Kallein kadottamasi/hukkaamasi tavara jota et löytänyt/saanut takaisin?
Otsikossa kysymys.
Minun kallein kadottamani tavara lienee kotiavain. Olin muuttamassa uuteen kämppään ja yksi uuden kodin avaimista katosi mystisesti siinä yhteydessä. Kun tästä kämpästä muutan, vuokranantaja veloittaa joku pari-kolmesataa euroa lukkojen uudelleen sarjoittamisesta.
Kommentit (50)
Työnantajan iPad ja Visa, kun tilillä oli 90 000€
Äitini kihlajaislahjaksi saama ametistikaulakoru ja oma ylioppilaslahjaksi saamani kaulakoru katosivat kun annoin jatkuvasti pa olevan tyypin yöpyä meillä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:19"]
Työnantajan iPad ja Visa, kun tilillä oli 90 000€
[/quote]
Ou nou... Mitäs työnantaja?
Mullakin kotiavain. Vajaa 10 vuotta mäsiinä asuin ongelmitta ja kun tein hiljalleen muuttoa, niin viiko-kaks ennen avainten luovutusta se yks käyttämäni vaan hävis. Mulla oli kyllä etutaskussa reikä... nykyään on semmosen kettingin päässä.
Pradan rotsi jäi jatkoille.
Kyllä vitutti
Timanttisormus, suurella isolla kivellä. Olin viimeisilläni raskaana ja sormus oli (mielestäni) hyvässä tallessa enkä arvannut että vanhin lapseni oli käynyt korulippaalla, joka oli korkealla piirongin päällä ja johon hän ei edes yltänyt. Olihan se barbille kruunu saatava.. Sain tälläisen selityksen.
mieheni ei vieläkään ole niellyt menetystä, hintaa en tiedä korulle mutta vakuutus toi useita kymmeniä tuhansia.
Olen hukannut vihkisormuksen. Harmitti aivan vietävästi vaikkei se rahalliselta arvolta ollut "kuin" 1000€ luokkaa. Olin suunnitellut vieväni sen pienennettäväksi jo pidemmän aikaa ja sitten se olikin hävinnyt. En ymmärrä, talvella otin hanskan pois kädestä ja se oli hävinnyt.
Mullakin hukkui kotiavain, mutta kun muutin pois niin sanoin vaan että tippui mökillä järveen niin ei tarvinnut lukkoja ryhtyä vaihtelevaa :D
Itselläni kallein kadottamani tavara on puhelin, arvo n. 500e
Rippilahjaksi 15-veenä saatu naisten polkupyörä, joka oli ollut mulla 10 vuotta ja oli jo vähän kärsinyt rämä. Jätin sen lukittuna ulos, kun tulin juhannustansseihin. Noh, kotiin lähtiessä ei vaan löytynyt mistään. Piti kävellä yöllä 11 km. Ei ollut taksirahaa eikä saattajaa. Onneksi oli sentään lenkkarit repussa, olin alunperin suunnitellut jättäväni ne kotiin ja polkevani korkkarit jalassa. Otti ankarasti kalloon. Kellekähän sekin ruosteinen rämä kelpasi...siinä ei vaihteistakaan toiminut kuin kolmonen ja ykkönen.
Kullattu rannekello, hinta aikoinaan 1500 mk. Sain sen takaisin 10 vuotta myöhemmin, kun löytäjä palautti sen kelloon kaiverretun nimen perusteella.
Korviin valetut korvatulpat, hinta n.200€. Ainut selitys, minkä olen keksinyt, oli se, että ne on ollut laukussa samassa taskussa autonavaimien kanssa, ja jossain kaupungilla sitten oon ottanut avaimet, ja samalla tulpat on kotelossaan lentänyt ulos. Ei nyt superkallis menetys, mutta köyhälle muusikko-opiskelijalle sitäkin tärkeemmät.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 01:53"]Timanttisormus, suurella isolla kivellä. Olin viimeisilläni raskaana ja sormus oli (mielestäni) hyvässä tallessa enkä arvannut että vanhin lapseni oli käynyt korulippaalla, joka oli korkealla piirongin päällä ja johon hän ei edes yltänyt. Olihan se barbille kruunu saatava.. Sain tälläisen selityksen.
mieheni ei vieläkään ole niellyt menetystä, hintaa en tiedä korulle mutta vakuutus toi useita kymmeniä tuhansia.
[/quote]
Mä en nyt älynnyt, mitä se lapsi sille sormukselle oikein teki?
Autonavain (uusi maksaa kuulemma useampi sata EUR); digikamera (samoin); Lululemon joogahousut (noin 100 EUR).
Urheilurintsikat unohdin kerran salille, oli ne Absocker merkkiset vai mikä lie nyt se merkki. En kyllä ymmärrä kuka halusi hikiset urheilurintsikat... Ei niitä ikinä sieltä jälkeenpäin löytynyt, vaikka häviämisen huomasin noin puol tuntia kun olin salilta lähtenyt.
Joskus yläasteaikana unohdin juuri ostetun farkkuhameen muovibussissa linja-autoon. Joku oli sen hoksannutkin ja tuonut auton etuosaan, josta se sitten oli kuulemma hävinnyt. Maksoi 50 €, joka silloin oli kyllä ikävä menetys.
Viime viikonloppuna katosi vanha rämä pyörä, mutta sen löysin sadan metrin päästä. Pyörän uusiminen oli käynyt mielessä, mutta vielä ei tarvikaan lähteä pyöräkaupoille.
Minäkin olen joutunut maksamaan uudelleen sarjoituksen. Kalliimpi oli kuitenkin varastettu pyörä, lähes uusi Tunturi. Opiskelijalle se oli aika v-mäinen tilanne.