Miksi sitä paheksutaan, että nainen haluaa hyvin tienaavan miehen?
Olen nuori nainen ja opiskelen parhaillaan lähihoitajaksi. Haluaisin mennä naimisiin ja perustaa perheen joskus tulevaisuudessa, mutta lähihoitajan palkka ei ole kovin suuri.
Minun on siis käytännössä pakko valita sellainen mies, joka tienaa paremmin kuin minä. Työtön tai pienituloinen olisi taloudellisesti täysi mahdottomuus.
En ole gold digger tai rikkaiden miesten perään, vaan joku "perus" 3000€/kk tienaava duunarimies olisi juuri sopiva.
Miksi tällaista paheksutaan? Kukaan ei tuomitse nelikymppistä miestä joka haluaa nuoremman naisen voidakseen saada lapsia, mutta nainen ei saisi haluta parempituloista miestä jotta olisi taloudellisesti mahdollista perustaa perhe?
Kommentit (110)
No itse miehenä en näe siinä mitään pahaa jos nainen haluaa hyvätuloisen miehen.
Tuohan se hyvätuloinen mies turvaa naiselle ja mahdolliselle jälkikasvulle sekä mahdollistaa paljon asioita.
Niin ja en itse ole edes mikään hyvätuloinen vaan tavallinen duunari noin 3000e/kk bruttoansioilla mutta jos tienaisin tuplat tuon niin varmasti saisin naisen helpommin.
Äijä90
Vierailija kirjoitti:
No itse miehenä en näe siinä mitään pahaa jos nainen haluaa hyvätuloisen miehen.
Tuohan se hyvätuloinen mies turvaa naiselle ja mahdolliselle jälkikasvulle sekä mahdollistaa paljon asioita.
Niin ja en itse ole edes mikään hyvätuloinen vaan tavallinen duunari noin 3000e/kk bruttoansioilla mutta jos tienaisin tuplat tuon niin varmasti saisin naisen helpommin.
Äijä90
Etenkin kakkoskierroksella suurituloinen mies saa valita naisensa isosta joukosta.
Olen joskus samaa miettinyt. Jos naisella on varakas/rikas mies, naista paheksutaan. Jos tällä hyvin toimeentulevilla miehellä on kaunis nainen, miehen puolesta ollaan iloisia.
Köyhät miehet eivät tietenkään pidä siitä. Ymmärrettävistä syistä. Eikä kaikki naisetkaan, koska kaikkien naisten ei kuitenkaan ole mahdollista saada hyvin tienaavaa miestä.
Joku voisi ajatella että eikö nainen voisi itse tienata tarvitsemansa rahat.
Aikamoista. Kuinka joku julkeaa noin ajatella.
Sanopa se. Kysymys on siitä, että narsistisesti virittyneet miehet vihaavat naisia ja yrittävät kaikin tavoin painaa näitä alas, siinä toivossa että itselläänkin olisi sitten paremmin mahdollisuuksia. Ja kateelliset, yksinkertaiset, narsistisesti virittyneet naiset jotka vihaavat sitä ja tätä naista ja yleistävät sen yleispaatokseksi, hinkuvat miesten suosiota ja komppaavat. Koska heillä ei ole rahkeita parempiin suhteisiin itsellään, ei pidä muidenkaan sellaista saaman. Seurauksena naisten asema on koko ajan uhattuna.
Ja kaikki kumartavat näitä enemmän tai vähemmän käydäkseen kunnollisesta, koska näitä mielipiteen muokkaajia on lopultakin aika paljon.
Totta kai järkevä nainen mieluummin toivoo miestä jonka kanssa hänen ei tarvitse kantaa huolta lastensa tulevaisuudesta kuin sellaista, jonka kanssa hän on koko ajan huolissaan pärjäämisestä. Ei se ole synti. Tietysti on surullista, että eletään maailmassa jossa moni mies ei pääse todistamaan olevansa hyvää isämateriaalia, koska työpaikkoja ja ansaintamahdollisuuksia on niin rajallisesti. Mutta sen sijaan että naisettomuuttaan tuskailevat miehet edistäisivät maailmaa, jossa perheen elatukseen riittävä ja sitä parantava tulotaso on mahdollista taata mahdollisimman monelle, he raivoavat naisille senkin edestä.
Siksi.
Mitä pahaa siinä on jos mies haluaa hyvän näköisen alistuvan naisen? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi ajatella että eikö nainen voisi itse tienata tarvitsemansa rahat.
Aikamoista. Kuinka joku julkeaa noin ajatella.
Tämä. En ymmärrä, miksi ihminen valitsee lähihoitajan ammatin, jos toivoo sellaista elintasoa jota lähihoitajan työ ei mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa se. Kysymys on siitä, että narsistisesti virittyneet miehet vihaavat naisia ja yrittävät kaikin tavoin painaa näitä alas, siinä toivossa että itselläänkin olisi sitten paremmin mahdollisuuksia. Ja kateelliset, yksinkertaiset, narsistisesti virittyneet naiset jotka vihaavat sitä ja tätä naista ja yleistävät sen yleispaatokseksi, hinkuvat miesten suosiota ja komppaavat. Koska heillä ei ole rahkeita parempiin suhteisiin itsellään, ei pidä muidenkaan sellaista saaman. Seurauksena naisten asema on koko ajan uhattuna.
