Hei, onko muilla masentuneilla/ herkillä tätä ongelmaa?
Eli saattaa vaikka olla puolison kanssa hyvin mennyt ilta, mutta jossain kohtaa alkaakin se herkisteky ja itkeminen tms..
Oltiin eilen miehen kanssa pitkästä aikaa molemmat vapaalla samana päivänä, ja mies oli ihana. Minulla oli kivaa. Silti illan päätteeksi aloin itkemään ja puhumaan siitä, kuinka en tunne että mies haluaa minua (mikä onkin osittain näin, koska emme näe paljoa töiden takia). Harmittaa. Miehen ilta meni pilalle ja omanikin kyllä. Nyt 4h yöunilla töihin... Su onneksi sovimme taas yhteisenä vapaana tekevämme jotain kivaa. Miten varmistaa etten pilaa iltaa?! Ja ei ole provo, olen oikeasti ärsyyntynyt itseeni :( Vaikka masentunut olen ja ymmärrän toisaalta että mielialat vaihtelevat.
Kommentit (69)
Ei kun tuo on vain naisten perusluonne. 🤣 Mielialat sinne tänne koko ajan.. Ei siihen masennustakaan tarvitse.
No, olet ehkä maanis-depressiivisen tms, lääkitystä hakemaan. Ja joo et ole maailman napa. Oletko edes kiva miehellesi
Kannattaa vahvistaa itsetuntemusta ja itsetuntoa jotta et ole niin riippuvainen muista ihmisistä ja heidän suhtautumisestaan sinuun. Tosin väsyneenä ihan kuka vaan saattaa olla hereillä päivän päätteeksi.
Meillä menee illat oikein rauhaisasti ja hyvin, kun toinen on toisessa päässä asuntoa ja väliovikin kiinni
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tuo on vain naisten perusluonne. 🤣 Mielialat sinne tänne koko ajan.. Ei siihen masennustakaan tarvitse.
Ihmettelen, miten muut äijät jaksaa. Ilmeisesti se on sitten se seksi, joka itselleni ei näytä olevan yhtä tärkeää. Kun en saa seksistä iloa, en jaksa sitä pimahtelevaa naistakaan.
Huomaa kyllä ettei ihmiset tajua mielenterveysongelmista mitään :D Ap sentään miettii mitä voisi tehdä paremmin kun on masentunut, että kumppani kärsisi mahd. Vähän. Moni selväjärkinenkään ei näin suhteessaan tee. Ap älä välitä näistä. Olen ollut masentunut ja parisuhteessa, jossa tottakai masennus näkyi enemmän ja vähemmän. Kyllä se siitä. Tuo kuvailemasi tilanne on normaali mamsentuneen mielessä. Itsetunto heikkenee ja omanarvontunne on matala. Toivottavasti käyt siihen asiaan terapiassa? Se kannattaa. Ja lisäksi lääkitys joka jo mainittiin toimii varmasti mielialoja tasoittavana tekijänä. Tsemppiä!
Onpa tyhmiä ja ilkeitä kommentteja. Joo, on myös tuota samaa. Etenkin väsymys saattaa laukaista tuollaisia vähän kuin ei mistään tulevia ahdistuksia. Niitä ei kuitenkaan välttämättä aina kannata alkaa siinä tilanteessa kumppanin kanssa setvimään, koska siinä voi tosiaan käydä niin, että mielipaha ei siitä helpotu, vaan lisääntyy. Harmituksen aihe ei muutu miksikään, mutta iltoja tulee pilattua. Ja univaje todellakin pahentaa entisestään ja voi luoda kierteen. Aviomieskin on huomannut väsymyksen vaikutuksen ja välillä käskee vain mennä nukkumaan.
Neuvo siis tiivistettynä: Itkeminen on ihan okei, mutta kannattaa yrittää hallita omaa reaktiotaan siihen.
Käy lääkärillä. Tarviit nappeja ja terapiaa.
