Seurustelusuhteessa ruokarahat
Miten te olette hoitaneet ruokien oston seurustelusuhteessa, jossa molemmat virallisesti omillaan, mutta käytännössä ollaan aina toisella.
Meillä käytännössä mies mun luona 5pvä viikko lapsensa kera ja mä n. 3pvä kuukaudesta hänen asunnollaan. Maksetaan omissa asunnoissa omat ruokamme eli käytännössä elätän melko pitkälle miestä lapsensa kanssa nyt meillä. Itse menen yleensä ilman lapsia miehelle.
Kommentit (28)
Miksi ette käy yhdessä kaupassa ihan sama kumman luona olette, jos noin tiiviisti olette yhdessä? Mies maksaa puolet tai 2/3 ruuista. Kuinka vanha lapsi kyseessä? Mitä se lapsi tykkää, kun joutuu olemaan noin paljon luonasi eikä kotonaan?
Ensi kerralla kun olette kaupassa ja menossa sinun luoksesi, nosta kissa pöydälle ja sano: maksaisitko sinä tällä kerralla, kun minä olen tähän saakka maksanut lähes kaiken.
Voit päätellä suhteenne tulevaisuuden siitä, miten mies tähän reagoi. Pahasti vaikuttaa siltä, että mies on lokki, joka on löytänyt hillotolpan. Jos vetää herneen nenään tai "lompakko jäi kotiin", parempi lopettaa suhde aika lailla suorilta siihen.
Maksetaan vuorotellen tai se maksaa, jolla on siihen varaa. Ei lasketa hiluja, mutta suurinpiirtein tasan.
En kyllä ottaisi tommosta miestä. Ja vielä lapsikin. Kunnon lokki.
Avaa suus.
En ilkeisi maksattaa naisella ruoka- tai mitään muutakaan ostoksia.
Unohtakaa nämä: "maksaisitko" -ilmaisut. Ei siis pyyntö vaan käsky: Maksa.
Tarkkailkaa tilannetta kaupan kassalla. Lähes aina nainen maksaa ja mies pakkaa. Mies maksaa sitten varmaan omat menonsa ja / tai isommat kuten kodin ja auton. Nämä kaksi viimeiseksi mainittua vie sitten mukanaan, kun ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa nämä: "maksaisitko" -ilmaisut. Ei siis pyyntö vaan käsky: Maksa.
Tarkkailkaa tilannetta kaupan kassalla. Lähes aina nainen maksaa ja mies pakkaa. Mies maksaa sitten varmaan omat menonsa ja / tai isommat kuten kodin ja auton. Nämä kaksi viimeiseksi mainittua vie sitten mukanaan, kun ero tulee.
Noniin, ja taas se ap:n kuvitteellinen mies muuttuikin sitten lähes kaikiksi miehiksi aina kaikkialla. Hohhoijakkaa.
Todellisuuden kanssahan tuolla sinun katkeralla ulinallasi ei ole mitään tekemistä. Jos näet ympärilläsi vain hirviöitä, niin kannattaa vilkaista myös peiliin.
Mies saisi maksaa 2/3. Yleensä miehet syö reilusti enemmän kuin nainen, niin ei ole reilua että tasankaan menee. Toki poikkeuksia on. Mutta mulla tippui ruokamäärät puoleen eron jälkeen. Eli ex söi yhtä paljon kuin minä ja 2 lasta, silloin 5-6v. Ja tottakai vaati silloin että puoliksi ruokakulut. Enää en tuollaiseen lähtisi, vaan sen todellisen kulutuksen mukaan. Toki ihan sentilleen ei tarvitse laskea, mutta sinnepäin.
Olette sopineet että kumpikin maksaa omassa kodissaan ja näin on toimittu x kuukautta/vuotta. Nyt asia alkoi jostain syystä ärsyttää sinua. Miksi juuri nyt? Mikä on muuttunut?
Oudolta ja huonolta kuulostaa tuollainen järjestely, jos mies ei sitä mitenkään kompensoi (esim maksa ravintolassa).
Olette ihmeen tiiviisti yhdessä, mies lapsineen käytännössä asuu luonasi. On varmaan tullut aika miettiä mihin suhde menee, ollaanko yhdessä, asutaanko yhdessä jne.