Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitaja on usein veemäinen ja epäystävällinen?

Vierailija
16.07.2014 |

Tuntuu, että monet hoitsut ovat täysin väärällä alalla. Ihmissuhdetaitoja tuskin lainkaan ja muita terveydenhuollon työntekijöitä pidetään idiootteina ja osaamattomina. Itse ollaan niin erinomaisia kaikessa ja luullaan olevansa parempia hoitamaan jopa lääkärin hommat kuin itse lääkärit.

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Arvelisin syyksi:

- kiire

- naisvaltainen ala, kanalauman keskinäinen nokittelu osastolla ja sen aiheuttama yleinen kireä tunnelma

- ollaan niiiiiin koulutettuja ja tietäväisiä, päihitetään tiedoissa ja taidoissa omasta mielestä mennen tullen lääkärit ja varsinkin kaikki muut

- ei kuunnella potilasta, runtataan systeemit ja hoidot läpi tyylillä "näin on aina ennenkin tehty/ollut asiat"

- katkeruus sairaalan hierarkiaa kohtaan

- katkeruus palkkaan

- katkeruus työaikoihin (jotka ilmeisesti tulee aina yllätyksenä...?)

- tarve saada päteä, pönkittää omaa tärkeyttä (eikö saa kotona loistaa vai onko joku alemmuuskompleksi?)

- tympeät ja kiittämättömät potilaat

Vierailija
62/183 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille Huom! Shlla ei ole oikeutta antaa lääkärin kirjoittamaa diagnoosia, vaan lääkärin pitää siitä ensin itse kertoa.. Onhan se ilkeetä, että itse tietää että esim potilas sairastaa syöpää, mutta ei saa kertoa vaikka potilas kysyy, vaan lääkäri kertoo ensin ja tulkitsee tutkimusvastaukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiire töissä, kun on liian vähän henkilökuntaa ja siksi hermot kireällä

tai

- sopimattomia ihmisten kanssa työskentelemiseen

Vierailija
64/183 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät enää voi saada lääkäreitä haaviinsa. Naislääkärit nappaavat heidät. Ja joutuvat tyytymään kauppa-apulaisiin, rakennusapumiehiin ja leipureihin.

Vierailija
65/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Luulen että ovat leipiintyneitä työhönsä ja kotonakin lapset vain kiukkuavat ja ukko kääntää kylkeä. Mukavia sairaanhoitajia on harvassa. 

Vierailija
66/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas työ ja huono palkka. Kyllä minuakin vituttais.

Vierailija
67/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:03"]

Raskas työ ja huono palkka. Kyllä minuakin vituttais.

[/quote]

Kaikilla ei edes työtä ole! Ei tuo oikeutta olemaan ilkeä sairaille ihmisille (potilaille).

Vierailija
68/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile itse sillä palkalla kantaa vastuu potilaan hengestä niin ehkä ymmärrät. Ainakin kerran kuussa hämmästelet omaa tyhmyyttäsi, kun olet taas kuukauden tehnyt sitä työtä naurettavalla palkalla.

Vierailija
69/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi palkka kuin esim. lähihoitajalla. Lähihoitajat ovat kokemukseni mukaan aina olleet leppoisampia kuu sht. Voin olla toki väärässäkin. Sitä paitsi miksi kukaan opiskelisi yli kolme vuotta ammattiin, joka on omasta mielestä huonopalkkainen ja työ liian raskasta hoitaa... Ei mene jakeluun.

Vierailija
70/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jännää, kun ihminen ei vielä opiskellessakaan tajua sitä, että tuleva työ ei tule miellyttämään. Ihan turha valittaa. Ammatin vaihtoon, mars!

Vierailija
71/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väittäisin, että kyse on koulu-uudistuksesta. Siis siitä 90-luvulla tapahtuneesta muutoksesta, kun opistot muutettiin ammattikorkeakouluiksi. Aiemmin sairaanhoitajaksi haluavilla piti olla ainakin jonkinlainen kutsumus eikä tarvinnut olle tippaakaan mitään tieteellisiä tavoitteita. Sitten keksittiin hoitotiede yliopisotihin ja ammattikorkeakoulut sairaanhoito-opistojen tilalle. Korkeakoulututkinto oli toki hienompi kuin mikään opistotutkinto ja alalle alkoi hakeutua niitäkin, joilla ei ollut enää minkäänlaista kutsumusta. Kutsumus, pyh, eihän sillä elä. Joten nyt meillä on liuta kokeakoulutettuja, joita inhottaa upottaa kätensä potilaan paskavaippaan tai pitää kaarimaljaa oksentavan potilaan suun edessä. Tuon homman kun voisi hoitaa opistotutkinnollakin.

