Miksi 18-20-vuotias on liian nuori muuttamaan omilleen?
Perustelut kiitos. Tuntuu nimittäin olevan palstalla yleinen mielipide.
Kommentit (12)
Tuossa iässähän mennään jo naimisiin ja perustetaan perhe. Kuka 20v muka enää vanhempien nurkissa pyörisi
Ei se ole täällä yleinen mielipide. Täällä touhuaa yksi pakkomielteinen kirjoittelija, joka väsää satoja aloituksia siitä, kuinka täysiä lapsia nuoret aikuiset ovat.
Miksi mielipiteet täällä ovat aina niin ehdottomia? Muuttakoot jos ovat valmiita, jos ei niin vuosi vanhempien hoidossa voi olla ihan ok (ainakin jos lukio tai armeija on kesken).
Ei ole liian nuori, eikä ole palstan yleinen mielipide. Moni joutuu - halusi tai ei - muuttamaan tuossa vaiheessa esim. opiskelujen takia.
Tietysti jos voi vielä asua kotona, kannattaa asua, niin voi saada säästettyä rahaa.
No ei 18-vuotias ole liian nuori muuttamaan omilleen. Jos pärjää ja haluaa aikuistua, niin tekisi mieli sanoa, että on jopa fiksumpaa muuttaa omilleen kuin luuhata vanhempien kämpässä..
Ei ole liian nuori, jos kykenee itse huolehtimaan elatuksestaan. Omille lapsilleni olen esittänyt toiveen (en vaatimusta), että asuisivat opiskelijoina kotona niin kauan kuin minun tuloni vaikuttavat heidän opintotukeensa. Kela kun on siitä kummallinen laitos, että se olettaa vanhempien elättävän jo kotoa pois muuttaneetkin alle 21-vuotiaat, jos nämä opiskelevat toisen asteen oppilaitoksessa. Ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vuokrat on yksiöissäkin niin isoja, että jos omien asumiskulujensa lisäksi pitäisi vielä maksaa parin nuorenkin vuokrat ja elämiset, niin tiukille vetäisi.
Itse muutin 16-vuotiaana omilleni. Hyvin olen pärjännyt.
Mun 20v tyttö on asunut yli 4v omillaan, pärjännyt hienosti. Opiskellut ja ollut joskus jopa 3 työtä (+työharjoittelut), maksanut omat laskut ja valmistui vuosi sitten kokiksi. Nyt jo töissä ja erittäin reipas, olen niiin ylpeä hänestä. Vaikka lapsia mulla 4 niin tämä on alusta asti näyttänyt että hän tulee pärjäämään hyvin ja nopeasti elämässä ja niin meni. En ymmärrä kyllä kun jotkut VANHEMMATKIN sitä mieltä ettei lasten tartte töitä tehdä kun esim opiskelee. Hö....enkä sitäkään että joku 25vee asuu vielä kotona. Laískuutta ja saamattomuutta se on minun silmissäni.
Aloittaja ei taida olla av-palstan kanta-asiakas, kun ei tiedä että joukossamme vaikuttaa vahvasti muuan hörhö, joka tehtailee ikäaloituksia. Hänen kirjoituksensa tunnistat siitä, että hänen mielestään kaikki alle 25-vuotiaat ovat täysin kakaroita, joita pitää paapoa mamman helmoissa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:31"]
Ei ole liian nuori, jos kykenee itse huolehtimaan elatuksestaan. Omille lapsilleni olen esittänyt toiveen (en vaatimusta), että asuisivat opiskelijoina kotona niin kauan kuin minun tuloni vaikuttavat heidän opintotukeensa. Kela kun on siitä kummallinen laitos, että se olettaa vanhempien elättävän jo kotoa pois muuttaneetkin alle 21-vuotiaat, jos nämä opiskelevat toisen asteen oppilaitoksessa. Ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vuokrat on yksiöissäkin niin isoja, että jos omien asumiskulujensa lisäksi pitäisi vielä maksaa parin nuorenkin vuokrat ja elämiset, niin tiukille vetäisi.
[/quote]
Ei kun se on alle 20-vuotiaat. Kun täyttää 20 vanhempien tulot ei enää vaikuta.
No en itse ainakaan ajattele niin.