miten autoton yh-äiti tuo lapsen kotiin synnäriltä?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:58"]Me tultiin vauvan ja miehen kanssa bussilla :)
[/quote] vastasyntynyt saa kaikki pöpöt kun ihmiset räkii bussissa.
Minä tulin taksilla vaikken olekaan autoton yh.
No jopas on vastauksia. Kyllä ymmärrän että jos joku ensisynnyttäjä miettii näitä asioita.
Koettakaas nyt olla nätimmin.
Taksilla menin itse autottomana synnyttämään kaksi lastani. Jos tulet pitkän matkan päästä, taidat saada kulukorvauksen.
Olisi tietysti yksinkertaisempaa jos kaveri veisi sinut sairaalaan ja hakisi. Mielelläänhän kaverit tuommoisissa tapauksissa auttavat. Oletko ihan yksin raskaana ollessasi? TUkiverkko?
Minä tulin omalla autolla koska sillä olin laitokselle mennytkin.
Taksilla jokaisen lapsen kanssa, vaikka kotipihassa oli noin 5 autoa ja kerran omakin auto sairaalan parkkipaikalla. Mutta on se niin paljon mukavampi matkustaa sen parisataa kilometriä taksilla, ja omavastuu oli silloin muistaakseni 9 markkaa.
Vauva matkusti vaunukopassa.
Jos lapsen isä ei ole kokovartalomulkku, hän varmaan auttaa oman lapsensa elämän alkutaivalta sen verran, että lapsi pääsee synnäriltä kotiin. Vaikka, gasp, isä ei olekaan parisuhteeessa äitiin!
Ehkä kannattas pitää housut jalassa jos ei pääse edes sairaalasta kersan kanssa kotiin..
Ainakaan Taysista ei pääse vauvan kanssa edes kotiutumaan jollei ole joko turvakaukaloa tai vaunuja mukana.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 18:01"]16, ei taksit tarjoa kaukaloita, ei ainakaan täällä stadissa. Mihin ne laittaa sen kaukalon ajon päätyttyä, kun taksit jatkaa suoraan seuraavaan kyytiin, mahdollisesti kuskaamaan jotain perhettä monine matkalaukkuineen? Ei taksit sukkuloi taukotuvalle joka välissä. Voi tuota toki kysyä, mutta ei taida onnistua. Kannattaa lainata kaukalo kaverilta tai ostaa itse, ei ne käytettynä montaa kymppiä maksa ( ja nyt joku hyvätuloinen kontrollifriikki älähtää, että ei ei saa käyttää käytettyä istuinta, kun muovi haurastuu, pitää olla testivoittajaistuin kauden muotiväreissa! Mutta kyllä ehjä käytetty istuin on ihan ok, ja paljon parempi kumminkin kuin istua taksissa ilman turvakaukaloa)
[/quote]
Etukäteen, kun tilaa taksin voi pyytää turvakaukaloa.
Kela omavastuu on vuonna 2014 14,25€, mutta tähän tarvitaan synnäriltä lääkärin käyntitodistus jotta kuski voi lopun hinnan laskuttaa Kelasta.
T. Taksikuski
Kyllä minä ymmärrän että tuo asia saattaa alkaa mietityttämään.. Varmaan sen tajuaa kyllä että vaihtoehdot on kyyti joltain, bussilla, taksilla tai kävellen mutta en minäkään tiennyt lapsen saadessani että taksiin voi tilata turvakaukalon tarvittaessa. Hoitaja sen sitten kertoi kun kysyi millä mennään kotiin, meillä oli kyllä kyyti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:19"]
Ainakaan Taysista ei pääse vauvan kanssa edes kotiutumaan jollei ole joko turvakaukaloa tai vaunuja mukana.
[/quote]
Ei meillä ainakaan kukaan ollut katsomassa, kun huoneesta Lähdimme, eikä kukaan kysellyt millä kuljemme.
Taksin voi tilata turvakaukalolla. Niin mekin teimme, koska meillä ei ole autoa, eikä paikkakunnalla asu ketään sukulaisia, eikä kavereillakaan juuri autoja ole (opiskelijoita).
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:19"]Ainakaan Taysista ei pääse vauvan kanssa edes kotiutumaan jollei ole joko turvakaukaloa tai vaunuja mukana.
[/quote]
Kyllä me päästiin :) Voihan sitä viedä vaikka kantoliinassa vauvan ulos osastolta. Me tehtiin tosin niin, että kannoin vauvan sylissä autolle ja kiinnitin siellä odottavaan turvakaukaloon. Hyvin meni.
..eikä henkilökunta puuttunut asiaan mitenkään.
Onko ap nyt saanut ratkaistua ongelman? Pääsetkö vauvan kanssa kotiin? Btw, millainen suunnitelmasi on toisin päin, jos ei tule mitään "pikasynnytystä" eli et tarvitse ambulanssia, miten aiot mennä laitokselle?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:54"]Taksilla, kela korvaa.
[/quote]
autoton (lue: rahaton).ja viherpeippojen turha tulla selittämään että voi autoton olla siksi että kulkee bussilla ja säästää luontoa...ja muksut pidetään oli rahaa tai ei, ainahan tukia saa,se on tällä palstalla nähty... :D:D