Vierailija
72/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmenittäin sairaanhoitajia ja äkkiä miettimällä vain yksi näistä on epäystävällinen ja epäempaattinen. Aloittajaan varmaan pätee sanonta, niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.

Vierailija
73/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]

Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

Kaikenlaista sitä joutuu lukemaan.

Vierailija
74/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tavannut poikkeuksetta mukavia ja kilttejä sairaanhoitajia. Ehkä en asia tarpeeksi sairaaloissa kun ei ole ilkeää sairaanhoitajaa vielä tielle osunut. Muistuttaisin vielä että kannattaa katsoa peiliin ennen kuin haukkuu kaikki sairaanhoitajat veemäisiksi akoiksi. 

Vierailija
75/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on ihan päinvastaiset kokemukset sairaanhoitajista! Kaikki ollut tosi ystävällisiä, avoimia ja iloisia.

Vierailija
76/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaketju! Voi miten virkistävää ja tuoretta!

Vierailija
77/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]

Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

Kaikenlaista sitä joutuu lukemaan.

[/quote]

lopeta se ongelmiesi projisointi muhun ja pidä huoli omista asioista. T. 9

Vierailija
78/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:11"]Ongelmana ovat itsestään liikoja luulevat lääkärit ja potilaanpaskiaiset. Sairaanhoitajilla on kokonaisvaltainen koulutus potilaan hoitoon, lääkärit taas ovat opiskelleet lähinnä biokemiaa ym. turhaa. Yrittäppä ite laittaa kanyyli tai suppositorio itselles lehmä!

[/quote]

Olen laittanut kanyylin potilaalle pikaisella ohjeistuksella ilman koulutusta sh:ksi. Toki on paljon asioita, joita sairaanhoitajille opetetaan, mutta lääkäreille yms. ei, mutta sama homma se on toisinpäinkin. Monet sh:t ovat täysin avuttomia verinäytteen ottajia, kun taas labrahoitajat osaavat sen parhaiten. Toisaalta diagnoosin osaa tehdä vain lääkäri, jos kyse on jostain harvinaisemmasta kuin esim. flunssa. Kaikkia terveydenhuollon osaajia siis tarvitaan ja yhdessä luodaan kokonaisuus, jonka avulla henkiä pelastuu. Eli sori vaan, taidat nyt itse luulla itsestäsi liikoja!

En myöskään kutsuisi potilaita paskiaisiksi. Ei ole helppoa olla sairas ja joutua muiden hoidettavaksi. Sh:n työ on myös asiakaspalvelua, jossa asiakasta tulee kohdella kunnioituksella vituttaisi se sitten miten paljon tahansa! Kotona voikin sitten relata ja unohtaa työasiat.

ap

Vierailija
79/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:15"]Itse olen tavannut poikkeuksetta mukavia ja kilttejä sairaanhoitajia. Ehkä en asia tarpeeksi sairaaloissa kun ei ole ilkeää sairaanhoitajaa vielä tielle osunut. Muistuttaisin vielä että kannattaa katsoa peiliin ennen kuin haukkuu kaikki sairaanhoitajat veemäisiksi akoiksi. 

[/quote]

En haukkunut kaikkia. Sitä paitsi eivät asiakkaat aina kuule sitä paskan määrää, jota heistä selän takana puhutaan.

Vierailija
80/183 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:15"]

Itse olen tavannut poikkeuksetta mukavia ja kilttejä sairaanhoitajia. Ehkä en asia tarpeeksi sairaaloissa kun ei ole ilkeää sairaanhoitajaa vielä tielle osunut. Muistuttaisin vielä että kannattaa katsoa peiliin ennen kuin haukkuu kaikki sairaanhoitajat veemäisiksi akoiksi. 

[/quote]

jaa. Minä olen törmännyt todella törkeisiin sairaanhoitajiin potilaana ja työkaverina, vaikka olen hyvin ystävällinen ja vaatimaton ihminen. Hoitajissa on porukkaa laidasta laitaan: osa kilttejä ja kivoja, osa täydellisiä kusipäitä. Jotenkin nuo ääripäät korustuvat hoitajien joukossa. En ole ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi