ELOisat perjantaihin!!
Kommentit (46)
Kerutukselle onnea matkaan. Hänen ja Mayan innoittamana kai sitä tarvii vällyjen välissä illalla jotain yrittää, vaikkei kyllä yhtään huvittas, mutta kaikki keinot on yritettävä.
Jollain muullakin vauva pitänyt viime yön hereillä. Mun mahassa oli kanssa sellanen action yö ettei koskaan ole ollut. Puoli kuuteen asti aamulla otin osumia vastaan ja sen jälkeen pääsin nukkumaan. Eli todella huonosti nukuttu yö takana. Supistuksista ei tietoakaan. Nyt mä luovutan, en jaksa enää ees toivoa mitään, kun ei kerta mitään tapahdu. EIlen sain vauva uutisia työkaveriltani, jolla oli syysk. 3. laskettuaika, kyllä masensi.
Nyt lähen laittautuun ja menen Ikeaan itseäni rääkkäämään + ruokaostoksille. Hyvää päivän jatkoa kaikille. Tulen taas iltapäivällä katsastaan tilanteen.
Tähtinova rv 39+5
johan se vaavi alko mylläämään,olin jo ihan huolissani :D nyt myllä taas niin että nipistelee rakkoon..
Meille syntyi tyttö laskettuna päivänä 23.8.2006 klo 10.55.(virka-aikaan ja lounastauon alkaessa vitsaili mies)
Painoa 3240gr ja pituutta 50cm.
Tässä vähän synnytystarinaa niille jotka jaksavat lukea¿
Supistukset alkoivat 1.30 yöllä ja olivat teräviä laadultaan. Pystyin kuitenkin istumaan koneen ääressä, surffaamaan ja kirjaamaan kellosta aikaa, tulivat säännöllisesti 10 minuutin välein. Väärä hälytys ehdin jo luulemaan kun supparit lakkasivat kolmen aikoihin aamusta mutta niin vain palasivat muutaman tunnin perästä ja totesin miestä herättäessäni 7 aikaan aamulla että taitaa sinun työpalaverisi tältä aamupäivältä peruuntua =)
Mummi tuli hoitamaan tyttöjä, toisin sanoen lähettämään vanhemman opintielle ja viettämään päivää ja mahdollista tulevaa yötä pikkukakkosen kanssa. Minä näet vielä epäröin että ¿katsotaan tullaanko kotio tästä vielä¿ ja sitä rataa lauseita viljelin läsnä oleville koska pikkukakkosen kanssa meillä oli aikoinaan yksi väärän hälytyksen Jorvi-reissu.
Saavuttiin Jorviin klo 8 aamulla ja laittoivat käyrille. Osoittautui että synnytys oli jo hyvässä vauhdissa ja olin 5cm auki. Sovittiin että ottaisin monisynnyttäjänä spinaalipuudutuksen sitten kun supistukset tulisivat ärjymmiksi. Tämän jälkeen sitten siirryttiin synnytyshuoneeseen ja käväisin suihkussakin muutaman hetken verran. Muutaman napakamman supistuksen jälkeen tutkittiin ja senttejä nyt 7 auki jonka jälkeen tulikin vähän kiireempää laittaa tuo puudutus. Hyvin kuitenkin ehdittiin ja loppusentit aukesivat kivutta. Ponnistus oli hieno kokemus kun tunsi koko ajan mitä oli tekemässä mutta täysin ilman kipuja. Oli ihanan rauhallista kun suloinen tyttäremme tupsahti aurinkoiseen elokuiseen päivään.
Miehellä on läppäri mukana täällä sairaalan perhehuoneessa ja ajattelin että kun on tässä vielä hyvää aikaa niin kirjoitan pikaisesti kuulumiset. Vitsailtiin eilen miehen kanssa tästä läppäristä ja puvusta jonka laittoi päälle ¿varmuuden vuoksi¿ jos oiskin ollu väärä hälytys ja lähtenyt asiakaspalaveriin. Oli juhlallinen ulostulo kun isi oli puvussa vastaanottamassa =)
Nyt lähden syöttelemään pikkuista. Tyttö tuhisee nyt isänsä kainalossa ja on edellisten siskojensa tapaan hurmannut meidät kaikki ihan mennen tullen!
Kiitos kaikille hyvästä vertaistuesta ja oikein paljon tsemppiä vielä mahan kanssa kärvisteleville elokuisille. Vauvapuolella tavataan. Ja livenä sitten varmaan myöhemmin sovittuna ajankohtana.
tuuli ja jumppatyttö 1vrk
Kuulosti ihanan levolliselta tuo sinun synnytyksesi, minäkin tilaisin samanlaisen...
Opemamma
K.h.p kyseli eilen meidän neidin mittoja, kun pääsi viestistä unohtumaan. Tyttären syntymämitat 3030 g ja 48 cm, hattu 33,5 cm. Eli aika täsmällisesti osasi lääkäri silloin painoarvion tehdä. Mites sinulla se uusi painoarvio? Onko vauva jo kasvanut paljon ensimmäisestä arviosta?
Lähetän teille kaikille suppareita!
Babyperhonen ja Onnikki
KUMKWATTI JA TUULI ihanista nyyteistä.
toivottavasti saat opemamma lastenhoidon järjestettyä.
tai jospa vimpula päättäisi syntyä ensi yönä...
olikos jollain muullakin samanlaisia ongelmia, toivottavasti hoito järjestyy. ettei tarvitse viedä koko laumaa tätä tapahtumaa todistamaan... heh!
meillä isommat tytöt, neljäs- ja tokaluokkalaiset olivat tämän vauvan myötä erittäin kiinnostuneita synnyttämisestä, odotuksesta ja siitä miten näitä vauvoja tehdään. ovat nyt aika tietoisia näistä asioista.
tokaluokkalainen selitti kesällä poikaserkulleen,20v, että tiedätkös miten niitä vauvoja tehdään. minä tiedän ja alkoi kertoa miten se tapahtuu... poikaserkulla oli kyllä naurussa pitelemistä!
meillä tämä prinssi vaikuttaa edelleen rauhaisalta ja tyytyväiseltä kaverilta ja yöt nukkuu kauniisti, mutta monen lapsen kokemuksella tiedän että kaikenlaista on vielä edessä. muttä tällä hetkellä täytyy nauttia tästä. pojulla nyt siis ikää 6vk ja kalenteri-ikää 2vk, syntyi siis kuukauden etuajassa. neuvolassa kehitystä katsotaan kalenteri-iässä.
jaksamista kaikille masukkaille ja supistussäteitä...
pian on kaikilla nyytit kainalossa.
myry ja poika 6vk
mutta se olikin tuskaa toivon sijasta. Alapäätä pakottaa ja vihloo. Keskiviikkoisen lääkärintark. mukaan olen 1,5cm auki ja paikat pehmenneet. Esikoisesta ei ollut mitään tapahtunut 5pv ennen synnytystä, ehkä tämä tästä sittenkin vielä synnytykseksi muuttuu. Maha on ulkonevampi kuin ennen, tönöttää oikein, mitta oli 38cm mikä on aika hyvä, lyhyt kun olen. Vauva ei kuulemma ole laskeutunut, vaikka siltä musta tuntuu, vauvan pää on korkealla. Toivottavasti se nyt tajuaa asettautua uomiinsa...
ONNITTELUT uusille pikkuihmisille - ja kiitos kannustavista sanoista, että me hännänhuiputkin vielä ihan oikeasti nähdään nämä vauvelit kasvotusten. Välillä loppuu usko.
En osaa enää sanoa mitään luovaa ihmettelijöille, tuijotan vain tyhjästi vastaan, kun ääneen ihmettelevät ja kommentoivat yhä jatkuvaa raskauden tilaani. EN OLE VIELÄ EDES ERÄPÄIVÄÄ NÄHNYT! tekisi mieleni kiljua. Viimeisimmät vastaukseni ovat olleet: Joo, yhä on mahassa. En ole löytänyt on-off nappulaa... Joo, minäkin olen ihmetellyt, että mikä tämä pallo tässä on, kun se paisuu vaan, vaikka yritänkin siitä päästä eroon. Kysymykseen, että tuntuuko miltään, vastaan että Ai ärsytyksen lisäksikö? jne jne Huokaus...
On siivottu taas, saunottu, jopa seksiäkin kokeiltu, syöty kokonaisen armeijan edestä melonia ja appelsiineja (yhä mieliteot herättävät öisin niiden pariin). Alan tulla hulluksi: naapuri sanoi, että hänellä synnytys alkoi sivuttain kävelemisen alkuun saattamana. No, minä sitten tepsuttelin sivuttain - lopetin, kun aloin epäillä olevani päästäni vialla.
En tiedä uskonko enää siihen, että raskaus on siunattu tila...
Tammikukka (vielä vajaa viikko l-aikaan)
Ps. nyt voisin odottaa ensi tiistaihin, kun miehellä alkaa työt tänään. Ei huvittaisi kärvistellä kotona yöllä supistusten kanssa, kun häntä odottelisi kotiin. Että se siitä.
Olen taustaillut tässä muutaman päivän, kun ei ole itsellä mitään kertottavaa. Vieläkään ei tuntemuksia muuta, kuin ehkä vähän lisääntynyt vihlonta alapäässä ja rakkoon potkiminen tekee tosi kipeää. Supisteluja ei ole kivuliaita, mutta kylläkin menkkamaista mahanjomotusta alavatsalla.
Tänään alkaa miehelläni lyhyehkö loma, joten sais vauva tulla maailmaan koska vain. Hermoja on mullakin koetellut jo kyselyt, joko joko joko.. ei tässä edes olla yliajalla ja jo nyt mennyt hermot. Kiitokset vain kaikille aktiivisille kanssasisarille, on ollu lohduttavaa lueskella samoja tuntemuksia muillakin. :)
Kaikille muille kärvistelijöille hermoja ja toivotaan, että meidän aika tulee pian! :o)
Villa menee nyt rv:lla 39+4
Mayalle, Kumkwatille ja Tuulille onnittelut pienistä prinsessoista :)
Tänään olisi hyvä päivä synnyttää ainakin Madam mamman ja ennustaja ellin mukaan. Hmph! Mihin tämä maailma on menossa jos edes ennustajiin ei voi enää luottaa... Mä kysyn vaan!!
Hyvä on, myönnetään vielä on 10 tuntia aikaa jäljellä.
Opemamma: Meenakos anoppis jättää sut pulaan? Itse en ole koskaan yksin vastannut useammasta lapsesta kerrallaan mutta eikös suoritukseksi riitä, että jokainen saa aamulla vaatteet päällensä ja aamupalan syötyä. Koululaiset koulutielle ja pienten kanssa aika kuluu väkisinkin... En ymmärrä en.
Kerutus on varmasti mennyt jo aikoja sitten :)
Itse olen alkanut jännittämään tuota synnytystä. Useammalla täällä synnytys on ollut kuin unelma. Synnytys on edistynyt omalla painollaan, kipulääkitys on ollut onnistunut jne. toivottavasti me jäljellä olevatkin pääsemme " nauttimaan" samanlaisista synnytyksistä.
Tänään soitin Kättärille ja varasin ajan yliaikaiskontrolliin. Se on sitten maanantaina. Kyselin kätilöltä jotain sisäpiirin vinkkiä kuin tän synnytyksen sais viikonloppuna käynnistymään. niitä ei kuulema ole. Noh jos vauva syntyy ens tiistaina niin hänellä on sama syntymäpäivä kuin enollaan. Joka tapauksessa neitsyt olisi sitten tulossa meidän perheeseen.
Tästä tulikin mieleeni Gallup! Minkälaisia luonteenpiirteitä omaa neitsyt-lapsi? jos leijona-lapsi on hiekkalaatikon kuningas (ainakin omasta mielestään) niin mites on neitsyen kanssa...
pubu ja Unski rv41 (en ikinä uskonut että tän raskauden annetaan mennä näin pitkälle...)
Tällä kerrankin aikaa pyöriä netissä kun olen ihan kaksin vauvan kaa.
Niin ne on viimeiset metrit kaikilla menossa,jännää! Tsemityksiä hirmuisesti täältä itärajalta!
jaahas, imetys alkaa jälleen, natikka heräilee.....
hanneli ja natikka 1vko 2pvä (ja minusta kun tuntuu että synnytyksestä on jo ikuisuus :) )
babyperhonen: mulla on tiistaina aika ja varmaan sillon katotaan tilanne :) tai sitten voi olla että eivät vaavia seuraa vaan lähinnä miten mun paikat on alkanu etenee jos voisi vaikka sen käynnistyksen tehdä..:)
oon tänään jynssänny kylppärin lattian kontillani :D ihme jos ei ala kaveri tuleen ulos tuolta..mutta nyt kolotukset lisääntyi heti kun touhus jotain,eli kipin, kapin, mars potslojoilee sänkyyn hetkeks että jaksaa..
neitsyt lapsoseni luonne on pikkutarkka ja jokseenki hankala,ja ihanan kiltti..en oikeen osaa selittää,kyllä se selviää.. meillä tyttö on niin tarkka vaatteistaan että sopiiki sukat sen ja sen kanssa jne.. suuttuu nopeesti,paiskoo ovia jne (ikää 14.9 niin 6.v)
nytte on tulossa toinen neitsyt ;) :D kyllä mulla on hauskaa hihih
Tässä sitä odotellaan...kun mies tulee kotiin, niin pitää varmaan kokeilla jotain poppakonsteja...tuntuu vain, että kaikki on kokeiltu eikä vauveli suostu syntymään! Varasin Jorviin ajan yliaikaisuuskontrolliin ja kuulemma siellä on oikein ruuhkaa maanantaina kymmenen päivää ylittävien kanssa. Joutuu ehkä odottamaan pari tuntia...äääh! Toivottavasti syntyis viikonloppuna. Eikä ne välttämättä edes rupee käynnistyshommiin, jos kaikki on kunnossa. Mälsää...
Yöllä oli pari tuntia tosi kipee vatsa. Sellaista menkkakipua. Ja vauva oli ihan hermona mahassa. Mistäköhän johtuu? Söin eilen vähän huonosti, kun ei mikään maistunut hyvältä.
Toivottavasti Kerutuksella menee kaikki hyvin! = )
Hyvä, ettei ole ainoa, joka joutuu vielä piinallisesti odottelemaan. Tsemppiä kaikille!
Pia + pikkuleijona rv 41
Maya, Babyperhonen, kumkwatti, tuuli ja ketä muita nyt olikaan. Roimasti joka tapauksessa onnea kaikille!
Ja hurjasti tsemppiä niille, jotka vielä (yliaikaisina) mahan kanssa kärvistelevät.
Toivottavasti Opemamma saat lastenhoidon järjestymään synnytyksen ajaksi. Mäkin pelkäsin sitä ihan kamalasti, mutta onneksi sitten ei tarvinut keskellä yötä lähteä ja mieskin ehti mukaan.
Täällä vielä juttua riittää vaikka viimeinen viikko elokuusta lähti käyntiin.
Meillä mies ei jäänytkään isyyslomalle, vaikka niin piti. Sitten lupasi ensi viikolla jäädä ja tänään puhelimessa sanoi, ettei VOI (?) vielä ensi viikollakaan. Ja mä jään yksin lasten ja koiran kanssa. Mies kun aikoo vielä olla pois kotoa ilmeisesti koko viikon, siis että ei tule yöksikään kotiin. Onneksi vauvan voi jo sitten viedä ulos, muuten olisin ongelmissa.
Terkkari kävi tänään kotikäynnillä. Vauva on kasvanut ja saavuttanut jo lähtöpainonsa ja ylittänytkin sen.
Jassoo, pikkuinen heräilee. PItää mennä.
Jamssa +tyttö 1vk
Miulla on sellanen kutina et tää vauva ei ennen maanantaita synny ainakaan. Saattaapi tulla vaikka syysvauva! Pitääkö sitten siirtyä syyskuisiin?!
Yöt menee muuten hyvin, mutta kun vessaan pitää raahautua niin koskee niin pirusti liitoksiin ja koko alapäähän. Ei tee vissiin ne kolmen tunnin unet hyvää kun paikallaan vaan makaa. Kauhea rutina kuuluu vaan ku ensimmäisen askeleen ottaa vessaa kohti. Ja sitten kiroonkin kipua.
Supistuksista ei tietoa.
rv 40+2
ONNEA HURJASTI TUULI, KUMKWATTI, BABYPERHONEN JA MAYA!!! Ja kaikki muut, jotka ehkä nyt unohdin!
Tuulin synnytys kuulosti pitkälti tämän meidänkin kolmosen syntymältä, tosin minä olin vain 4cm auki sairaalaan mennessä ja spinaalin sain 6cm kohdalla (sulla Tuuli näytti olevan molemmilla kohdilla 1cm enemmän). Ja loppu oli rauhallista ponnistusta, aivan ihana kokemus edellisen " syöksysynnytyksen" jälkeen.
ODE on tainnut lähteä vauvanhakuun?
Taaskin kerran kaikille voimia loppumetreille ja hyviä synnytyskokemuksia kaikille!
Pumpuli ja pojat
Kerutukselle onnea matkaan.