Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitaja on usein veemäinen ja epäystävällinen?

Vierailija
16.07.2014 |

Tuntuu, että monet hoitsut ovat täysin väärällä alalla. Ihmissuhdetaitoja tuskin lainkaan ja muita terveydenhuollon työntekijöitä pidetään idiootteina ja osaamattomina. Itse ollaan niin erinomaisia kaikessa ja luullaan olevansa parempia hoitamaan jopa lääkärin hommat kuin itse lääkärit.

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]

Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

:D Ihan naurattaa kuinka tällä viestillä vain vahvistit otsikon väittämää!

[/quote]

Tiesitkö, että av:lla voi kirjoittaa anonyymisti. Voi myös esiintyä esim. sairaanhoitajana olematta sellainen oikeasti.

[/quote]

viestin kirjoittaja ei ole edes väittänyt olevansa sairaanhoitaja.

Vierailija
142/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajissa on paljon narsisteja ja sadisteja. Absoluuttinen valta potilaaseen kiehtoo heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä lähihoitajat tekevät suurimman osan siistä työstä, mikä oli aiemmin sairaanhoitajien työtä. Ei ole enää mitään järkeä ottaa kallispalkkaista sairaanhoitajaa pesemään potilaita, pistämään insuliineja subcutaanisesti tai hoitamaan säärihaavoja. Lähihoitajat osaavat tehdä ne. Pienellä työpaikkakoulutuksella lähärit myös katetroivat, pistävät im jne. Sairaaloissa on varmasti amanuensseja, jotka voivat pistää iv tai senkin voi aika pienellä panostuksella opettaa lähihoitajalle. 

Jos tässä yhteiskunnassa haluttaisiiin olla järkeviä, niin todellakin kannattaisi miettiä, missä yksiköissä tuo hoitajan ja lääkärin välimuoto eli sairaanhoitaja on oikeasti tarpeellinen ja missä pärjättäisiin ihan vaan lähihoitajien ja lääkäreiden kesken.

Vierailija
144/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]

Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

:D Ihan naurattaa kuinka tällä viestillä vain vahvistit otsikon väittämää!

[/quote]

Tämä on ilmeisesti se sama hoitsu joka kertoi edellisessä sh-ketjussa joitain viikkoja sitten, että hoitajat nauravat potilaille ja haukkuvat/nimittelevät heitä kahvihuoneessa minkä ehtivät. Kun tätä hänen mukaansa täysin yleistä käytäntöä kyseenalaistettiin ja kritisoitiin vastauksissa, niin tyyppi haukkui jokaisen vastaajan erikseen lyttyyn erittäin aggressiivisesti.

Varsinainen Nurse Ratched...

Vierailija
145/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:50"]

Tänä päivänä lähihoitajat tekevät suurimman osan siistä työstä, mikä oli aiemmin sairaanhoitajien työtä. Ei ole enää mitään järkeä ottaa kallispalkkaista sairaanhoitajaa pesemään potilaita, pistämään insuliineja subcutaanisesti tai hoitamaan säärihaavoja. Lähihoitajat osaavat tehdä ne. Pienellä työpaikkakoulutuksella lähärit myös katetroivat, pistävät im jne. Sairaaloissa on varmasti amanuensseja, jotka voivat pistää iv tai senkin voi aika pienellä panostuksella opettaa lähihoitajalle. 

Jos tässä yhteiskunnassa haluttaisiiin olla järkeviä, niin todellakin kannattaisi miettiä, missä yksiköissä tuo hoitajan ja lääkärin välimuoto eli sairaanhoitaja on oikeasti tarpeellinen ja missä pärjättäisiin ihan vaan lähihoitajien ja lääkäreiden kesken.

[/quote]

Vastaavasti lääkäreiltä on siirtynyt työtehtäviä sairaanhoitajille.

Vierailija
146/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:50"]

Sairaanhoitajissa on paljon narsisteja ja sadisteja. Absoluuttinen valta potilaaseen kiehtoo heitä.

[/quote]

Todellakintodellakintodellakin.

Vierailija
147/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä kaikki johtuu aikalailla kiireestä :/ Osastoilla ja päivystyksessä ainakin.. Pelkällä kutsumuksella hoitotyötä ei tehdä, eikä niinkään kyllä palkalla. Tarvitaan kovaa päätä ja myös kykyä "jättää taakseen" rankat kohtalot ym. Tottakai tässä työssä osa kyynistyy, ei sympatiat riitä kaikille. Se jolla riittää, niin jää sairaslomalle burn outin takia. Ja säästöjä tehdään liian paljon! 

Vierailija
148/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:35"]Itselläni kokemus viime viikolta. Multa murtui nilkka kunnolla ja vietiin ambulanssilla päivystykseen.

Makasin siellä jossain pedillä ja pyysin alusastiaa, kun en pääse veskiin. Pyysin sitä toisen kerran, kolmannenkin kerran, eikä tuotu. Neljännellä kerralla sanoin, että nyt tulee pissit petiin, jos sitä astiaa ei tuoda. No, se sitten tuotiin mulle ja tökkäistiin äkäisenä kovakouraisesti paikoilleen - täysin vinoon. En sitä ehtinyt suoristamaan, kun pissa jo tuli - suurin osa petiin.

Yritin siinä sitten kiinnittää sh:n huomiota, että veisi sen astian pois ja onnistuisiko saada kuivat vaatteet ja peti, jos siinä kauankin joudun olemaan. Ei onnistunut enää neljännelläkään pyynnöllä. Lopuksi toinen sh vaan tuhahti mulle, että turhaan vaihdetaan, kun sä menet ihan pian rontgeniin. Just joo. Antoivat mun maata siinä märässä sängyssä kolme tuntia.

[/quote]

kauhee show ollu sulla ton nilkan murtumisen takia.

Vierailija
149/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:35"]Itselläni kokemus viime viikolta. Multa murtui nilkka kunnolla ja vietiin ambulanssilla päivystykseen.

Makasin siellä jossain pedillä ja pyysin alusastiaa, kun en pääse veskiin. Pyysin sitä toisen kerran, kolmannenkin kerran, eikä tuotu. Neljännellä kerralla sanoin, että nyt tulee pissit petiin, jos sitä astiaa ei tuoda. No, se sitten tuotiin mulle ja tökkäistiin äkäisenä kovakouraisesti paikoilleen - täysin vinoon. En sitä ehtinyt suoristamaan, kun pissa jo tuli - suurin osa petiin.

Yritin siinä sitten kiinnittää sh:n huomiota, että veisi sen astian pois ja onnistuisiko saada kuivat vaatteet ja peti, jos siinä kauankin joudun olemaan. Ei onnistunut enää neljännelläkään pyynnöllä. Lopuksi toinen sh vaan tuhahti mulle, että turhaan vaihdetaan, kun sä menet ihan pian rontgeniin. Just joo. Antoivat mun maata siinä märässä sängyssä kolme tuntia.

[/quote]

[/quote]

Minä myös mietin, että miksei se mennyt vessaan?

Vierailija
150/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hoitohenkilönkunnan syytä kaikki.. Kun on kipeä/sairas, niin syytetään siitä hoitajia, ketä muutakaan? Turha edes kysyä mitä kuuluu, kun haistatetaan anyway vitut. 

Vierailija
151/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

Olen laittanut kanyylin potilaalle pikaisella ohjeistuksella ilman koulutusta sh:ksi. Toki on paljon asioita, joita sairaanhoitajille opetetaan, mutta lääkäreille yms. ei, mutta sama homma se on toisinpäinkin. Monet sh:t ovat täysin avuttomia verinäytteen ottajia, kun taas labrahoitajat osaavat sen parhaiten. Toisaalta diagnoosin osaa tehdä vain lääkäri, jos kyse on jostain harvinaisemmasta kuin esim. flunssa. Kaikkia terveydenhuollon osaajia siis tarvitaan ja yhdessä luodaan kokonaisuus, jonka avulla henkiä pelastuu. Eli sori vaan, taidat nyt itse luulla itsestäsi liikoja!

En myöskään kutsuisi potilaita paskiaisiksi. Ei ole helppoa olla sairas ja joutua muiden hoidettavaksi. Sh:n työ on myös asiakaspalvelua, jossa asiakasta tulee kohdella kunnioituksella vituttaisi se sitten miten paljon tahansa! Kotona voikin sitten relata ja unohtaa työasiat.

ap

[/quote]

Siis minkä alan ihminen oikein olet, kun tuikit potilaita piikeillä ilmeisesti ilman vaadittavaa koulutusta.

[/quote] D olen laittanut ilman koulutustaD

[/quote]

Miksi? Mitä työtä teet?

[/quote] kuka?

[/quote]

Kanyylin ilman koulutusta laittanut

Vierailija
152/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:24"]

Enpä minäkään montaa ystävällistä sh:jaa ole tavannut.

Taas kerran tänään ärsytti: kävin eilen lääkärillä, verenpaineet pilvissä. Lääkäri sanoi, että mun pitää mennä tänä aamuna sairaanhoitajalle, joka mittaa multa verenpaineet ja sieltä heti tarvittaessa hänen vastaanotollensa.

No, menin sitten sh:lle, ja sanoin, että lääkäri käski mittauttamaan tänä aamuna teillä verenpaineen. Sh tokaisi mulle, että tuolla on tuo omahoitopiste ja siellä mittari, mene sinne. Ei meillä ole aikaa mitata. Siihen sitten totesin uudelleen, että juurihan sanoin, että lääkäri käski tulla sh:lle siksi, että menen tarvittaessa tälle samalle lääkärille samantien.

Pitkin hampain mittasi ja paineet taas pilvissä. Sh siinä vähän säikähtikin niitä lukemia. Pääsin lääkärille samantien, jouduin ottamaan lääkettä heti ja makailemaan terveysasemalla jonkun aikaa.

Pikku juttuhan tämä, mutten tajua miksi sh inttää asiasta.

[/quote]

Ehkä siksi, että pystyt itsekin ottamaan verenpaineesi. Siksi se piste siellä on! Herranjumala, miten kummallista sakkia tässäkin ketjussa.

[/quote]

No mä kuule sairaanhoitajana voisin ihan itse kirjoittaa itselleni reseptitkin, mutta jostain kumman syystä mun pitää odottaa, että joku lekuri ne kirjoittaa. Jos lääkäri sanoo potilaalle, että hoitaja mittaa verenpaineen, niin sitten hoitaja mittaa verenpaineen. Kuuluu sun toimeenkuvaasi, jos et ole sattunut vielä huomaamaan. Tosin paljonhan hoiitsujen työssä on nykyisin sellaista, minkä voisi automatisoida. Ja siten vähentään hoitajien määrää.

[/quote]

Siis oletko sairaanhoitaja, joka ei viitsi itse mitata itseltään verenpainetta. Auta armias...

Vierailija
153/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin sosiaali- ja terveysalalla HOITOTYÖN koulutusohjelmassa sairaanhoitajaksi. En asiakaspalvelua, mutta tottakai pyrin olemaan tilanteessa kuin tilanteessa asiallinen ja ystävällinen. Tuo 5-6 potilasta on vielä aika vähän, mulla öisin 10-11. Kymmenen tunnin yövuoron kuuntelin huorittelua ja haistattelua yhdeltä potilaalta (nuori kotona asuva ihminen), joten hänen saamansa hoitp ei välttämättä ollut niin aurinkoista kuin klttien mummeleiden, vaan viileän asiallista. Enkä tästä suostu todellakaan missään määrin kokemaan huonoa omaatuntoa. Joskus on potilaallalin peiliin katsomisen paikka, ihmisiä mekin olemme.

T.vielä yksi sh AMK

Vierailija
154/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:32"]

hoitsuille pitäisi muistuttaa että potilas on heidän asiakkaansa..

[/quote]

Kannattaa seuraavalla kerralla muistuttaa. Ja sitten vielä kertoa, miten juuri SINÄ maksat hänen palkkansa verorahojen muodossa. Varmasti auttaa saamaan hyvää palvelua.

[/quote]

Te jotka menette kertomaan että maksatte verorahoillanne jonkun palkan, sairastamisenne maksaa niin pitkän pennin yhteiskunnalle.

Odottaisin oikein milloin sairastamisesta joutuu maksamaan oikeat kulut mitä niistä koituu. Moni valitus loppuisi. Varmaan löytyisi oma-aloitteisuutta seurata itse omaa verenpainettaan ja elämäntapojaan.

Vierailija
155/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mikään somaattinen sairaus ( eikä oikeastaan psykiatrisetkaan) oikeuta asiattomaan käytökseen potilailla. Kyllä sitä pitää olla asiallinen vaikka sairaus onkin rankka. Eihän se hoitajan vika ole, että potilaalle on tullut syöpä tai diabetes. Minä kyllä pystyin olemaan kiltti ja rauhallinen hoitohenkilökunnalle koko syöpähoitojen ajan, vaikka tauti olikin hyvin rankka sekä fyysisesti että henkisesti. Parhaansa he vaan yrittävät. Ymmärrän myöskin, ettei hoitaja voi sekunnissa olla paikalla kun soittaa sitä soittokelloa.

Olen myös törmännyt epäasiallisiin hoitajiin. Sen huonon käytöksen huomaa todella helposti. Voi olla että hoitajalla silloin on itsellään ongelmia. Siihen pitäisi puuttua välittömästi, koska eihän hoitaja voi purkaa omaa huonoa oloa potilaisiin  T: syövän sairastanut ja hoitajille kiitollinen potilas

Vierailija
156/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

No tuo on aika keljua että oot joutunut pissaisilla lakanoilla röntgeniin, mutta mikset käynyt vessassa? Mulla on murtunut nilkka ja molemmat jalkapöydät ja ihan hyvin nilkutin vessaan.

Vierailija
157/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys ei maksa mitään.

Vierailija
158/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:30"]

Periaatteessa mikään somaattinen sairaus ( eikä oikeastaan psykiatrisetkaan) oikeuta asiattomaan käytökseen potilailla. Kyllä sitä pitää olla asiallinen vaikka sairaus onkin rankka. Eihän se hoitajan vika ole, että potilaalle on tullut syöpä tai diabetes. Minä kyllä pystyin olemaan kiltti ja rauhallinen hoitohenkilökunnalle koko syöpähoitojen ajan, vaikka tauti olikin hyvin rankka sekä fyysisesti että henkisesti. Parhaansa he vaan yrittävät. Ymmärrän myöskin, ettei hoitaja voi sekunnissa olla paikalla kun soittaa sitä soittokelloa.

Olen myös törmännyt epäasiallisiin hoitajiin. Sen huonon käytöksen huomaa todella helposti. Voi olla että hoitajalla silloin on itsellään ongelmia. Siihen pitäisi puuttua välittömästi, koska eihän hoitaja voi purkaa omaa huonoa oloa potilaisiin  T: syövän sairastanut ja hoitajille kiitollinen potilas

[/quote

Epäasiallisia hoitajiakin varmasti löytyy, mutta hatunnosto sinulle että päihitit syövän ja olit vielä asiallinen potilas!

Vierailija
159/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat tekevät tärkeää työtä. En ole koskaan tavannut epäystävällistä Sairaanhoitajaa. Olen ollut elämäni aikana 4 kertaa sairaalassa ja kerran saanut lapsen.

Vierailija
160/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 19:30"]

No tuo on aika keljua että oot joutunut pissaisilla lakanoilla röntgeniin, mutta mikset käynyt vessassa? Mulla on murtunut nilkka ja molemmat jalkapöydät ja ihan hyvin nilkutin vessaan.

[/quote]

Onnittelut! Mitalisi on postissa.