Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinkohan hetero aseksuaalina koskaan saada hyvää miestä?

Vierailija
16.07.2014 |

Olen kai muuten OK. Näytänkin ihan hyvältä, olen ihan mukava ja fiksu. Tavallinen, siro suomalainen nuori nainen.

Mutta kun olen aseksuaali. Voinko ikinä saada jotain ihan suht normaalia miestä? Pidän läheisyydestä, mutten koe mitään halua seksiin. Sukupuolielimet eivät herätä mussa mitään tuntemuksia, ei miesten eikä naisten alastomat vartalot, en nauti seksistä, en vaan tunne mitään. En kaipaa sitä ikinä. Mutta kumppania mä kaipaisin ja sen haaveen toteutumiselle saan kai heittää hyvästit :/

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ilman seksiä on täysin ok, jos kumpikin on suhteeseen ryhtyessään tiennyt, ettei toinen halua seksiä lainkaan ja tälle toiselle se sopii. Käytännössä pitäisi vaan löytää täysin haluton kumppani, koska muuten seksistä tulee jatkuva ongelma. Mietin ihan samaa kuin joku täällä aiemminkin: avoin suhde ei oikein tule kysymykseen, jos aseksuaali on kuitenkin taipuvainen mustasukkaisuuteen. 

Aseksuaalina menisin täysin avoimin kortin hakemaan kumppania. Ilmoittaisin heti hyvin alussa, etten halua seksiä lainkaan ja miten toinen siihen suhtautuisi. Netissä tämä olisi helpointa, voisi tietoisesti hakea ihmistä, joka on aseksuaali tai jolla on hyvin alhainen libido. Pääsisi kumpikin helpommalla heti suhteen alkumetreiltä lähtien. 

Vierailija
42/43 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoin olevani aseksuaali pitkään. Menetin neitsyyteni vasta kun rakastuin ensimmäisen kerran, 28-vuotiaana, enkä koskaan sitä ennen kokenut olevani puutteessa. Masturbaatiota kokeilin muutaman kerran, koska "niin kuuluu tehdä" - laihoin tuloksin. Kuitenkin rakastuminen toi Halun elämääni. Kuten tavallista on, muutaman vuoden päästä halut laantuivat ja nyt pienten lasten myötä haluttomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Eli olisikohan omalla kohdallani ehkä kuitenkin hormonit syy haluttomuuteen, ei varsinainen aseksuaalisuus? Käytin e-pillereitä aknen hoitoon 18-vuotiaasta 32-vuotiaaksi. Nyt jännitän, meneekö haluttomuus ohi imetyksen jälkeen, vai johtuuko haluttomuus hormonikierukasta. Että on hormonaalinen ehkäisy yksi prkl...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin halujen puute johtui ilmeisesti hormoneista. Mutta kaikkien kohdalla ei takuulla ole näin. Syitä voi olla monia. Ja minuakaan ei meinannut kukaan hoitaa, sain tapella, että sain kilpirauhashoidon, koska arvoni olivat koko sen 20 vuotta viiterajoissa, jonka kärsin oireista - mm. siis haluttomuudesta. Mutta aseksuaali koin täysin olevani, minun puolestani kukaan ei olisi keksinyt seksiä, jos kaikki olisivat olleet kuin minä. En ollut ikinä puutteessa, oli taukoa miten paljon tahansa ja seksistä en nauttinut yhtään. Pidin sitä piinaavana ja itseäni alistavana. Siksi toisen miellyttäminen ei ollut vaihtoehto minulle. 

Eli ongelmana on, että jos aseksuaalisuuden tunne ja oleminen johtuisikin useammallakin hormoneista, miten saada hoitoa siihen. Mutta mulla oli jokunen muukin kilpirauhasoire, kannattaa kiinnostuneiden selvittää mitkä kaikki voivatkaan olla oireita ja katsoa, moniko kohta sopii itseen. Jos ei juuri mikään, ette ehkä saa apua kilpirauhashoidostakaan. Oireita on mm. väsymys, aloitekyvyttömyys, alakulo, kuiva iho, ummetus (joskus ripuli) , palelu (joskus hikoilu), kärttyisyys, painonnousu, hiusten lähtö, huono kuumansieto, anemia, kuulon heikkeneminen, säryt, kipu jalkapohjassa ja akne. Ja huom, kellään ei ole kaikkia oireita, eli jos joku puuttuu, se ei vielä kerro mitään.

36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi