Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siskoni arvostelee minua jatkuvasti?

Vierailija
15.07.2014 |

Koko pienen ikäni oon kuunnellut kun mun neljä vuotta vanhempi sisko arvostelee mua. Itse hän ei näe tätä loukkaavana tms. vaan hän vaan sanoo mitä mieltä on, on kuulemma suorapuheinen. Jännä vaan että koskaan ei osaa sanoa mitään positiivista vaan etsii ne negatiiviset piirteet ja huomauttelee niistä niin kahden kesken kuin porukassa. 

Esimerkkinä kun ollaan baarissa, joku mies tulee kehumaan mun silmiä niin seuraavana päivänä sisko sanoo, että hän pitää rumana tuollaisia silmiä kuin mulla, sellaiset kuin hänellä/jollain muulla on kauniimmat. Olen lyhyempi kuin hän, jolloin hän haukkuu minulle lyhyitä ihmisiä "tapiksi" ja "hukkapätkäksi" ja kuulemma miehetkin karsastaa lyhyitä naisia, hänen mielestään. Mulla on isommat rinnat, niin ne on lehmäntissit, hänellä on paljon kauniimmat omasta mielestään. Ylipäätään kaikki piirteet mussa on perseestä, ne positiiviset piirteet mistä tykkään itsessäni hän lyttää maanrakoon ja revittelee negatiivisilla piirteillä, varsinkin porukassa, joka on tosi noloa. En kehtaa enää hänen kanssaan mennä mihinkään yhteisiin bileisiin kun se mun haukkuminen ja lyttääminen alkaa aina. Eikä se rajoitu vaan ulkoisiin asioihin vaan lisäksi elämänvalintoihin, poikaystäviin jotka on siskon mielestä ihan kauheita eikä hän huolisi koskaan, älykkyyteen (haukkuu tyhmäksi ym..) ja siskon mielestä mä olen meistä kahdesta se tyhmä duunari jolla ei ole aivoja eikä lahjoja muuhun kuin perseen pyyhkimiseen (olen lähihoitaja), ei hän kyllä itsekään ole kuin ammattikoulun käynyt.

Miksi joku haluaa olla noin ilkeä? Siskoni mukaan mä olen liian herkkä eikä mulla ole huumorintajua, että ne kaikki on ihan puhtaasti vaan vitsejä. Mua ei kyllä enää yhtään naurata :( Mua ahdistaa siskon seurassa, en uskalla olla oma itseni ja tunnelma on ihan eri muiden kavereiden kanssa. Mun kaverit ei tykkää siskostani yhtään eikä siskolla ole muutenkaan yhtään oikeaa ystävää, kavereita kyllä. Jatkuva haukkuminen on kyllä tehnyt tehtävänsä ja mulla on itsetunto tosi huonossa jamassa. Olen yrittänyt katkaista välit mutta aina jossain vaiheessa mulla käy sääliksi sisko ja annan sille aina anteeksi.Mitä nyt?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katkaisin välit siskooni kaksi vuotta sitten ja hetkeäkään en ole katunut. Toki välillä on tuntunut hieman kurjalta, mutta aina kun asiaa ajattelee, tulen aina samaan lopputulokseen: sen ihmisen pitäminen elämässään ei vain ollut enää mahdollista. Niin häijy ja ilkeä, että vaikea edes yrittää sanoin kuvailla. Jos jotakin on tullut matkan varrella opittua niin se, että haavoittavista ihmissuhteista on hankkiuduttava eroon. Vaikka sitten ihan lähimmistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi