Ex on ottanut taistelukoiran, en päästä lasta enää sinne
Syrjäytynyt idiotti ex on mennyt ottamaan staffin. En ikinä kuuna kullan valkeana päästä taaperoamme enää exä luokse. Onneksi ei ole sopimustakaan, ja onneksi ei exällä paljoa kiinnostustakaan.
Kommentit (34)
Mun lapsuuden kaverin isällä oli kAksi staffia ja tykkäsivät kovasti lapsista. Me käytiin muksuina niiden kanssa aina metsässä retkellä :) eivät todellakaan olleet mitenkään agressiovisia tai mitään..enemmän pelkäisin esim kultaistanoutajaa?
Mulla kans kokemusta staffeista. Eikä yksikään ole ollut mikään tappakoira ja soveltuvat hyvin lapsiperheeseen.
No en mä ainakaan jättäis päästämättä lasta sinne sen rodun takia, vaan miehen koulutustaitojen. Mistä tahansa rodusta saa aggressiivisen ja arvaamattoman yksilön kouluttamalla väärin/jättämällä kouluttamatta kokonaan.
Näiden "taistelusukujuuret" omaavien koirien hyökkäyksistä uutisoidaan enemmän kuin muiden rotujen, valitettavasti, ja siksi monet erehtyvät luulemaan, että kaikki sen rodun yksilöt päästään sekaisin. Itse olen tavannut enemmän vihaisia seeffereitä kuin staffeja. ;) ja ainakin kaverini staffit ovat ihania sylivauvoja, usko tai älä! Kyllä se koiran luonnevian syy löytyy yleensä sieltä hihnan toisesta päästä.
Nyt ap:ta nolottaa kun kaikki eivät olekaan hänen kanssaan samoilla linjoilla eikä vastaa enää mitään...
Ärsyttää suunnattomasti ihmisten ennakkokäsitykset eläimistä varsinkin koirista. Koira ei ole syntyjään tappaja, vaan se voidaan kasvattaa siihen. Osa vaan ei kasvata koiriaan tarpeeksi, joten ne käyttäytyvät arvaamattomasti. Voisin avnnoa, että koiran käytös on 99% kiinni kasvatuksesta ja saamastaan huomiosta ja ruokavaliosta ja liikunnasta.
Jos se syrjäytynyt ex hankki koiran egoa kohottamaan tai suojelemaan velkojilta, niin tuskin hän sitä koiraa lapsiystävälliseksi kouluttaa. Riippuu siis ihan siitä millainen exäsi on..
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:14"]
Jopa mun mummolla 79v on staffi että se kyllä kertoo rodusta jotain... :)
[/quote]
Jenkeissä on niitä paljon vanhoilla ihmisillä ja ne tappaa sitten ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:05"]Staffit on kyllä yleensä lapsirakkaita..toki riippuu koulutuksesta
[/quote]
Ei koiraa voi sanoa lapsirakkaaksi. Taas näitä inhimillistäjiä..
[/quote]
Koira on eläin. Itsellänikin on koira ja 3 lasta eikä tulisi mieleenikään kutsua koiraa lapsirakkaaksi. Oma koirani kunnioittaa lapsia ja ymmärtää oman paikkansa laumassa. Siinä se.
[/quote]Niin on ihminenkin eläin. Koira kunnioittaa ainoastaan koska se kokee saavansa parempaa vastinetta tottelemalla kuin lähtemällä huitelemaan metsään ominpäin. Siinä se.
Meillä on ollu staffi, kaikki oli hyvin, kunnes veli muutti vaimonsa kaa meille niin staffi alkoi vihaamaan sitä ilman syytä ja muuttui agressiiviseksi , hän ei enään uskaltanut poistua huoneesta koska koira murisi ja seurasi sitä joka paikkaan. Oli pakko luopua.
Mietit nyt millälailla mies kouluttaa koiraansa. Jos on hyvä kouluttaja ni anna mennä vaan! Jos epäilet että mies pahoinpitelee koiraansa niin en päästäisi minäkään omaa lastani vaikka staffeja nimenomaan rakastanki! Staffit rakastavat perhettään ja etenkin lapsia mutta mikä tahsnsa koira on vaarallinen jos sitä ei osata kouluttaa, varsinkin staffi, pieni koko hämää, halutessaan tappaisi varmasti 2 isoa äijää kerrallaan
Stafforshirenbullterrieri eli staffi, kuten sen kotoinen lempinimi kuuluu, on tyypillisimmillään vahvahermoinen ja ihmisrakas.
Suora lainaus rotukuvauksesta
Menit sitte ite ottamaan syrjäytyneen idiootin.
21.. jatkaa. http://www.staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi/page.php?pageId=2 luehan sieltä faktaa. :D