Ja kaikki kumartavat näitä enemmän tai vähemmän käydäkseen kunnollisesta, koska näitä mielipiteen muokkaajia on lopultakin aika paljon.
Totta kai järkevä nainen mieluummin toivoo miestä jonka kanssa hänen ei tarvitse kantaa huolta lastensa tulevaisuudesta kuin sellaista, jonka kanssa hän on koko ajan huolissaan pärjäämisestä. Ei se ole synti. Tietysti on surullista, että eletään maailmassa jossa moni mies ei pääse todistamaan olevansa hyvää isämateriaalia, koska työpaikkoja ja ansaintamahdollisuuksia on niin rajallisesti. Mutta sen sijaan että naisettomuuttaan tuskailevat miehet edistäisivät maailmaa, jossa perheen elatukseen riittävä ja sitä parantava tulotaso on mahdollista taata mahdollisimman monelle, he raivoavat naisille senkin edestä.
Siksi.
Oikeasti järkevä nainen hankkiutuu itse töihin joista saa kunnollista palkkaa. Ne, joilla löytyy hyvät tissit muttei älyä ottavat sen rikkaan miehen. Ja ne joilla ei ole älyä eikä ulkonäköä elää sitten yksin tai köyhäilee.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät miehet eivät tietenkään pidä siitä. Ymmärrettävistä syistä. Eikä kaikki naisetkaan, koska kaikkien naisten ei kuitenkaan ole mahdollista saada hyvin tienaavaa miestä.
Jep, naisella ei saisi olla mitään kriteerejä miehen suhteen. Ja sillekin keksitään kyllä haukkumanimi jos ei ole mitään kriteerejä :) nainen tekee aina väärin.
Eihän se pariutumista helpota, kun hyvätuloinen ja korkeakoulutettu nainen haluaa itseään kovempipalkkaisen miehen.
Mies ei halua yhtä paljon ansaitsevaa naista, koska menettäisi mahdollisuutensa taloudelliseen vallankäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se pariutumista helpota, kun hyvätuloinen ja korkeakoulutettu nainen haluaa itseään kovempipalkkaisen miehen.
Kuka sitä kovempipalkkaista kumppania pakottaa vaatimaan? Viidennes pareista on sellaisia, joissa nainen tienaa merkittävästi enemmän kuin mies. Kun huomioi sukupuolijakauman ylimmissä palkkaluokissa, voidaan päätellä että itseasiassa aika moni hyvätuloinen nainen ottaa pienempituloisen miehen.
Tottakai saa haluta. Itse en sitä ymmärrä, koska eihän se varakkuus minun varakkuuttani olisi vaan olisin riippuvainen miehestä. Kun on omat tulot, ei tarvitse olla riippuvainen kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa haluta. Itse en sitä ymmärrä, koska eihän se varakkuus minun varakkuuttani olisi vaan olisin riippuvainen miehestä. Kun on omat tulot, ei tarvitse olla riippuvainen kenestäkään.
Miksi pienituloinen olisi riippuvainen miehestä, onhan hänellä kuitenkin omat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pienituloinen olisi riippuvainen miehestä, onhan hänellä kuitenkin omat tulot.
Ihan avauksesta päättelin: "Minun on siis käytännössä pakko valita sellainen mies, joka tienaa paremmin kuin minä. Työtön tai pienituloinen olisi taloudellisesti täysi mahdottomuus." Jostain syystä aloittaja tuntuu olevan riippuvainen miehestä ja siksihän hän avauksen tekikin.
Jos on rikas mies, niin on melkein pakko ottaa itseään köyhempi nainen. Muuten jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan avauksesta päättelin: "Minun on siis käytännössä pakko valita sellainen mies, joka tienaa paremmin kuin minä. Työtön tai pienituloinen olisi taloudellisesti täysi mahdottomuus." Jostain syystä aloittaja tuntuu olevan riippuvainen miehestä ja siksihän hän avauksen tekikin.
Ei ole silti riippuvainen, mies mahdollistaa vain paremman elintason. Pienituloisella on kuitenkin aina omat tulot turvanaan, vaikka elintaso laskisi.
Man being rich is like a girl being pretty. You might not marry a girl just because she's pretty but my goodness doesn't it help! You want your daughter rather she not marry a poor man, you would want her to have the most wonderful things in the world and be happy. So why is it wrong for me to want those things?
Marilyn Monroe Gentlemen prefer blondes
Mulla oli myös aikanaan isotuloinen mies, jonka kanssa sain lapset. Kyllähän se helpotti elämää tosi paljon, kun edes pikkulapsiaikana ei tarvinnut tinkiä mistään ja voitiin matkustaa ihan normaalisti koko perhe.