nyt on menty siihen, että joudun nukkumaan eteisen lattialla
Ettei teini karkaa yöllä. Mitä jos oisin silloin 15v sitten ottanut vaan koiran..
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:23"]
Ettei teini karkaa yöllä. Mitä jos oisin silloin 15v sitten ottanut vaan koiran..
[/quote]
Ovi takalukkoon, ja teiniltä avain pois. Ja toivo ettei tule tulipaloa tai olet pulassa, ellette sitten kuole sinne asuntoon.
[/quote] ei pysty laittamaan takalukkoon. Ap
Itse karkasin teininä ja kun yöllä palasin, äitini odotti remmin kanssa, veteli jaloille ja selkään ja tinttasi mustan silmän. En karannu toiste.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:31"]Olin teininä kaverilla yökylässä ja hänen äitinsä ja isänsä nukkuivat oven edessä, mutta niin vaan karattiin... :D
[/quote] ikkunastako menitte? Me on laitettu ikkunan avaajat piiloon. Ap
No hanki nyt se koira. Ilmoittaa haukkumalla jos joku karkaa/tulee yöllä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:35"]Itse karkasin teininä ja kun yöllä palasin, äitini odotti remmin kanssa, veteli jaloille ja selkään ja tinttasi mustan silmän. En karannu toiste.
[/quote] en taida yrittää tuota oman itseäni 15 cm pidemmän teinin kanssa.ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:35"]Itse karkasin teininä ja kun yöllä palasin, äitini odotti remmin kanssa, veteli jaloille ja selkään ja tinttasi mustan silmän. En karannu toiste.
[/quote]
Ja opit mitä?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:36"]No hanki nyt se koira. Ilmoittaa haukkumalla jos joku karkaa/tulee yöllä.
[/quote] lieko haukkuis omaa perheen jäsentä? Mikä rotu ois hyvä? Ap
Voi luoja. Anna karata... Mun 16v lähtee ikkunasta jos ei ovesta pääse.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:37"]Voi luoja. Anna karata... Mun 16v lähtee ikkunasta jos ei ovesta pääse.
[/quote] no en todellakaan anna! Ap
Mitä tässä on taustalla? Miksi karkailee? Eikö saa olla ulkona myöhään, vai?? Karkaako ryyppäämään, juhlimaan, oleskelemaan kavereiden kanssa, tyttöihin? Mihin aikaan yleensä karkaa? Jokuhan tässä on nyt ongelma. Oletko liian tiukka rajoissasi? Pitääkö nukkumassa olla lomallakin klo. 22 vai saako valvoa? Luulen teinillä olevan vapaudenkaipuu, kun kotona on liian nuttura kireellä oleva äiti.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:36"]No hanki nyt se koira. Ilmoittaa haukkumalla jos joku karkaa/tulee yöllä.
[/quote] lieko haukkuis omaa perheen jäsentä? Mikä rotu ois hyvä? Ap
[/quote]
Pienet räksyttäjät räksyttää varsinkin yöllä kaikelle liikkeelle.
Miksi sillä on niin kova tarve mennä, ja miksi ei saisi mennä?
Kyllä on sairasta touhua! Eikö sulla ole sen vertaa yhteyttä omaan lapseesi, että pystyisin keskustelemaan ja sopimaan asioista hänen kanssaan tuollaisen pelleilyn sijaan? Olet naurettava kasvattaja. Ei mikään ihme, ettei jälkikasvusi kunnioita sinua ollenkaan.
Meillä teini karkasi aikoinaan ikkunasta rakennustelineitä pitkin.yms. Nyt on ihan "järkevä" opiskelija ja itsekekin välillä naureskelee omille teini-toilailuilleen. Mua ei kyllä silloin kovin paljon naurattanut.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:41"]
Kyllä on sairasta touhua! Eikö sulla ole sen vertaa yhteyttä omaan lapseesi, että pystyisin keskustelemaan ja sopimaan asioista hänen kanssaan tuollaisen pelleilyn sijaan? Olet naurettava kasvattaja. Ei mikään ihme, ettei jälkikasvusi kunnioita sinua ollenkaan.
[/quote]
*pystyisit
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:31"]Olin teininä kaverilla yökylässä ja hänen äitinsä ja isänsä nukkuivat oven edessä, mutta niin vaan karattiin... :D
[/quote] ikkunastako menitte? Me on laitettu ikkunan avaajat piiloon. Ap
[/quote]
Siitä ovesta, kaverin äidin vierestä. :D Ei herännyt myöskään, kun tultiin takaisin. :D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:39"]Mitä tässä on taustalla? Miksi karkailee? Eikö saa olla ulkona myöhään, vai?? Karkaako ryyppäämään, juhlimaan, oleskelemaan kavereiden kanssa, tyttöihin? Mihin aikaan yleensä karkaa? Jokuhan tässä on nyt ongelma. Oletko liian tiukka rajoissasi? Pitääkö nukkumassa olla lomallakin klo. 22 vai saako valvoa? Luulen teinillä olevan vapaudenkaipuu, kun kotona on liian nuttura kireellä oleva äiti.
[/quote] tulee kotiin klo 23-23.30 sopimuksesta riipuen. Karkaa ilmeisesti kahden maissa yöllä. En tiedä mihin ja miksi, ei kerro. Ei haise alkolle, ei ole humalassa.ap
Hyvä ap! Toki rajoista voi keskustella, mutta lähipiirissä on ihmisiä, jotka sanovat toivoneensa, että rajat olisi vetänyt joku muu kuin viranomainen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:23"]
Oishan se muuten helpompaa, Luppaa vaan kippoon ja vesikuppi viereen ja koira nukkuis eteisessä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 17:30"]No huhhuh. Kyllä se teini siitä sun ohi pääsee jos nukut. Mitä jos ottaisit yhteyttä esim. koulukuraattoriin, luokanvalvojaan tai muualle kouluterveydenhuoltoon ja pohtisitte asiaa yhdessä. Saisi teinikin ehkä älliä päähänsä.
[/quote] ei pääse, kun oon tosi herkkäuninen. Koulussa ei Oo ongelmia, käytös 9, keskiarvo melkein sama eli kuuluuko koulun terveydenhuollon piiriin, jos öisin karkailee kotoa lomalla? Yritän nyt ensin tätä oven edessä nukkumista. Ap