All inclusive puolesta ja vastaan?
xx
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:51"]Saako kysyä tässä välissä kun en siis ole all inclusive hotelleissa koskaan yöpynyt: saako tuolla kaikissa hotellialueen ravintoloissa ja baareissakin syödä ja juoda mitä vaan ja mistään ei tarvitse erikseen maksaa?
[/quote]
Riippuu. Yleensä limut,mehut, vesi ja ehkä kalja ovat ilmaisia. Yleensä on myös maksullisia baareja, joista saa esim. viskiä ja muuta kalliimpaa. Ruuat ovat olleet kaikissa mun käymissä hotelleissa (5 kpl) aina ilmaisia.
[/quote]
Okei :) Kuulostaapa erittäin kivalta.
Olemme olleet monta kertaa 4+ tai 5 tähden all inc. lomilla ja kaikki on kuulunut hintaan paitsi jotkut ulkomaiset kalliit viskit ja shampanjat ym.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:44"]
Paikallisuutta jos yhtään haluaa nähdä/ tukea, niin sitten paikalliset ravintolat, eikä ylikansallisen hotellin all incl.
[/quote]
Non kyllä paikallisetkin saavat palkkansa noista monikansallisista hotelleista. Eli puolesta olen vieläkin. :)
Niin ja nuo hotellit missä me ollaan oltu on kuulunut kaikki ai.hin. eli vesi,limut,mehut,viinit ja paikalliset oluet sekä viinat. Eli drinkkejä ihan laidasta laitaan saanut tilata. Lisäksi kuuluu jäätelö ja jäätee yms. Aamupala ja buffet x2, lisäksi on snac baareja mistä saa hodareita, pitsaa, hamppareita, leipää, yms. Bufettie välissä. Eliriokaa on koko ajan tarjolla. Lisäksi on ollut 1-5 erilaista ala carte ravintolaa joihin on voinut mennä bufettin sijaan. Kannattaa siis vähön katsoa millaisen allincin valitsee.
Vastaan. Oletan, että all inclusive on joku pakettimatkoihin liittyvä vitsaus. Pakettimatkat on ihan nounou.
Puolesta. Nyt ollaan pari vuotta käyty näissä paikoissa ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ruoka on hyvää, monipuolista ja sitä on koko ajan tarjolla. Erityisesti lapsiperheelle sopii, kun ei tarvitse väsyneenä ja nälkäisenä etsiä ruokapaikkoja. Suosittelen!
Toki siihen all inc.iin kuuluu veden, limujen ja oluen lisäksi kuohari, puna-valkoviini ja drinksut.
Drinksut vaan on niin vahvoja ettei niitä pysty kovin monta juomaan tai mamma on liian huppelissa :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:44"]
Paikallisuutta jos yhtään haluaa nähdä/ tukea, niin sitten paikalliset ravintolat, eikä ylikansallisen hotellin all incl.
[/quote]
Non kyllä paikallisetkin saavat palkkansa noista monikansallisista hotelleista. Eli puolesta olen vieläkin. :)
[/quote]
otapa asiasta selvää, miten rahavirta liikkuu...
Yleensä kuuluu kaikki paikalliset alkoholijuomat, virvoitusjuomat, vesi tietenkin. Jos hotelli on mainittu All Inclusive hotellina, silloin ihan kaikki kuuluu hintaan. Joissain taas on All Inclusive saatavana lisämaksusta ja silloin saattaa olla että hotellilla esim kaksi eri baaria, toinen pelkästään AI vieraille ja toinen käteisellä maksaville. Myös muut esim kuntosali yleensä silloin maksaa erikseen.
Vastaan.
Lomalla ei tule tutustuttua yhtä paljon lomakohteeseen. Mielestäni on tylsää syödä aina samoissa paikoissa. Buffetissa ei usein ole kauhean hyvää ruokaa, ja monissa all inclusiveissa a la carte maksaa ekstraa. Tunnelmalliset iltakävelyt merenrantaravintoloihin ja -baareihin jäänee välistä.
Voitot lomasta menee monikansallisiin yrityksiin paikallisten pienyritysten sijaan. Paikalliset saa kyllä palkkaa, mutta suuri osa rahoista menee jonnekin muualle.
Riippuu mitä lomalta haluaa. Ite otan monesti all inclusiven jos se ei ole mahdottoman hintainen. Etenkin jos olen hakemassa lomalta vain makoilua. Lapsien kannalta helppoa kun voi naperot lähettää hakemaan tiskiltä limpparia tai jätskiä, eikä tarvi pelata rahojen kanssa. Mutta esim kaksi viikkoa saman hotellin pöperöä alkaa tökkimään. Etenkin jos on vähän edullisempi paikka. Jos taas lähden reissuun sillä mielellä, että kierrellään siellä täällä niin silloin en maksaisi all inclusivesta. Tosin jos samassa paikassa on saman ketjun hotelleja niin niissä monesti käy all inclusive ranneke vaikka et asuisikaan siinä hotellissa. Näin ainakin Meksikossa toimi.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:08"]Yleensä kuuluu kaikki paikalliset alkoholijuomat, virvoitusjuomat, vesi tietenkin. Jos hotelli on mainittu All Inclusive hotellina, silloin ihan kaikki kuuluu hintaan. Joissain taas on All Inclusive saatavana lisämaksusta ja silloin saattaa olla että hotellilla esim kaksi eri baaria, toinen pelkästään AI vieraille ja toinen käteisellä maksaville. Myös muut esim kuntosali yleensä silloin maksaa erikseen.
[/quote]
Ei välttämättä. Itse olen ollut monessa hotellissa, joissa kaikissa all inclusive on tullut automaattisesti. Niissäkin on ollut baareja/drinkkejä, jotka eivät kuulu hintaan.
Olen vastaan, koska kahden viikon all inclusive -loman jälkeen olisin satakiloinen juoppo.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:51"]Saako kysyä tässä välissä kun en siis ole all inclusive hotelleissa koskaan yöpynyt: saako tuolla kaikissa hotellialueen ravintoloissa ja baareissakin syödä ja juoda mitä vaan ja mistään ei tarvitse erikseen maksaa?
[/quote]
Riippuu. Yleensä limut,mehut, vesi ja ehkä kalja ovat ilmaisia. Yleensä on myös maksullisia baareja, joista saa esim. viskiä ja muuta kalliimpaa. Ruuat ovat olleet kaikissa mun käymissä hotelleissa (5 kpl) aina ilmaisia.
[/quote]
Okei :) Kuulostaapa erittäin kivalta.
[/quote]
Meillä viimeksi Korfulla kuului myös juomat, viskit, drinksut jne. 5 bojon hotelli.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:42"]
Ruoan laatu on heikompaa mutta jos maara on tarkeampi kuin laatu ni siita vaan. Itse tyykkaan kayda hotellin ulkopuplella ruokailemassa ja en halua all inclusivea. Molemmista siis kokemusta ja tykkaan nahda kohdetta myos ravintoloita kierrellen ja niin tykkaavat mies ja lapsikin.
[/quote]
Riippuu varmasti vähän paikasta ja maasta.
Riippuu aivan omista tarkoitusperistä. Kerran olin AI-lomalla, kun oli tarkoituskin vain lojua altaalla, mässyttää kunnolla ruokaa ja olla pienessä jurrissa aamusta iltaan. Siihen se oli täydellinen.
Normaalilomalle en missään tapauksessa ottaisi sitä.
Pienten lasten kanssa ehdottomasti puolesta. Se helppous, kun altaalla ei tarvitse pelata rahan kanssa. Lapsi voi itse hakea juomaa ja jäätelöä. Syömässä ei harmita jos lapsi ei tykkää. Aina on tarjolla vaihtoehtoja, niin että löytyy lapsellekkin mieluisa. Todellista lomaa, kun voi vaan olla hotellilla. Kuitenkin jos haluaa vaihtelua voi sitten piipahtaa muuallakin syömässä.
Onhan toki noissakin tasoeroja ja esim. Kreikassa alkoi tarjonta todella puuduttaa. Taasen Egyptissä oli aivan loistavat ja monipuoliset ruuat
Ihan loistava jos haluaa vaan hölläillä. Meillä oli Turkissa all inclusive ja se oli aivan loistava! Otettiin vaan rennosti, syötiin ja juotiin. :D Hedelmiä ja jäätelöäkin tarjolla koko ajan. Pari kertaa viikossa pihallakin oli ruokakojuja mistä sit haki ruokaa suoraan altaille - luksusta!
Vastaan. Yksi suurimmista nautinnoista lomalla on syödä eri paikoissa ja etsiä uusia ruokia.
Riippuu kait hotellista, toisissa saasyödä kaikissa ravintoloissaja toisissa on esim. 1kerta /ravi tola ja muuten buffetissa.
Minun mielestäni ei ole mitään hienoa etsiä joka ilta uutra ravintolaa, noissa turistialueilla ne on melkein yhtä huonoa kaikkialla. Parasta ruokaa olen aina saanut airavintoloissa.
Ja ruoavaihtelee tosiaan joka päivä joten ei niihin boi kyllästyä, koska samaa ruokaa ei ole kahdesti tarjolla saman viikon aikana.
Meillä on aina kuulunut myös pullovesi tuohon joten kaupasta ei tarvitse edes sitä kantaa. Ja parasta on se kun ei tarvii sitä kukkaroa kuljettaa mukana.