Kallein kadottamasi/hukkaamasi tavara jota et löytänyt/saanut takaisin?
Otsikossa kysymys.
Minun kallein kadottamani tavara lienee kotiavain. Olin muuttamassa uuteen kämppään ja yksi uuden kodin avaimista katosi mystisesti siinä yhteydessä. Kun tästä kämpästä muutan, vuokranantaja veloittaa joku pari-kolmesataa euroa lukkojen uudelleen sarjoittamisesta.
Kommentit (50)
Mulla ei ole kadonnut läheskään mitään yhtä kallista (rahallisesti) kuin mitä muilla, mutta yhden sarjakuvakirjan kohtalo mietityttää edelleen. Katosi yhden muuton yhteydessä, vaikka olin ihan satavarmasti sen pakannut muiden kirjojen ohella laatikkoonsa. Oletettiin, että se on sitten vahingossa mennyt kellariin, mutta uusimman muuton yhteydessä ei ole vieläkään löytynyt.
Kyseessä on kuitenkin vain kirja, jollaisen löytää ihan mistä vaan kirjakaupasta, eniten korpeaa se, että kirjassa oli ko. kirjan taiteilijan nimmari ja pieni piirros + kirjan välissä yhden toisen sarjakuvataiteilijan piirtämä piirros (vartavasten minulle piirretty). Onneksi kyseessä suomalaiset sarjakuvataiteilijat, eiköhän heitä nyt sarjisfestareilla ja kirjamessuilla vielä näy.
edesmenneen mummini ostama rippiristi :( en ole uskonnollinen, mutta.. lapsuuskodista pois muuttaessa se hukkui johonkin
Vihkisormus. Putosi somestani jonnekin kodin ja leikkipuiston välillä. Ei mitään muistikuvaa milloin olin sen viimeksi nähnyt sormessani, mutta se tunne kun puistossa yhtäkkiä huomaa ettei sitä ole enää. Kauhu ja paniikki. Etsin joka paikasta ja kävin säännöllisesti poliisim löytötavaroista kysymässä. Mies hankki uuden noin puolen vuoden etsimisen jälkeen.
Joku horo varasti mun unohtuneen meikkipussin vessasta yläasteella :-(
Tää ei oo mikään kallis asia, mutta tulipa mieleen tässä näitä lukiessa vanha juttu lapsuudesta, ehkä 15 vuoden takaa. Olin uimahallissa, ja kun poislähtiessä otin vaatteita pukukaapista, oli kaapin ylähyllylle ilmestynyt muovinen hiuspanta. Se oli aivan siinä hyllyn reunalla ja ihan näkyvissä, mutta jostain syystä en ollut nähnyt sitä vaatteita kaappiin laittaessani. Ihan, kuin joku olisi sen laittanut siihen sillävälin, kun olin itse uimassa, vaikka kaappi olikin koko ajan lukossa. Hetken sitä ihmettelin, ja päätin lopulta laittaa omaan päähäni, ja otin siis mukaan (olin silloin siis lapsi, enää en näin toimisi).
Oudoin juttu tulee kuitenkin tässä. Seuraavana päivänä laitoin pannan päähäni kouluun. Sinä päivänä oli luistelua, ja luistelutunnin ajaksi laitoin pannan kassiini ja jätin pukuhuoneeseen. Kun tunnin jälkeen menin pukkariin ottamaan luistimia pois, sitä pantaa ei löytynytkään enää mistään. Parin kaverin kanssa konttailtiin penkkien alla ja etsittiin, mutta ei löytynyt mistään. Yhtä yllättäen, kuin se ilmestyi, niin se katosi. Luultavasti tälle on olemassa ihan yksinkertainen selitys, mutta silti aina jotenkin ihmetyttää tuo juttu.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:39"]Christian Diorin timantein koristeltu kello, Dubaista ostettu ja maksoi silloin noin 1300 euroa. Se kello sitten vain hävisi ranteesta. Olin silloin viimeisilläni raskaana. En tiedä, nyysikö joku todella taitava varas sen vai putosiko se, koska kellon varmuusketju oli ollut rikki jo viikkoja, enkä ollut tyhmyyksissäni korjauttanut sitä. No, siihen aikaan mulla oli paljon parempi taloudellinen tilanne, eikä kellon menetys juuri sillä hetkellä aivan armottomasti nyppinyt, varsinkin kun oli juuri vauva tulossa ja muuta ajateltavaa. Nyt tietysti harmittaa, kun työttömänä kituutan.
[/quote]
Eli olisit nyt myynyt sen?
Kultainen kaulaketju katosi mystisesti muuton yhteydessä.
Auton toinen avain katosi myös joskus aivan kummallisella tavalla, hävisi vain yhtäkkiä jonnekin. Uuden teettäminen olisi maksanut paljon, joten kituutettiin yhdellä.
Eikö iPadista saa synkattua tietoja mihinkään pilvipalveluun vai miten tiedot olivat vain siinä padissa? Varmasti inhottava tilanne!