Muumimaailmassa havainnoitua: 9/10 leikki-ikäisten äideistä on
LÄSKEJÄ. Siis selkeästi ylipainoisia. Kunnon makkarat vyötäröllä ja iso perse. Ja kyse ei siis ollut pikkuvauvojen äideistä vaan niistä, joiden olisi luullut jo pääsevän raskaukiloista eroon. Karseaa katsottavaa. Ja sitten kun sen yhden hoikan välillä näki, teki mieli nostaa hattua.
Mitä mättöä tämä kansa vetää päivästä toiseen? abc-paskaa ja hesen hamppareita vai mitä? Entä missä itsekuri ja itsestä huolehtiminen?!Terveydenhuollon kulut tulee olemaan 20-30 v.päästä aikamoiset, kun tämä läskiväki alkaa kunnolla sairastaa elintasosairauksiaan...
Ps. Aika monta oli ylipainoista isää JA lastakin. Sääliksi kävi...
Kommentit (202)
Onko maaseudulla sitten enemmän ylipainoisia ihmisiä? Toki Helsingissäkin on ylipainoisia, mutta ei ikinä niin paljon, että olisin erityisesti kiinnittänyt huomiota. Lapseni luokalla ei myöskään ole yhtäkään ylipainoista lasta...
Minäkin olen huomannut samaa. Miksi lapsetkin pitää lihottaa?
Minä olin tiistaina Muumimaailmassa ja silmiin sattui joidenkin mammojen nyppylänivuset.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.
[/quote]
Kyllä ne kummasti muualla maailmassa jaksaa. Katsopa esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia äitejä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"]Minä olin tiistaina Muumimaailmassa ja silmiin sattui joidenkin mammojen nyppylänivuset.
[/quote]
Mitä on nyppylänivuset?
Etelä-Euroopassa lomaillessa huomasin että siellä naiset ovat keskimäärin paljon hoikempia kuin Suomessa. Surullista.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:59"]
Olin viime viikolla muumimaailmassa enkä kyllä tehnyt samaa huomiota. Sen mihin kyllä kiinnitin huomiota on nuorten äitien epämiellyttävät tatuoinnit.
[/quote]
Mahtavaa! Kohta päästään Muumimaailmaan! Olen läski, melkoisen tatuoitu ja vielä surkea yksinhuoltajakin. Heti, kun muutin pois Helsingistä niin paino lähti nousuun. Ei täällä maalla ole muuta tekemistä kuin jatkuvasti vinguttaa jääkaapin ovea. Helsingissä sentään pysty kyttäilemään muiden elämää ylemmyydentunnoissaan. Pitääkin muuttaa takas.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:05"]Aikansa kutakin. Pienten lasten kanssa kaikki ei jaksa huolehtia itsestään erinäisistä syistä. Kyllä niistä upeita naisia kuoriutuu muutaman vuoden kuluttua. Kokemusta on.
[/quote]
Kyllä ne kummasti muualla maailmassa jaksaa. Katsopa esimerkiksi ranskalaisia ja italialaisia äitejä.
[/quote]
Veikkaan että ranskalaisilla ja italialaislla äideillä on enemmän apua saatavana lasten hoidossa, tai sitten he eivät paiski kahta hommaa samalla kuten Suomessa, eli ovat työelämässä täysillä mukana ja hoitavat kodin ja lapset vapaa-ajalla. En tosin tiedä, en tunne kyseisen maan äitejä. Italialaiset lapset kuulemma ovat tutkimusten mukaan kuitenkin huolestuttavasti lihoneet.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:55"]
Eihän nyt 42 ole läski! Normi kokoa taitaa suomalaisen naisten vartaloissa olla:)
mua ei niinkään lihavuus haittaa mutta tyylitön pukeutuminen sattuu silmiin, leggarit, crocsit ja joku kauhtunut paituli joka muistuttaa lähinnä yöpaitaa:( tai toppi ja ne rintsikan olkaimet näkyy...
[/quote]
Siitä huolimatta että lihavuus on alkanut yleistyä siinä määrin, että sitä voidaan pian nimittää normaaliksi, ei se silti muuta lihavaa hoikaksi. Lihavuutta kun ei määritellä siten, että verrataan yhtä lihavaa toiseen, vaan silmämääräisesti katsomalla, mitä vyötäröllä ja lapaluiden päällä hyllyy.
Ihanaa! Tiesin, mitä tekstissä lukee! Olen niin ilahtunut siitä, että puhun täysin sujuvaa vauvaveppiä.
Onko 42 muka vielä normaali koko? Oma kokonu on 36, 10 vuotta sitten ennen lapsia kokoni oli 34. Ikää minulla on 35 ja kolme lasta 10, 8 ja 6 vuotiaat.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:38"]
Onko 42 muka vielä normaali koko? Oma kokonu on 36, 10 vuotta sitten ennen lapsia kokoni oli 34. Ikää minulla on 35 ja kolme lasta 10, 8 ja 6 vuotiaat.
[/quote]
Ja pituutta huikeat 160 cm?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:38"]
[/quote]
Ja pituutta huikeat 160 cm?
[/quote]
168, onko sillä niin suurta merkitystä?
Oliks tää nyt joku niistä kisoista? Kuka on hoikin, kenellä oli pahin synnytys, kenen lapsi oppi lukemaan ekana...
Läskit av-mammat taas loukkaantuu, kun joku kertoo totuuden
No eihän jossain Muumimaailmassa käy kuin läskit wt-mammat tai muuten vain wt-mammat. Mulle ei tulisi ikinä mielenkään lähteä Muumimaailmaan. Ok, olen helsinkiläinen ja emme omista autoa. Mutta mieluummin vaikka Bulgarian Sunny Beachille kuin jonnekin landelle Naantaliin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:53"]
Läskit av-mammat taas loukkaantuu, kun joku kertoo totuuden
[/quote]
:D Kyllä siihen loukkaamiseen tarvitaan pikkasen enemmän. Totuushan on, että ylipaino tappaa kolmansissa maissa jengiä nykyään enemmän kuin koskaan ja väärältähän se tuntuu, kun toisaalla kuollaan nälänhätään. Mutta jokainen joka on käynyt muitakin kuin elämänkouluja ymmärtää varmasti myös mitkä syyt tähän vitsaukseen ovat johtaneet. Mua lähinnä huvittaa nää kommentit täällä ja kun uni ei tuu niin hauska lukea miten pienestä se omakin itsetunto on kiinni. Mä voisin sit vaikka alkaa tuomitseen jengiä, ketkä juo alkoholia. Eiks heillä ole mitään itsekuria? Ällöttävän näköstä, kun nainen on humalassa. Turha tänne on kenenkään mitään kommentoida, kun mikään ei kuitenkaan mene perille. Mutta hauskaahan tää on. Löytyy ne aidot WT:t helposti. Eli just te ketkä luulette, että ette oo!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 23:57"]
Mutta mieluummin vaikka Bulgarian Sunny Beachille kuin jonnekin landelle Naantaliin.
[/quote]
En pysty lopettaan nauramista!!!
Sama huomio Linnanmäeltä. Ja esiteini-ikäiset lapset vasta painavilta näyttivät. Anteeksi vaan, kun itse asun Helsingissä ja pisti silmään ehkä siksi että Lintsillä paljon porukkaa muualta Suomesta.