Miksi masentuneet hakeutuvat parisuhteeseen? Eikö kannattaisi hoitaa itsensä kuntoon ensin.
Lääkkeisiin en osaa ottaa kantaa, mutta psykoterapiaan ehdottomasti. Varmasti raskasta sinulle ja miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä ettei ihmiset tajua mielenterveysongelmista mitään :D Ap sentään miettii mitä voisi tehdä paremmin kun on masentunut, että kumppani kärsisi mahd. Vähän. Moni selväjärkinenkään ei näin suhteessaan tee. Ap älä välitä näistä. Olen ollut masentunut ja parisuhteessa, jossa tottakai masennus näkyi enemmän ja vähemmän. Kyllä se siitä. Tuo kuvailemasi tilanne on normaali mamsentuneen mielessä. Itsetunto heikkenee ja omanarvontunne on matala. Toivottavasti käyt siihen asiaan terapiassa? Se kannattaa. Ja lisäksi lääkitys joka jo mainittiin toimii varmasti mielialoja tasoittavana tekijänä. Tsemppiä!
Sen tajuan, että vaikka ihmiset olisivat miten sekaisin päästään, silti väkisin hakeutuvat parisuhteeseen. Ikäänkuin kuvitellen että se parisuhde auttaa ja parantaa. Minua ei ainakaan kiinnosta alkaa kenellekään psykologiksi ja niitä taitoja siinä masentuneen kanssa tuntui tarvivan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vahvistaa itsetuntemusta ja itsetuntoa jotta et ole niin riippuvainen muista ihmisistä ja heidän suhtautumisestaan sinuun. Tosin väsyneenä ihan kuka vaan saattaa olla hereillä päivän päätteeksi.
Anteeksi. Piti sanoa HERKILLÄ, ei hereillä.
Se aiempi
Jos sinulla in rahaa, kokeile neurofeedbackia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi masentuneet hakeutuvat parisuhteeseen? Eikö kannattaisi hoitaa itsensä kuntoon ensin.
Hakeutuvat? Meinaatko että ihmiselle ei kuuluisi parisuhde ja onni jos on jokin sairaus tai vaikka luonteeltaan herkkä ja arka? Aika kapeasti katselet maailmaa jos näin kuvittelet. Ja sinkkuja olisi maailma pullollaan tuolla logiikalla. 🙂
Mitä, jos ottaisit vastuuta elämästäsi?
Lähde ulos kun tunnet että tunne on tulossa. Miehelläsi on oikeus rauhalliseen kotielämään, samoin mahdollisilla lapsilla. Näin olen itsekin toiminut ja ajatellut jopa silloin kun olo on ollut käytännössä sietämätön. En ikinä halua minun vointini vahingoittavan perhettäni. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitänee alapeukutuksista päätellen toimia naisille terapeuttina? Kun toisin päin kyllä naisetkin uhoaa ettei miehelle miksikään terapeutiksi ala. Tuplastandardejako, ei kai.
Tämä. Ei koskaan naisen kanssa saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeutuvat? Meinaatko että ihmiselle ei kuuluisi parisuhde ja onni jos on jokin sairaus tai vaikka luonteeltaan herkkä ja arka? Aika kapeasti katselet maailmaa jos näin kuvittelet. Ja sinkkuja olisi maailma pullollaan tuolla logiikalla. 🙂
Älä ruoki peikkoja vastaamalla näille. Todennäköisesti tällaisilla empatiakyvyttömillä tuntemattomille rähisijöillä on itsellään vaikka ja mitä ongelmia, he eivät vain itse huomaa sitä. Terveessä parisuhteessa tuetaan toista eikä sellaista ihmistä ole olemassakaan, kenellä ei olisi jotain vaikeita juttuja.
No o normaalia. Tai se että on ailahtelevainen ja mielialat sinkoilevat. Kannattaa harkita psykiatrin lausunnolla reseptilääkettä tuohon. Turhaan sinnittelet ilman. Terapian ohella lääkkeet auttavat paranemaan. Terv. "Toipuva masentunut".