Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko käyttää koko perinnön kaikkeen mitä itse haluan...

Vierailija
12.07.2021 |

Vai pitääkö se jakaa lasten, sisarusten ym kanssa ollakseen sosiaalisesti hyväksytty. Olen koko ikäni ollut aika köyhä, joten saamani perintö on aika mukava ja olisi ihana ostaa kaikki aina haluamani ja maksaa asuntolainat pois jne. Tuntuu vaan jotenkin väärältä pitää kaikki itsellä. Kaikki kuitenkin tietävät tilamteen eli ehkä aprikoivat saisivatko jonkin osuuden.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on ilmaissut viimeisen tahtonsa ja ansaitsee kunnioituksen. Pidä ap koko perintö itselläsi, maksa ensin kaikki velat pois ja talleta tai sijoita loput. Käytä rahaa maltillisesti, älä osta turhuutta. Lapsillesi voit lahjoittaa rahaa siinä vaiheessa, kun ostavat asuntoa tai vastaavaa. Huom. auto ei ole sijoitus.

Vierailija
42/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti??? No nyt et ole tossu. Tietysti käytät sen ihan just sillai kuin itse haluat. Ja sijoitat itsellesi elämäsi varalle. Ei se muille kuulu, ja mistä muut edes tietää paljonko perit?

Kyllä he tietävät, että tädillämme oli talo, mökki ja auto. Ja oli osakkeitakin ja vähän säästöjä, mutta eivät mun sisarukset niistä tiedä.

Miksi sisarukset ei tiedä niistä? Kai heidät oli kutsuttu perunkirjoitukseen tai kutsuttuna ollut isäsi/äitisi on asian kertonut.

Tätä mietin minäkin. Kun lapseton henkilö kuolee eikä ole puolisoa, niin ensisijaisesti perintö menee vanhemmille ja seuraavaksi sisaruksille ja jos nämäkin ovat kuolleet, niin näiden lapsille. Ap:n tapauksessa ap:n toinen vanhemmista oli perunkirjoituksessa ja kuuli tilanteen tai jos hän oli jo kuollut, niin kaikki ap:n sisarukset saivat kutsun tilaisuuteen. Miten voi olla tietämätön omaisuuden määrästä?

Uskottu mies kutsuu koolle perijät perunkirjoitukseen. Jos sisarukset eivät ole olleet perimässä, ei heitä kutsuta. 

Onhan ne sukulaisuuden perusteella perimässä, jos muita perillisiä ei ole. Minäkin perin setäni, koska sedällä ei ollut lapsia ja mun isä (sedän veli) oli kuollut. Ja siis mun sisarukset peri saman summan, se jaettiin meidän kesken. 

Onko ap sanonut kertaakaan, että hänen vanhempansa olisi kuollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko myynyt talon, auton ja osakkeet maksaakseni perintöveron, joka on noin 1/3 koko omaisuudesta eli esim.400 000 euron perinnöstä ei jääkään kuin 290 000 e?

Joo tämä on tiedossa ja joudun myymään kaiken jotta saan perintöverot maksettua eikä ne ole mitään miljonäärimökkejä, sellaista mummonmökkitasoa, Eli realisointiin kaikki.

Vierailija
44/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti??? No nyt et ole tossu. Tietysti käytät sen ihan just sillai kuin itse haluat. Ja sijoitat itsellesi elämäsi varalle. Ei se muille kuulu, ja mistä muut edes tietää paljonko perit?

Kyllä he tietävät, että tädillämme oli talo, mökki ja auto. Ja oli osakkeitakin ja vähän säästöjä, mutta eivät mun sisarukset niistä tiedä.

Miksi sisarukset ei tiedä niistä? Kai heidät oli kutsuttu perunkirjoitukseen tai kutsuttuna ollut isäsi/äitisi on asian kertonut.

Tätä mietin minäkin. Kun lapseton henkilö kuolee eikä ole puolisoa, niin ensisijaisesti perintö menee vanhemmille ja seuraavaksi sisaruksille ja jos nämäkin ovat kuolleet, niin näiden lapsille. Ap:n tapauksessa ap:n toinen vanhemmista oli perunkirjoituksessa ja kuuli tilanteen tai jos hän oli jo kuollut, niin kaikki ap:n sisarukset saivat kutsun tilaisuuteen. Miten voi olla tietämätön omaisuuden määrästä?

Uskottu mies kutsuu koolle perijät perunkirjoitukseen. Jos sisarukset eivät ole olleet perimässä, ei heitä kutsuta. 

