Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOisat perjantaihin!!

25.08.2006 |

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumkwatti ja Tuuli!!

Ikarus

Vierailija
42/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sit 41 viikkoa täyteen >:( Eikä mitään merkkejä säännöllisistä supistuksista. Ja minä kun olin IHAN VARMA et tää neljäs syntyis aiemmin kuin edellinen, mutta enkat paukkuu. Soitin aamulla Hyvinkään äitiyspolille ja varasin jo yliaikaskontrolliin ajan maanantaiks. Samana päivänä täyttää meidän poju 6v eli toinen neitsyt on meillekin tulossa ;o)

No, pääsenpähän taas tänään kattomaan tytön peliä, ja kuuntelemaan muiden vanhempien kommentteja siitä että vieläkin ollaan yhdessä kasassa... *huokaus*. Mies tuossa vannotti mulle jo että olen sitten ärähtelemättä näille kyselijöille/ihmettelijöille.

Kypsyttää, kypsyttää, kypsyttää ja kypsyttää!!!!!! Mut ei sieltä mistä pitäis!

Peeveli ja nelkku rv 41+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillekkin on sitten vihdoinkin kotiuduttu vauvan kanssa synnäriltä!

Poika tuli maanantaina klo 17 vauhdilla tunnin sairaalassa olon jälkeen.Monisynnyttäjänä osasin epäillä,että kaikki voisi tapahtua aika nopeasti,mutta en sentään näin.

Yön supisteli klo3-7 napakasti muttei äärimmäisen kipeästi.Aamulla mietin päästääkkö mies töihin,mutta kun supparit loppuivat klo 7 kuin seinään lupasin hänen lähteä.Työmatkaa kun on vain 15min.

Lisäksi minulla oli sovittu kontrolliaika äitipolille samalle päivälle klo 13 ja ajattelinkin että kyllä minä sinne saakka sinnittelen ja siellä käsken katsoa onko mitään tapahtunut yön suppareiden aikana.No,äitipolilla katsoivat että olin 4cm auki,mutta laittoivat kotiin kun ei ollut enää supistuksia!

Lähdettiin mielimustana takas maitojunalla ja lähdin kävelylle naapurin kanssa.Lenkki kesti 40min ja supparit kävivät säännöllisiksi ja kivuliaiksi.Tulin kotiin ja otin puolituntia kellosta aikaa-7min välein iski kuin salamat selkään kipu.Äkkiä hälytys kotimiehelle ja takas synnärille.Kätilöt olivat ehtineet vaihtua ja pääsin heti saliin-5cm auki.Otettiin 20min käyrää ja verikokeita ja kävin wc:ssä ja sitten tuntui poks-vesi meni ja samantien ponnistutti.Lopuksi yhdellä ponnistuksella syntyi maailman ihanin poika!

Koko synnytyksen kesto2h 15min.Pojan koko on 3520g ja 52cm pitkä.Nyt hän nukkuu ekaunia omassa sängyssään me muut yritämme tottua ajatukseen että on taasen pieni ihminen talossa.

Onnellinen,mutta väsynyt

Sauanne ja poika

Vierailija
44/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään erikseen nimeämättä ja ketään unohtamatta.

Neuvolassa käväisin ja kesti taas tavan mukaan noin 5min eli pissa, sf-mitta, sydänäänet ja verenpaine. Kaikki ok. Sitten sain ajan KONTROLLIIN synnärille ens keskiviikoksi eli rv42! Vastoin aiemmin annettuja tietoja tuo kontrolli on siis, kun on täynnä 2 viikkoa yliaikaa ja sitten päättävät käynnistystavan. Tuosta ei siis vielä jäädä osastolle, vaan käynnistykseen tullaan sitten seuraavana päivänä. Olen ihan tolkuttoman kateellinen teille, joilla tuo kontrolli on jo aiemmin. Alkaa rassata nuppia aika lailla ja nyt kaksi viimeistä päivää on kroppakin ollut ihan rikki.

Ahdistaa! Mitään ei tapahdu ja tuota kontrolliaikaakin saa odotella vielä 5 päivää. Meidän lapsenvahdillakin tuntuu olevan koko ajan niin kiire, että on pari kertaa minun muuta asiaa soittaessa tokaissut, että onneksi et vielä soitellut hoitamaan tyttöä, kun nyt ei olisi millään ehtinyt. Jotenkin näin väsähtäneenä ottaa nuo sanomiset niin koville.

Velho rv41+2

Vierailija
45/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Yllättävää mutta totta: vauva päätti sitten syntyä keskiviikkoaamuna klo 9.08. Meillä on nyt sitten reippaan kokoinen 4330g ja 54 senttinen poitsu -nii-in munallinen tyttö syntyi. Loistava tunne, ollaan ihan onnessaan koko perhe.

Pientä kertomusta: Ilman mitään ennekkotuntemuksia heräsin ti-ke välisenä yönä klo 2.15 siihen, että jotain tuli pöksyihin. Se jotain oli limatulppa. Puoli kolme lorahti siteellinen lapsivettä ja sitten meninkin sohvalle pötkölleen. Saman tien alkoi supistaa kymmenen minuutin välein ja puoli viideltä jo tosi kipeästi. Herätin miehen varttia vaille viis, jolloin supisteli jo neljän minuutin välein. Lapsen likka hälyytettiin ja heti kun tuli, oli lähdettävä.

Kättärillä oltiin 5.40 ja olin silloin 6 senttiä auki ja tosi kipeä. Ekaks sain mieskätilön, joka kysyi multa tutkittuaan, että kai tiedän, että tulossa on suuri vauva... Tuli pikku paniikki, kun näin, että kuinka vakavan oloinen kätilö oli. Ja enhän mie tiennyt, kun ei minua ja minun tuntemuksia ole uskottu. Kokoarviot on olleet aivan muuta, missään vaiheessa ei ole yli nelikiloista " povattu" . Sanoinkin, että no eipä sitä kukaan oo ääneen aiemmin sanonut ja sanoin, että nyt pelottaa. Jakkaratoive siis täytyi haudata, siihen ei annettu lupaa.

Sain epiduraalin, jonka laittaminen kesti tolkuttoman kauan ja kävi kipeää. Tulos lisäannoksenkin jälkeen, vasen reisi puutui, mikään muu ei. Kysyttiin, haluanko uuden. Halusin mutta vasta, kun anestesialekurin vuorot vaihtui. Tässä välissä ehdin jo itkeä, olin niin pettynyt ja niin kipeä, etten mahtanut itkulle mitään. Uuden epiduraalin sain puoli kasilta (uudelta lekurilta), laittaminen ei tuntunut missään ja kesti vain hetken. (Olin 8 senttiä auki). Tämä puudutus vaikutti muuten mutta puukko persuuksissa tunne jäi. Puoli ysiltä alkoi ponnistuttaa ja olin kokonaan auki. Ensin piti yrittää pissata mutta ei onnannut. Katetroitiin. Varsinainen ponnistus alkoi kahta vaille ysi ja poika oli siis maailmassa 9.08. Kävi kipeää!!!! Oli pakko tällä kertaa vähän huutaakin, kun tuntui, että hartiat jumahtivat paikalleen. Repesin vähän (2.aste)Mutta taas kerran vaivan väärtti oli ja onnen itku tuli tietty molemmilla, mulla ja miehellä.

Jakkaralle en siis päässyt, koska vauva oli iso ja minua hirvitti ajatus isosta vauvasta ja sängyllä ponnistamisesta. Ihana kätilö opasti ja kannusti ja mies tietty kans. Ihanaa on, että urakka on takana ja mahtavaa on olla perheen kanssa kotona opettelemassa uusille tavoille.

Sekava selostus mutta sekavat on vielä fiiliksetkin. Lähden lukemaan teidän kuulumisia nyt sitten.

Suppareita ja miellyttävää synnytystä vielä vauvaansa odottaville ja uusista vauvoista tuhannesti onnea!!!

Ode ja Remu

Vierailija
46/46 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ode71lle onnittelut potrasta pojasta,

sauannelle onnittelut myöskin pojasta.

Tahtoo jo kanssa oman vaavin. Tänään on ässäilty oikein urakalla. Siivous, Saunavuoro, mies otti yhden saunakaljan, Ite join lasillisen alkoholitonta siideriä ja söin suklaa jäätelöä ja suklaata. Kunhan kaikki muksut nukkuvat niin täytyy kokeilla vielä se yksi ässä josko sitten pääsis lähteen.

puuhis ja pikku-ukko 41+1