ELOisat perjantaihin!!
Kommentit (46)
odelle: kuulostipa kivuliaalle,mulle on kanssa ennustettu 4kg vaavia ja ku oon pieni niin pelko on suuri!! oon menossa tiistaina juttelee synnytyksestä ja kattovat josko vois käynnistää,koska en todellakaan halua mitään lähelle 4,5kg vaavia punnertaa,tuskin enään paikatkaan antaa periksi!!
muuta sitten: kauheen kipeet on kaikki luut mutta meikä se on jynssänny kylppärin kontillaan :D,pesin auton tuulilasin sisältä mikä ei ollukkaan niin helppoa tän masun kanssa.. vaavi on hiljentynyt että oisko se oire synnytyksen lähentymisestä,ainaskin juttelin rouvien kanssa tossa pihalla niin ne niin tohkeissaan jutteli synnytyksestä jne.. mukavia tätejä,joskin ärsyttää välillä ku koko aika kysellään joko,joko??? huoh..kyllä se kohta tulee...:) tsemityksii kaikille ja katsellaan..
k.h.p ja tärppi 39+5
olikos muuten sulle ultrassa sanottu tyttöä vai oliko muuten yllätyksenä että tulee poika? :)
Saanen täten ilmoittaa potran pojan syntymästä. Pikkumies, 4410 g, 56 cm ja hattu 37 cm syntyi viime sunnuntaina 20.8. rv 41+4.
Palaan joskus taasen keskusteluihin kun vaan saan aikaa...Isoveikka on innoissaan tulokkaasta kuten me kaikki muutkin. Kiitoksia vertaistuesta kaikille muille yliaikaisille, toivo meinasi loppua. Synnytys lähti itsekseen käyntiin lapsiveden menolla, joka oli aika villi kokemus...Esikoinen lähti supistuksilla.
Kiitos ja kumarrus ja vointeja elokuisille mammoille
toivottelee Muumu ja miesvoittoinen poppoo
Odelle, Sauannelle ja Muumulle onnittelut pojista :)
Pia875: Kättärillä myös ruuhkaa yliaikaiskontrolliin maanantaina. Kätilö sanoi että heillä on aina perjantaisin ja maanantaisin ruuhkaista. Minäkään en varsinaisesti saanut aikaa vaan ilmoittaudun paikalle 8.30. Voipi olla, että menee aikaa. Kätilö sanoi suoraan heidän luottavan että suurin osa tulijoista saisivat vauvansa jo viikonloppuna.
TiiaH: Eiköhän me kaikki jatketa elokuisissa vaikka raskaus syyskuun puolelle menisikin. Minullakin on teoreettisesti mahdollista saada vauva vasta syyskuussa, 42+2 tulee täyteen 3.9. täytyy tunnustaa ettei mun pinna taida kestää ihan tuonne asti... Joka tapauksessa JOS tuonne asti mennään niin älkää luulkokkaan et teidät hylkäisin. Mitä mä tekisin ilman teitä ja teidän vertaistukeanne. (Pumpulille erityis kiitos anoppituesta ;) )
pubu ja Unski ..muutama tunti tätä vuorokautta enää jäljellä...
No jos nyt...
Onnittelut ihan ekaks kaikille nyyttinsä saaneille ja hurjat tsempitykset vielä kasassa oleville!
Meillä alkaa olee jonkinlaista rytmiä tuon neidin kanssa, aamulla kymmenen aikaan syödään ja jaksaa hetken olla hereillä, päivällä vaihdellen joko nukutaan pitkään taikka seurustellaan ja torkutaan tärkeiden asioiden välissä. Yöt neitokainen nukkuu suht hyvin. Yhdeksän aikaan menee yöpuulle ja herää kahden aikaan ja jatkaa saman tien unia herätäkseen taas kuuden ja seiskan välissä syömään josta nukkuu sinne suunnilleen kymppiin.
Eli aika pirteä mamma täällä.
Ukkokin on ihanan paljon tehnyt kotitöitä ja autellut siinä missä voi. Pojat on edelleen innoissaan vauvasta, mitä nyt tuo nuorempi ihan selkeesti enempi tulee syliin möllöttelee mutta sehän on vaan normaalia.
Jälkivuoto alkaa jo pikkuhiljaa loppumaan, ja niukkaahan se on koko ajan ollut. Liekö johtuis siitä veren menetyksestä, toisaalta poikienkaan jälkeen en kolmea viikkoa enempää vuotanut.
Maanantaita odotellaan kun meidän neuvolatäti tulee silloin käymään ja saadaan pituus ja paino " päivitettyä" . Uskon et painoa on tullut reippaasti kun tyttö syö aikas isoja satseja kerrallaan, eikä pahemmin pulauttele. Röyhtäystä saa kyllä joskus odottaa puolikin tuntia...
Väsyttäis mut en malta mennä nukkumaan kun kaveri soitti tuossa pari tuntia sitten et lähti kohti kättäriä tositoimiin joten uutisia odottelen täällä innolla, meillä oli samaan aikaan lasketut ajat ja jännättiin et kumpi jakautuu ensin.
Mutta nyt rupeen lukee tätä pinoa ihan ajatuksella kunhan ensin saan teekupin eteeni.
LEM ja tyttö 12 vrk
Siis Onnea Sauanne, Ode ja Muumu!!!
Isoja pieniä miehenalkuja ovat olleet :)
Tulin kertomaan että ei tunnu miltään, eilen ukko otti saunakaljojaan (tosin kaksi vain) ja sitten ässäiltiin pitkään ja hartaasti. Puoli tuntia sitten heräsin siihen (ja herätin ukonkin..) minusta tuli jotakin! Ei se voi olla kun lapsivettä! Lämmintä ja avistuksen verran paksuhkoa, ei haise, eikä ole minkään väristä ja kuten sanottu, mitään ei tunnu. Paitsi kakattaa vähäsen(anteeksi..:P). Onneksi tää lähtö menee ihan ukon töihin lähtemisen piikkiin, eikä kukaan tajua mitään ennen iltaa..heh! Päästään yllättämään ellen kovin kauaa puhise..
Olen siis sitä mieltä että ässäily kannatti, tosin ukko on sitä mieltä, että nyt kun hänellä ei ole tupakkaa, tietysti tapahtuu! Toisaalta, voihan kovakourainen neuvolakin olla yksi syy..kai..
Nyt syömään, Jännittää!!
Keru ja naatti 39+4
Oliskohan se Kerutus päässyt sitten nyyttiään noutamaan? Toivotaan..Mikäli ei, siellä on varmaan todella kypsä mamma.
Ode on varmaan nyyttinsä lunastanut, kun ei ole ollut muutamaan päivään linjoilla luurannut.
Pubulla on varmaan myös jännät paikat.
Niin sitä sitten vähitellen porukka pienenee. Montaa ei ole enää jäljellä. Yritämme silti pitää pinoa sitkeästi pystyssä, sillä joku saattaa joutua odottamaan tuonne syyskuulle asti. Ei ole kiva joutua pyörimään täällä yksin, joten emmeköhän kaikki kannusta viimeisillä metreillä " kipittäviä" loppuun asti. Moni vauvautunut on tunnollisesti käynyt täällä puolella ja se on loistojuttu, kiitos teille siitä!
Sitten omaa (.)...Yö meni aivan pipariksi. Vatsa ei kestänyt eilistä miehen kokkaamaan wieninleikettä, vaan kaikki ruoka tuli hienosti kiertäen ulos yöllä lähes sulamatta...pahoittelen kuvausta...sitten närästi ja särki päätä...sitten tyhjä vatsalaukku kramppasi...Synnytys lähenee, kun keho ei huoli enää raskasta tavaraa pakkiin...täytynee siirtyä appiukon sanoin syömään pupunruokaa... Kivuttomia supistuksia oli koko yön...Nyt on sitten taas ihan rauhallista...Minä kyllä tilasin sen synnytyksen täksi päiväksi, kun lapsillekin olisi hoito.Hmm, 17 tuntia aikaa hoitaa asia kuntoon, siinähän on tunteja vaikka muille jakaa. Kumma, kun tuo kersa ei ymmärrä tätä tilannetta.
Puuhapetet: Anoppi ei usko pärjäävänsä koko lauman kanssa ja on sitä mieltä, että miestä ei tarvita synnytyksessä, joten voi kuulemma hoitaa lapset. (Mutta kun mies voi olla töissä eikä pääse lähtemään!) Lisäksi häntä harmittaa se, että omat vanhempani lipeävät ruodusta ja häipyvät maisemasta...Sain kyllä kuulla asiasta katkeransuloisella äänellä ihan kuin minä jotain asialle voisin. Viime yönä pohdin sitten hereillä ollessani asioita. Täytyy koittaa ripotella lapsia sinne tänne, mutta jos synnytys alkaa yöllä ja on pakko lähteä sairaalaan olen aika lirissä.
Jaaha sitten painun aamiaisen laittoon...Tsemppiä kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 39+3
Mayalle ensiksikin onittelut. Kerutukselle tsemppiä matkaan kyllä toi aika lupaavalta kuullosti.
Täällä taas hyvin nukutun yön jäljiltä. Eilen illalla kun kävin mietin että 6 vuotta sitten olin synnärillä kun meijän keskimmäinen syntyi.
Nyt ei ole minkään näköisiä merkkejä että pääsis lähteen kohti synnäriä. Eilen kun leivoin vielä pullaa lisää pojan synttäreitä varten niin sen jälkeen tuli hetken lupaavia suppareita mutta loppuivat illan aikana.
opemamma tosi kurja tilanne. Toivotaan että vaavi älyää syntyä ennenkuin omat vanhempasi lähtevät reissuun.
Kyllä siskonikin vähän epäili miten pärjää näitten kaikkien kanssa. Helpotti huomattavasti kun ekaluokkalaista ei saa enään saattaa kouluun. Menee itse, samoin esikoinen kakkoselle. Nelonen ei halunnut mennä kerhoon niin jäi sekin kuskaaminen. Nyt ei oo arkisin kuin eskarilaisen vienti.
Siskonikin menee ens tiistaina töihin että sen jälkeen ei ole meilläkään lapsen vahtia. No mulla on maanantaina äitipolille aika yliaikas kontrolliin täytyy siellä oikein valitella oloa jos vaikka suostuisivat heti käynnistykseen.
Musta meillä elokuisilla on ollut tosi hyvä henki pinoissa ja kaikkia on kannustettu. Kiva kun vauvan saaneet muistavat meitä odottajia ja teidän juttuja on kiva lukea vaikka itsellä ei sitä nyyttiä kainalossa olekkaan. Toivotaan että tää henki jatkuu tuolla vauva puolella.
Nyt meen hörppään loput kahvista ja lähden viemään eskarilaista eskariin. Palaillaan taas linjoille.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 41+1
täälläkään ei totaalisen mitään,kävely edelleen tuskaa..
tein huomion illalla että vauva ei ookkaan liikkunu niin kuin ennen,yleensä ku syön jotain sokerista se alkaa viuhtomaan,vähän aloin huolestuu että onhan sillä kaikki kunnossa. eilen illalla sain tuntiin 3 liikettä ja seuraavan tunnin aikana mylväyksen joten aloin nukkuu ja nukuinkin hyvin. tänää ei oo vaavi liikuskellu...
nooh,pitää seurailla.. eipä nyt muuta..
k.h.p ja tärppi 39+5
Onkohan Kerutus tosiaan päässyt tositoimiin... Pitäis itsekin harrastaa enempi tuota viimestä ässää, jos se kerran noin tehokas on =).. Tämä ilta pitänee viettää ukon kanssa vällyjen välissä!
Onnea MAYA prinsessan johdosta! Siellä oli kanssa kuulema tepsinyt se yks ässä. Mitä tässä enää siivoileen ja saunoon jos se kaikilla synnytyksen käynnistää =)
Opemamman tilanne kuulostaa kurjalle, vaikka hankala siihen samaistua näin lapsettomana (toistaiseksi) Luulisin että meillä ei tuu olemaan kovin paljon lastenhoito- ongelmia ainakaan tän ekan kanssa ku lähipiiri oottaa sitä melkein innokkaammin kuin me itse =)
Mä lähen kahville ja sitten vakavasti harkitsen jaksasiko sitä käpsytellä kahen kilsan päähän lähikauppaan. Olis siinä anoppila välillä mikäli tuntuu että välille jää.
Tsemppiä kaikille muillekin viime metriläisille. Tuuli72 on varmaan kanssa noutamassa nyyttiään, kun ei kuulunut ja entäs emali, olikos sekään eilen täällä ollenkaan? Onkohan sillekin lähtö tullut...
Kovasti tekis mieli tuonne vauvapuolelle itsekin. Voisin muuten harkita sitä tapaamista minäkin, mikäli tämä vauva täällä joskus malttaa ulostautua ja uskallan sen kanssa reissuun lähteä. Täältä on niin jumalattoman pitkästi vaan sinne etelä-suomeen.
Mutta tosiaan, kahvi haisee jo niin hyvälle, että mentävä on... =)
Ikarus 40+2
Meilläkin meni yö pipariksi kuin joillain muilla.
Vauva ei ole ikinä liikkunut niin paljon kuin illalla ja yöllä, oli ihan niinkuin riivattu . Kun se sitten on niin alhaalla niin raapi rakkoa ja jiuli ihan vietävästi. Jouduin koko ajan yrittää nostaa sitä ylöspäin.
Ehkä se yritti ulos mutta nahan läpi. Jopa se tänään tajuaisi sitten oikean ulosmenoreitin:)
KERUTUS: tsemppiä, vaikka oottee varmaan jo lähteneet.
En kyllä missään nimessä jaksaisi sekstailla pitkään ja hartaasti tässä vaiheessa. Mutta ehkä se olisi yrityksen arvoista:)
Mennään tytön kaa kylään nyt aamupäivästa ja kotiin tullaan sitten päikkäreille. Ja sittenhän on viikonloppu jo:)
Mies tilasi synnytyksen täksi päiväksi niin pystyy pitää varpajaiset huomenna kun ollaan vielä laitoksella. Tilaus ei vain kyllä tahdo ehtiä perille. Ja mun mieläsetä Opremammalla on kyllä parempi syy miksi tänään synnyttäisi joten ehkä olisi hänen vuoro!
Mammasita rv 39+6
Kerutus taitaa olla jo synnärillä. Eilisen pinon perusteella piti kirjoitellakin, että lisääntyneen valkovuodon seassa voisi hyvinkin olla jo lapsivettä, eli se olis alkanut tihkua. Näin jutteli mulle eilen th, kun mainitsin, että ei edes limatulppaa ole näkynyt. Eipä sillä, ei ole kyllä mitään extra-vuotoa muutenkaan, mutta tuli tuo Kerutus mieleen.
PÄÄNSÄRKYÄ mäkin olen parina päivänä ihmetellyt, ilmeisesti se(kin) kuuluu asiaan. Ja muakin saattaa nykyään huipata entistä herkemmin, KHP :kö siitä oli kärsinyt?
YLIAIKAISKONTROLLI: joopa joo, kysyin nlassa että mites täällä päin toimitaan. Kuulemma rv42 käy kutsu " kontrolliin" , jos kaikki ok ennen sitä. Ei siis mitään ultria, ellei epäillä että vauva olisi hirmu iso tms.
NLAKUULUMISET: mulla sf-mitta vaan kasvaa, vaikka vauva on jo tosi alas painunut (" pää tuntuu enää vain vähän" sanoi th). Nyt mitta oli 34 cm, kun se esikoisesta oli korkeimmillaan 32 cm. No, kuten olen sanonutkin, mielelläni ottaisin tällä kertaa yli kolmekiloisen vauvan ja jos esikko oli sen 2,9 kg rv39+3, eihän Onni ole nyt viikkoa vanhempana välttämättä kuin sen kolme kiloa. Eli sen puoleen kasvakoon rauhassa. Paino oli tällä kertaa pudonnut yli puoli kiloa, eli aika lailla tuo heittelee. Muuten kaikki ok, tosin hemppaahan täällä ei mitata läheskään joka kerta.
Lähdenpä valmistautumaan sinne kampaajalle. Ei auttanut näköjään senkään varaaminen mitään. Päivän jatkoja ja supistussäteitä kaikille =)
Kerttukasperi ja Onni rv 40+3
tää asia piti vielä vinkata yöllisistä (tai miksei muistakin) supistuksista kärsiville: sain vinkin th:lta, että jos tuntuu ettei supistukset ole riittävän tehokkaita, ne voi saada nopeammin loppumaan, jos menee oikein kuumaan suihkuun. Se rentouttaa kuulemma hyvin mahan. Viimeksi kärvistelin sen 4 tuntia yöllä noiden ei-tehokkaiden-supistusten kanssa, joten jos tuolla vinkillä saa supparit nopeammin loppumaan, niin kannattaa kokeilla!
Huomioikaa, että olen oikeasti tunnin aikaisemmassa kuin mitä tuo kirjautumisen kellonaika antaa ymmärtää. Tämä huima aikaero nimittäin...
Täällä ollaan oltu hereillä jälleen kl 06.00 saakka. Täytyy myöntää että väsymys on aivan käsinkosketeltava. Tuntuu, että saisi laittaa tulitikut silmiin, jotta pysyisivät luukut auki.
Käytiin eilen tytön kanssa testaamassa paikallisliikenteen linja-autoa. Aiemmin asuttiin niin lähellä, ettei bussilla kehdannut ajella (keskustaan 2km). Nyt on matkaa vähän enemmän, niin ajattelin, että olisi ihan hyvä tietää mitä reittiä tuo bussi menee ja miten kauan kestää jne. Tyttö oli tietenkin ihan innoissaan. Linja-autossa on niin hyvä katsella maisemia. Itselle kyyti oli hiukan tuskaista, kun möykytti niin paljon. Tyttö tuumasi, että linja-auto hyppii.
Tänään olisi neuvola ja sitten kuulen, miten jatkossa. Mies on tämän päivän reissussa, tosin vain noin 1 1/2 tunnin matkan päässä. Vähän mietin josko neuvolaan olisi parempi mennä bussilla kuin lähteä auton rattiin. JOS vaikka jotain alkaisi tapahtumaan... Alakertaa vihloo niin hitsisti, mutta supistuksia ei ole. Jos ei lasketa sitä, että maha on koko ajan ihan kivikova ja arka.
Onnittelut Mayalle! Pääsi jo unohtumaan kuka toinen ilmoitti vauvauutisia, mutta onnittelut hänellekin. Kerutus on toivottavasti pääsemässä tositoimiin. Ode ja Tuuli72 varmaan ovat samoissa tunnelmissa. Pidetään me jäljellä olevat pino pystyssä, etteivät käy nämä loppumetrit enää yhtään raskaammaksi.
Velho78 rv41+2
Juu, annetaan tämänpäiväinen synnytysvuoro Opemammalle, eniten tarvitseva saa.. :)
Meillä lastenhoito järjestyy vielä ens perjantaihin asti suht helposti ja nopeesti, et sitä ennen sopis täälläkin syntyä..
Eilen oli neuvola, ei mitään uutta sillä rintamalla.
Sit illalla kuuden aikaan alko supistelemaan ihan mukavasti n. 10-15 min välein. Tunnin jatku niin ja sit jo 5-10 min. välein. Sitä jatku vaan niin soitin yhdentoista aikaan jo lapsenvahdille et valmistautuu tulemaan meille jos tarvii. Sen jälkeen soitin jo Haikaranpesäänkin, ja toivottelivat tervetulleeksi heti kun siltä tuntuu. No, siinä sit kärvistelin ja hups, supistukset alko hiipumaan. Niinpä Yhden jälkeen kömmin minäki sänkyyn ja nukahdinki sit. Ja aamulla ei mitään. Ristiselkää joimii vaan. Harmittaa ku loppu sit kuitenki viime yönä supistukset. Nyt olin eka kerran oikeesti innossani jo, et nyt saadaan vauva.. No, tää on tätä..
Calathea 39+4
Useampi päivä on nyt jäänyt täällä väliin, ja olen aika pihalla, mitä täällä on tapahtunut. Mutta nyt tulin taas kurkkimaan kuulumisia ja kertomaan, että meillä tuhisee TYTTÖ tuossa vieressä!
Eli prinsessamme syntyi tiistai-iltana, jo koko suvun hartaasti odottamana. Vedet meni viikonloppuna ja siitä sitten vähitellen edettiin. Itse synnytys oli nopea, ja koko 3-henkinen perheemme voi hyvin. Nyt vain syödään, nukutaan ja syödään taas.
Tämän enempää en taida nyt höpötelläkään. Toivottelen kaikille masukkaille vielä tsemppiä loppumetreille!! Ja tietysti onnea jo omansa saaneille!
Terveisin Kumkwatti ja " Rusina" 3pv (3,5kg / 50cm)
Ode ja Sauanne!!!
Ode: Onko siihen siis joku este olemassa, että jos iso vauva, niin jakkaralle ei pääse? Kun itsekin olen ajatellut että sitä olis kiva kokeilla, mutta mulle on povettu nelikilosta, joten saako sen sitten unohtaa? Omituista, kun ei mitään siellä synnytryssairaalassa puhuttu.
Mulla maanantaina neuvola, ja silloin kasassa 40+5, joten saapa nähä puhutaanko mitään yliaikaiskontrolleista.. Tuskimpa, täällä ei oikein ikinä reakoida mihinkään, siltä se ainakin tuntuu....
Mäkin sain houkuteltua miehen ässäilee, tosin se on jo erittäin hankalaa, kun kaikki asennot on vaikeita. Ja lisäks tuntuu että mies ei mahu sisälle... joten tse yhdyntä ei ollut kovin nautinnollinen, onneks mies huomaavaisena hoiteli sitten muuten pisteet kotiin =) Mutta kyllä taitaa jäädä se ässä pois, kun on jo niin kömpelöä touhua... onneksi yhdessä jaksetaan nauraa sillekin =)
Ikarus