Onhan ne sukulaisuuden perusteella perimässä, jos muita perillisiä ei ole. Minäkin perin setäni, koska sedällä ei ollut lapsia ja mun isä (sedän veli) oli kuollut. Ja siis mun sisarukset peri saman summan, se jaettiin meidän kesken. 

Ei vanhemmat, vaan tätimme. Hänellä ei ollut lapsia.

Vierailija
45/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko tädin talon helposti kaupaksi vai kävikö niin, että jouduit ottamaan lainaa voidaksesi maksaa perintöverot?

Kyllä minä joudun pistämään myyntiin talon ja mökin, ei minulla ole käyttöä niille. Rahalle on vaikka se niin tylsältä tuntuu sanoa, tietenkin myös muilla olisi tarpeita rahalle. Mutta eitämä summana niin iso ole ja jos sen tasan pistäisi, niin ei tunnu kellään oikein missään...

Vierailija
46/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhemmat, vaan tätimme. Hänellä ei ollut lapsia.

Kyllä. Tuolla vaan jotkut ihmettelevät, mikseivät sisaruksesi olisi olleet perunkirjoitustilaisuudessa. Eivät ole olleet, koska tätisi sisarus, joka on vanhempasi, on elossa ja sinä menit sinne testamentin perusteella. 

Vierailija
47/56 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki,mutta kannattaako se nyt kaikkia ryypätä kurkusta alas kuitenkaan..

Vierailija
48/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvia on liikevaihdolla mitattuna 9-kertaa Tulikiveä kalliimpi, joten eiköhän tuo korjaannu. Tulikiven osake maksaa nyt 0,444€ ja edellinen huippu oli 4,05€. Huiput on tehty rikottaviksi.

Vierailija
49/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aika sekavaa luettavaa enkä pysynyt kärryillä, mutta jos perintöveron maksamisen jälkeen osa omaisuudesta olisi rahana (eikä pelkkää kiinteää omaisuutta), antaisin lapsilleni ja sisaruksilleni edes vähän, esiim. tonnin jokaiselle lapselle. Tämä ainakin siinä tapauksessa, että he ovat itseäni vähävaraisempia. Jaettu ilo on kaksin (monin-)kertainen ilo : )

Vierailija
50/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vähän kismittäisi, jos esim. äitini saisi ison perinnön, eikä antaisi minulle, köyhälle lapselleen mitään. Itse hurvittelisi maailmalla ja vaihtelisi uusia tapetteja ja minä söisin kotona vain tonnikalaa ja makaronia. Jokainen toki päättää perinnöstään itse, mutta pienikin muistaminen olisi mukavaa.

Vierailija
51/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo tai sitten tässä rikotaan lakia.

Vierailija
52/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa nyt ne lainat pois

Ja osta se auto

Ja mene lomalle

Ja katso sitten mitä on jäljellä

Vierailija
53/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voisin antaa jotain mutta en sisaruksille

Vierailija
54/56 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs osuuksia sinä nyt siitä sitte antaisit? Muista rajat sekä verot, mitkä saajan osaksi tulevat. Mun mielestäni kyllä kehtaa itse käyttää vaikka kaikki.

Vierailija
55/56 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikivellä on takka- kiuas- ja sisustuskivibisneksen lisäksi Suomussalmella Euroopan suurin talkkiesiintymä. Mondo Mineralsillahan oli kaksi talkkikaivosta, joista Elementis maksoi 23.10.2018 yhteensä 553 m$ (486 me). Mondon kaivosten talkkimalmin määrä on yhteensäkin pienempi kuin Tulikiven Suomussalmen talkkiesiintymän talkkimalmin määrä yksin. Koko Tulikiven markkina-arvo on silti tänään vain 26,1 miljoonaa euroa.

Ensi viikon perjantaihin (23.7.2021) mennessä valmistuu ja julkaistaan Tulikiven Suomussalmen talkkiesiintymän YVA (ympäristövaikutusten arviointi)-lausunto, mikä varmasti tulee näkymään osakekurssissa.

https://www.nordictalc.fi/suomussalmen-talkkiesiintyma

Vierailija
56/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sijoitusyhtiö Rettig Group kertoi torstaina 15.7.2021 myyvänsä omistuksensa kalkkikivituotteita valmistavasta Nordkalkista brittiläiselle rakennusmateriaalikonserni SigmaRocille. Nordkalkin velaton arvo kaupassa on 500 miljoonaa euroa."

Nordkalkin entinen pitkäaikainen toimitusjohtaja saatiin Tulikiven hallitukseen 7/2021, eli tämän kuukauden aikana. Tieto löytyy mm. Asiakastiedosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä