mun edelliset kuukautiset loppu viime kuun 12 päivä ja ois pitänyt alkaa 22 (kierto omituinen) mutta silloin tuli vähän semmosta rusahtavaa valkovuotoa, ihan tippa siis. No ajattelin et joskohan alkais 12 päivä mutta ei alkaneet. Tein rfsu:n testin ja punainen viiva tuli muovin alle ei siis siihen kontrolliviivan viereen. No tein sitten eri merkkisen ja se näytti negaa..... Voinkohan olla raskaana?
Kommentit (31)
Ja vastaus kysymykseesi: Ainahan voit olla raskaana jos olet seksiä harrastanut... Onhan näitä tapauksia useitakin, että kierukka tai pillerit ovat pettäneet.
Oletko oikeasti tällä hetkellä raskaana, siihen meidän on paha sanoa mitään.
Siis noihin rfsu:n testeihin tuli semmone viiva sinne muovin alle ja sit tuo pregcheck näytti negaa. Ja en ajatellut että tiedätte mietin vain oisko jollakin kokemusta samanlaisesta asiasta. En ole hötkyilemässä asian kanssa halusin vain kuulla mielipiteitä en paskaa niskaan. No sen olen huomannut että täältä saa vain harvoja asiallisia vastauksia. Soitan huomenna vaikka sinne terveyskeskukseen jos he osaisivat auttaa.
Ja kyllä olen harrastanut seksiä ja pilleri unohtunut pari kertaa. En ole niin tyhmä että luulen jo ilman yhdyntää olevani raskaana.
Tulethan kertomaan vielä myöhemmin mitä saat vastaukseksi, jooko? :)
Mun ystävä odottaa parhaillaan toista lastaan, minipillereistä huolimatta. Joten onhan se aina mahdollista. Tsemppiä :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 01:22"]
Siis noihin rfsu:n testeihin tuli semmone viiva sinne muovin alle ja sit tuo pregcheck näytti negaa. Ja en ajatellut että tiedätte mietin vain oisko jollakin kokemusta samanlaisesta asiasta. En ole hötkyilemässä asian kanssa halusin vain kuulla mielipiteitä en paskaa niskaan. No sen olen huomannut että täältä saa vain harvoja asiallisia vastauksia. Soitan huomenna vaikka sinne terveyskeskukseen jos he osaisivat auttaa.
[/quote]
Eli rfsu:hun on tullut 1 viiva=nega. Todennäköisesti et ole raskaana, kun onhan noi testit aika varmoja ja näyttää jo plussaa silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ainakin himmeenä viivana.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 01:24"]
Ja kyllä olen harrastanut seksiä ja pilleri unohtunut pari kertaa. En ole niin tyhmä että luulen jo ilman yhdyntää olevani raskaana.
[/quote]
No olisit heti kertonut pillereiden unohtuneen, niin olisit saanut ehkä järkevämpiä vastauksia. Monet nyt kuitenkin ajattelee, että pillerit kun on, niin harvoin raskaaksi tulee. Tosin AV:lla hyvinkin yleistä.
Testi voi myös näyttää negaa, jos raskaushormonia ei ole erittynyt vielä riittävästi (eli raskaus on vasta hyvin alkuvaiheilla). Kannattaa odottaa pari päivää ja testata uudestaan.
Yksi vaihtoehto on myös, että olit kenties hedelmöittynyt, mutta tuo oli ns.varhainen keskenmeno. On ihan faktaa, että monet keskenmenot tapahtuvat ennenkuin nainen edes tietää olevansa raskaana (eikä sitä koskaan saa tietääkään, menkkojen lopulta alettua).
Hei oikeesti! Pahoittelut ehkä tylystäkin vastauksesta, MUTTA... Jaksaa aina ihmetyttää nämä kysymykset.
Mistä helvetistä me voitaisiin tietää oletko raskaana vai et!? Itse en ainakaan ole mikään ennustaja.
Käy terveyskeskukseen viemässä virtsatesti, jos arveluttaa. Eiköhän tuo aikanaan selviä. :)