Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kurkkuani myöten täynnä pikkulapsiarkea.

Vierailija
16.07.2014 |

Niin täynnä, että kaikki asiat jotka liittyvät tähän vaiheeseen, oksettavat ja etovat fyysisesti. En jaksa yhtään ainutta itkupotkuraivaria, syömisestä kieltäytymistä, riisumista, pukemisen vastustamista, pissavahinkoa, nukkumistaistelua, noloa kauppatilannetta. En jaksa, mutta pakko on, vaikka en jaksa. 

Milloin helpottaa?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:14"]

17, kun tunnut olevan täynnä järkeviä (?) ideoita, niin kerropas. Mitä teet, kun lapsia on jo olemassa, ja kas, väsyt paljon, vaikka luulit että väsyisit vähän ja vain joskus. Sulleko on yllätys, että ihminen voi törmätä elämässään odottamattomiin tilanteisiin?

[/quote]

Jotkut ehkä osaavat suunnitellakin elämäänsä ja kysyä neuvoja etukäteen muilta. Tuo nyt on vähän sama kuin kuvittelesit ettei hella polta sinua, työnnät kätesi siihen ja sitten itket mikä nyt neuvoksi kun käsi on jo palanut, ei tätä voinut ennustaa. On täysin käsittämätöntä että kaikki muu täällä on luvanvaraista mutta lapsia saa tehdä kuka tahansa ja niin monta kuin huvittaa. Varmaan lapsistakin tosi kiva kun äiti mennyt heidät tekemään mutta ei jaksa sitten heitä ja rupeaa vihaamaan heitä. Varmaan turha odottaa heistä turvaa vanhuudenpäiville jos arki on sitä että lapset vain pois silmistä kun ei kiinnosta.

Vierailija
22/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onneksi on av-palsta, jonne saa purkaa vitutuksia ja päästellä pahimpia höyryjä. Kaikkia aina välillä vituttaa joskus, sellaista se elämä vaan on. Ei näihin purkauksiin kai odoteta mitään besserwisserin hyviä neuvoja. Vaan käydään vain vähän karjumassa elämän tuskaa, ja sitten jaksetaan taas painaa sitä arkea läpi. Kyllä se siitä sitten helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hirveän vaikea nähdä nro 17  ja 22 hyvänä äitinä..

Vierailija
24/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:39"]

Mun on hirveän vaikea nähdä nro 17  ja 22 hyvänä äitinä..

[/quote]

Näet lapsiansa vihaavan ihmisen sitten parempana äitinä?

Vierailija
25/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lapsiani vihaa, en ole niin sanonut.

ap

Vierailija
26/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Nyt on myöhäistä, mutta olihan se haarojen levittäminen silloin ihanaa?

Haaveilit raskautumisesta ja siitä kuinka "asustettasi" ihaillaan? Haaveilitko aikanaan prinsessahäistäkin?

Menikö nekin pieleen ?

Naisen elämää, pure vain hammasta. Itse olette elämänne pedanneet : )

Vierailija
27/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapset adoptioo. Sinusta ei ole äidiksi. Hanki vaikka hamsteri, se on sisäsiisti ja kuolee kahdessa vuodessa. Ja hanki myös se sterilointi.

Vierailija
28/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, olisi sunkin äidin kannattanut..

Vierailija
29/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun ylität tien otat riskin tulla yliajetuksi. Jos et halua kuolla lopetatko kokonaan teiden ylittämisen?

Vierailija
30/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä lapsiaan vihaavat äidit tulevat sitten toiseen ketjuun haukkumaan niitä, joille lapset ovatkin elämän suurin onni ja varsinkin jälkikäteen ajateltuna merkittävin "teko" on ollut äitiys. On niin noloa olla äidillinen, pitkämielinen, levollinen, läsnäoleva ja kasvattaa lapsetkin kiroilematta ja rääkymättä.

Vierailija
31/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tekis koskaan lapsia, jos tietäisi millaista se todellinen arki niiden kanssa on ; )

Sympatiat sun puolella ; )

Vierailija
32/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:52"]

Yök yök ja yök. Mä olen ihan sale että mun arkea ei jaksaisi kuin ani harva, jos tämän kokisi. Niin paljon mölyä ja niin paljon tilanteita.

ap

[/quote]

Minä en ainakaan jaksaisi. Siksi en ole lapsia hankkinutkaan. Olkoon pikkulapsiaika kuinka lyhyt tahansa. En halua kokea tuollaista paskaa edes yhtä viikkoa, monesta vuodesta puhumattakaan.

Vierailija
33/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vaikka teetä. Vaikuttaa siltä, että sulla on vaan huonot hermot. Elämä on kuitenkin tässä ja nyt, iloitse pienistä asioista ja siitä, että on lapset, joita pukea ja itkupotkuraivareiden jälkeen sylitellä. Elämä meitä opettaa.

Vierailija
34/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:49"]

Joka kerta kun ylität tien otat riskin tulla yliajetuksi. Jos et halua kuolla lopetatko kokonaan teiden ylittämisen?

[/quote]

Aina pitää arvioida riskit ja hyödyt (tai riskin ottamatta jättämisen haitat). Tien ylitys on huolellisesti toteutettuna melko turvallista, kun taas teiden ylittämättä jättäminen haittaa merkittävästi elämää.

Lapsia hankkiessa on käytännössä itsestäänselvää, että arki hankaloituu merkittävästi. Lisäksi on riski raskauteen liittyvistä komplikaatioista ja lapsien mahdollisista erityistarpeista/muuten vaan hankalasta luonteesta. Kyllä jokainen on kauhukakaroita nähnyt, sellainen voi osua omalle kohdalle aivan hyvin (jollekinhan niidenkin on synnyttävä).

Lapsen hankkimatta jättämisen haitta on se, ettei koe vanhemmuutta. Ap on siis arvioinut vanhemmuuden kokemisen riskien arvoiseksi. Ikävää, että riskit joltain osin realisoituivat ap:n kohdalla, mutta ei ole hyväksyttävää väittää, ettei riskit ole olleet tiedossa. Aikuisella, oikeustoimikelpoisella ihmisellä niiden on pakko olla.

Postauksen tarkoituksena ei ole olla besserwisser tai mainostaa omien valintojen erinomaisuutta (omia valintojani en ole edes missään vaiheessa maininnut), vaan herättää ap ajattelemaan asiaa tältä kantilta. Hän on itse hyväksynyt, että näin voi käydä. Ei auta kuin tarttua itseään niskasta, ottaa vastuu ja antaa lapsille hyvä koti vaikka sitten väkisin.

Vierailija
35/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös vituttaa tämä arki sekä huutavat pennut. Minulla piti olla paljon ansaittu loma,  mutta arki vaan jatkuu. Pienimunainen, surkea panija lössy mieskin kyllästyttää. Onneksi on salarakas jonka syliin pääsee taas rentoutumaan. Suosittelen ei tätä muuten kestäisi.

Vierailija
36/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:49"]

[/quote]

Aina pitää arvioida riskit ja hyödyt (tai riskin ottamatta jättämisen haitat). Tien ylitys on huolellisesti toteutettuna melko turvallista, kun taas teiden ylittämättä jättäminen haittaa merkittävästi elämää.

Lapsia hankkiessa on käytännössä itsestäänselvää, että arki hankaloituu merkittävästi. Lisäksi on riski raskauteen liittyvistä komplikaatioista ja lapsien mahdollisista erityistarpeista/muuten vaan hankalasta luonteesta. Kyllä jokainen on kauhukakaroita nähnyt, sellainen voi osua omalle kohdalle aivan hyvin (jollekinhan niidenkin on synnyttävä).

Lapsen hankkimatta jättämisen haitta on se, ettei koe vanhemmuutta. Ap on siis arvioinut vanhemmuuden kokemisen riskien arvoiseksi. Ikävää, että riskit joltain osin realisoituivat ap:n kohdalla, mutta ei ole hyväksyttävää väittää, ettei riskit ole olleet tiedossa. Aikuisella, oikeustoimikelpoisella ihmisellä niiden on pakko olla.

Postauksen tarkoituksena ei ole olla besserwisser tai mainostaa omien valintojen erinomaisuutta (omia valintojani en ole edes missään vaiheessa maininnut), vaan herättää ap ajattelemaan asiaa tältä kantilta. Hän on itse hyväksynyt, että näin voi käydä. Ei auta kuin tarttua itseään niskasta, ottaa vastuu ja antaa lapsille hyvä koti vaikka sitten väkisin.

[/quote]

Täydellinen kirjoitus. -33

Vierailija
37/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, ottakaa omaa aikaa! Katsokaa hyvää TV-sarjaa/leffaa, käykää shoppailemassa, lukekaa kirjaa, käykää lenkillä, mitä nyt ikinä tykkäättekin tehdä. Se helpottaa ja huomaa taas nauttivansa arjesta.

Käskekää mies osallistumaan! Miehen kanssa ne lapset on tehty.

Itse katson juuri dokumenttia ja odotan ystäväni tulevan kylään ja kertomaan mehukkaita juoruja. Lapsi on päiväunilla, mutta herättyään hän ei haittaa menoa! :)

Ottakaa rennosti! Kotityöt kyllä odottaa.

Vierailija
38/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ajatus, että joskus tekisi lapsia kun netti tulvillaan tällaisia keskusteluja..

N21

Vierailija
39/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:56"]Kukaan ei tekis koskaan lapsia, jos tietäisi millaista se todellinen arki niiden kanssa on ; )

Sympatiat sun puolella ; )

[/quote]

Höpö höpö.

Kolmen lapsen äiti

Vierailija
40/76 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:33"]

Pelottaa ajatus, että joskus tekisi lapsia kun netti tulvillaan tällaisia keskusteluja..

N21

[/quote]No, ei se aina niin mene. Minulla kaikki meni oikein hyvin, vaikka tietysti välillä väsytti, koska emme saaneet mitään sukulaisapua (asumme satojen kilometrien päässä mummoista ym.). Toisaalta minulla on vain yksi lapsi, joten varmasti vähän eri juttu. Mutta mitään mekkalaa ei ole tarvinnut koskaan kärsiä, ei kotona, ei kaupassa, ei yhtään missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi